سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

نام‌نویسی دوره تربیت مربی روخوانی قرآن کریم در سیستان و بلوچستان آغاز شد

مدیرکل اوقاف و امور خیریه سیستان و بلوچستان گفت: نام‌نویسی دوره تربیت مربی روخوانی و روانخوانی قرآن کریم در قالب طرح تربیت حافظان از امروز به مدت یک ماه در این استان آغاز شد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از زاهدان،  حجت الاسلام محسن مومنی مقدم مدیرکل اوقاف و امور خیریه سیستان و بلوچستان اظهار داشت: آشنایی مربیان با مبانی کلی آموزش روخوانی و روانخوانی قرآن کریم و فنون و مهارت‌های عمومی کلاس‌داری، تقویت توان کلاس‌داری شرکت کنندگان از طریق کارگاه عملی و آشنایی با مبانی تعلیم وتربیت اسلامی از جمله اهداف این طرح است.

او  تقید به شئونات اسلامی، داشتن سلامت جسمی و روحی، حداقل تحصیلات دیپلم یا اتمام پایه ۲حوزه، برخورداری سن از ۱۷تا ۴۰سال، تعهـد بـه آموزش صـــحت قرائت و روخوانی به ۱۵نفر از فراگیران مشـــروط به قبولی در آزمون پایانی، پرداخت بخشی از هزینه دوره، همراه نداشتن فرزند و پایبندی به مقررات دوره و تسلط بر روخوانی، روانخوانی قرآن کریم و تجوید را از جمله شرایط شرکت در این طرح عنوان کرد.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه سیستان و بلوچستان درباره فرآیند اجرایی دوره گفت: متقاضیان در ابتدا با ارسال فایل صوتی قرائت خود از سوره طلاق به شماره ۰۹۱۵۹۶۹۱۳۴۹ در پیام رسان ایتا، علاقه‌مندی و ثبت نام خود را اعلام می‌کنند و سپس فایل‌های دریافت شده به قم ارسال شده تا داوری شوند.

او ادامه داد: پس از قبولی در این آزمون با مراجعه به اداره امور قرآنی اوقاف سیستان و بلوچستان و پرداخت شهریه کتاب آموزش قرائت را به همراه برنامه کلاسی، زمان و مکان کلاس‌ها دریافت می‌کنند.

حجت الاسلام مومنی افزود: محتوای آموزشی بخش حضوری این دوره شامل روش تدریس روخوانی و روانخوانی، آشنایی با روش آموزش قواعد روخوانی و روانخوانی قرآن کریم، آشنایی با تمام رسم و ضبط قرآن کریم، تدریس عملی درس‌های روخوانی و روانخوانی توسط استاد است.

او خاطر نشان کرد: قبولی در آزمون روانخوانی، کسب نمره حداقل ۱۴ از ۲۰ است که توسط ستاد حفظ قرآن کریم سازمان اوقاف صادر و ارائه می‌شود.

انتهای پیام/ع

نام‌نویسی دوره تربیت مربی روخوانی قرآن کریم

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.