سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

برنامه هفته کتاب و کتابخوانی در سیستان و بلوچستان آغاز شد

مدیرکل کتابخانه‌های عمومی سیستان و بلوچستان گفت: ۳۷۰ ویژه برنامه فرهنگی در بیست و هفتمین دوره هفته کتاب جمهوری اسلامی از امروز به مدت یک هفته در این استان آغاز شد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از زاهدان، حامد زارعی مدیرکل کتابخانه‌های عمومی سیستان و بلوچستان درحاشیه برگزاری دوره آموزشی، برپایی نمایشگاه‌های کتاب و ۱۲ نشست نمایش‌نامه‌خوانی، اهدای کتب کمک درسی به دانش‌آموزان حاشیه شهر و نامگذاری تعدادی از خیابان‌ها و میادین شهر در هفته کتاب را از جمله مهمترین برنامه‌های هفته کتاب در سیستان و بلوچستان عنوان کرد.

او گفت: هم‌اینک ۶۲ کتابخانه نهادی و ۱۵ کتابخانه مشارکتی در سیستان و بلوچستان برای استفاده علاقمندان کتاب موجود است.

مدیرکل کتابخانه‌های عمومی سیستان و بلوچستان با بیان اینکه بسیاری از روستا‌های این استان فاقد کتابخانه هستند، بیان کرد: ۲۰ ایستگاه مطالعه در مکان‌های پر رفت و آمد استان مستقرشده است تا به گسترش فرهنگ کتاب و کتابخوانی کمک شود.

او  سرانه مطالعه کتاب را در سیستان و بلوچستان بر اساس بررسی‌های انجام شده ۱۱ دقیقه ذکر کرد و اظهار داشت: ۶۶۰ هزار نسخه کتاب در کتابخانه‌های استان موجود است و ۳۱ هزار و ۶۷۵ نفر عضو این کتابخانه‌ها هستند.

زارعی بیان کرد:۳۰ عنوان کتاب با بیش‌از هزار و ۶۰۰ نسخه کتاب از مولفان بومی سیستان و بلوچستان در کتابخانه‌های استان برای استفاده علاقمندان وجود دارد.

او گفت: با توجه به سرانه پایین مطالعه در سیستان و بلوچستان ضروری است علاوه بر فرهنگ‌سازی از ظرفیت‌های قانونی برای کتاب محور قراردادن دستگاه‌های اجرایی در مناسبت‌های خود بهره‌گرفت.

انتهای پیام/ع

اهدای کتب کمک درسی به دانش‌آموزان حاشیه شهرزاهدان

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.