سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

بسته اخبار حوادث ۲۵ آبان ماه ۹۸؛

رهایی ۲ گروگان خردسال از چنگال آدم ربایان در زاهدان /توقیف کامیون حامل ۴ میلیارد کالای قاچاق

مهم‌ترین حوادث امروز شنبه ۲۵ آبان ماه سال ۹۸ را می‌توانید در این بسته خبری بخوانید.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از زاهدان، مهمترین حوادث امروز شنبه ۲۵ آبان ماه سال ۹۸ را میتوانید در این بسته خبری بخوانید.

رهایی ۲ گروگان خردسال  در زاهدان

سرهنگ ابراهیم ملاشاهی رئیس پلیس آگاهی استان سیستان وبلوچستان از رهایی ۲ گروگان خردسال از چنگال آدم ربایان در کمتر از ۲۴ ساعت در زاهدان خبر داد.

سرهنگ براهیم ملاشاهی گفت: در پی ربایش ۲ کودک خردسال در شهر زاهدان با توجه به حساسیت موضوع بلافاصله تیم‌های از پلیس آگاهی وارد عمل شدند.

او  افزود: در بررسی‌های به عمل آمده در محل حادثه مشخص شد این ۲ کودک ۳ و ۵ ساله به همراه والدین شان داخل خودرو بودند که سرنشینان یک دستگاه پژو ۴۰۵، با تهدید سلاح کلاش و با استفاده از اسپری فلفل و شوکر آن‌ها را گروگان گرفته و به سرعت از محل متواری شده اند.

رئیس پلیس آگاهی فرماندهی انتظامی استان سیستان و بلوچستان تصریح کرد: در ادامه متهمان با خانواده آن‌ها تماس گرفته و برای رهایی فرزندشان یک میلیارد و ۴۰۰ میلیون تومان مطالبه کرده اند.

سرهنگ ملاشاهی بیان داشت: کارآگاهان پلیس آگاهی پس از بررسی دقیق اظهارات خانواده این ۲ کودک خردسال با استفاده از شیوه‌های نوین پلیسی تحقیقات گسترده‌ای را برای شناسایی و دستگیری عاملان این آدم ربایی آغاز کردند.

او  عنوان کرد: کمتر از ۲۴ ساعت از زمان گزارش گروگان گیری، آدم ربایان با تنگ شدن عرصه بر خود و اطلاع از شناسایی شان توسط پلیس، افراد ربوده شده را ساعت ۱۷:۰۰ عصر روز گذشته به صورت صحیح و سالم آزاد در مسجدی در کیلومتر ۲۵جاده زاهدان به خاش رها کردند.

ملاشاهی خاطر نشان کرد: تلاش برای شناسایی و دستگیری عاملان این پرونده آدم ربایی با توجه به سرنخ‌های بدست آمده ادامه دارد.

او  تاکید کرد: پلیس با کسانی که به خواهند نظم و امنیت جامعه را برهم بزنند با قاطعیت برخورد و اجازه جولان را به آن‌ها نخواهد داد.

کشف ۲۰ میلیارد ریال کمپرسور موتور لنج صیادی قاچاق

جانشین انتظامی استان سیستان و بلوچستان از کشف ۵۹ دستگاه کمپرسور موتور نیمه سنگین لنج صیادی قاچاق در بازرسی از یک انبار در شهر چابهار خبر داد.

سردار احمد طاهری گفت: با کسب خبری مبنی بر دپو مقادیر زیادی کالای قاچاق توسط فردی سودجوء در یک انبار در حاشیه شهر چابهار موضوع در دستور کار تیمی از پلیس آگاهی قرار گرفت.

او  افزود: کارآگاهان پلیس آگاهی پس از بررسی صحت خبر عصر روز گذشته با هماهنگی قضائی وارد عمل شدند و در بازرسی از این انبار ۵۹ دستگاه کمپرسور موتور نیمه سنگین لنج صیادی قاچاق کشف کردند.

این مقام ارشد انتظامی در استان سیستان و بلوچستان با اشاره به اینکه ارزش کمپرسور‌های کشف شده ۲۰ میلیارد ریال برآورد شده، خاطر نشان کرد: با هماهنگی قضائی انبار پلمپ و فرد متخلف با تشکیل پرونده برای سیر مراحل قانونی به دادسرا معرفی شد.

توقیف کامیون حامل ۴ میلیارد کالای قاچاق

با هوشیاری ماموران ایستگاه بازرسی شهید "غفاری" زاهدان، کامیون حامل ۴ میلیارد کالای قاچاق قبل از رسیدن به مقصد شناسایی و توقیف شد.

سرهنگ حمیدرضا اکبری فرمانده انتظامی شهرستان زاهدان  گفت: روز گذشته ماموران ایست و بازرسی شهید "غفاری" هنگام کنترل خودرو‌های عبوری در محور "زاهدان-خاش" به یک دستگاه کامیون مشکوک شدند.

او  بیان کرد: ماموران انتظامی پس از هدایت خودرو به داخل ایستگاه در بازرسی از آن ۲۹۹ کیسه ۲۵ کیلویی شیرخشک، ۲ هزار و ۲۰۰ لیتر گازوئیل، ۶ حلقه لاستیک تراکتور فاقد مجوز گمرکی را کشف کردند.

فرمانده انتظامی شهرستان زاهدان با اشاره به اینکه کارشناسان ارزش این محموله قاچاق را ۴ میلیارد ریال برآورد کردند، گفت: خودرو توقیف و راننده متخلف آن پس از تشکیل پرونده روانه دادسرا شد.

دستبند پلیس بر دستان سارقان مسلح 

با تلاش پلیس آگاهی ۳ سارق به عنف منزل، که بیش از ۴۵۰ میلیون ریال طلا از منزل در زاهدان را سرقت کرده بودند، دستگیر شدند.

سرهنگ  ابراهیم ملاشاهی رئیس پلیس آگاهی فرماندهی انتظامی استان سیستان و بلوچستان گفت: در پی وقوع یک فقره سرقت به عنف منزل در نهم تیر ماه سال جاری در منطقه "زیبا شهر" زاهدان که طی آن ۳ فرد ناشناس با صورت‌های بسته وارد منزل یک شهرونده شده و با تهدید چاقو مبلغ ۴۵۰ میلیون ریال طلا، از صاحبخانه سرقت کرده بودند موضوع به صورت ویژه در دستور کار مأموران پلیس آگاهی استان قرار گرفت.

او افزود: با توجه به حساسیت موضوع بلافاصله تیمی از کارآگاهان اداره مبارزه سرقت پلیس آگاهی تحقیقات خودرا برای شناسایی و دستگیری سارقان آغاز و با جمع آوری قرائن و شواهد موجود و انجام یکسری تحقیقات، یکی از سارقان را شناسایی و با هماهنگی قضائی در یک عملیات ضربتی او را در مخفیگاهش دستگیر کردند.

سرهنگ ملاشاهی تصریح کرد: متهم پس از انتقال به پلیس آگاهی ابتدا منکرهر گونه سرقت شد، ولی پس از روبرو شدن با ادله و مستندات محکم پلیس به سرقت به عنف منزل مذکور با همدستی ۲ نفر از دوستان خود اعتراف کرد.

رئیس پلیس آگاهی استان سیستان و بلوچستان با اشاره به دستگیری ۲ همدست دیگر سارق گفت: در تحقیقات بعدی مشخص شد سارقان، زیورآلات مسروقه را به ۲ فرد مالخر در شهرستان ایرانشهر به فروش رسانده اند که هر دو مالخر دستگیر و کلیه زیور آلات مسروقه کشف شد.

سرهنگ ملاشاهی با اشاره به تحویل زیورآلات کشف شده به مالباخته و معرفی متهم به دادسرا تأکید کرد: پلیس به عنوان حافظ جان مال و ناموس مردم به شدت با سارقان و افرادی که چشم طمع به اموال مردم دارند برخورد و در این راه از هیچ کوششی دریغ نخواهد کرد.

او در پایان از شهروندان خواست ضمن رعایت هشدار‌های انتظامی از نگهداری پول، ارز و زیور آلات مازاد بر نیاز داخل منزل خودداری و آن‌ها را به صندوق امانات بانک‌ها بسپارند.

کشف ۳۰ هزار لیتر گازوئیل قاچاق از جاساز تریلی

با هوشیاری مأموران پلیس آگاهی استان ۳۰ هزار لیتر گازوئیل قاچاق، از جاساز ماهرانه یک تریلی کشف شد.

سردار محمد قنبری فرمانده انتظامی استان گفت:مأموران اداره مبارزه با قاچاق کالا و ارز پلیس آگاهی استان، مستقر در ایست و بازرسی "کوله سنگی" هنگام کنترل خودرو‌های عبوری در محور "زاهدان-زابل" به یک دستگاه کامیون کانتینر دار مشکوک و آن را متوقف ساختند.

او  افزود: مأموران انتظامی با بررسی دقیق مدارک ترانزیتی، بارنامه و پلمب بار کامیون دریافتند، تمامی مدارک ارائه شده توسط راننده جعلی و فاقد اصالت و وجاهت قانونی است.

فرمانده انتظامی استان سیستان و بلوچستان تصریح کرد: مأموران با هماهنگی قضائی ضمن فک پلمب بار کامیون و در بازرسی از آن ۳۰ هزار لیتر گازوئیل قاچاق و خارج از شبکه قانونی توزیع را که به طرزی ماهرانه داخل کانتینر جاسازی شده بود، کشف کردند.

سردار قنبری با اشاره توقیف کامیون و معرفی فرد متخلف به مراجع قضائی، تأکید کرد: قاچاق فرآورده‌های نفتی باعث از بین رفتن سرمایه‌های ملی و موجب اخلال در نظام اقتصادی کشور می‌شود و پلیس به عنوان حافظ منافع مردم با هرگونه قاچاق کالا و سوخت به شدت برخورد خواهد کرد.

واژگونی وانت زامیاد ۲ کشته برجای گذاشت

 رئیس پلیس راه جنوب استان از واژگونی وانت زامیاد در محور "جلگه "به "دلگان" و کشته شدن ۲ سرنشین آن خبر داد.

سرهنگ یداله ستوده  اظهار داشت:  یک فقره واژگونی خودرو، در کیلومتر ۷ محور"جلگه-دلگان" به مرکز فوریت‌های پلیسی ۱۱۰ اعلام و بلافاصله تیم گشت تصادفات پلیس راه به همراه نیرو‌های امدادی برای بررسی موضوع به محل اعزام شدند.

رئیس پلیس راه جنوب استان سیستان و بلوچستان، خاطر نشان کرد: با بررسی به عمل آمده مشخص شد، یک دستگاه وانت زامیاد با ۲ نفر سرنشین از جاده خارج و واژگون شده است.

سرهنگ ستوده با بیان اینکه در این حادثه هر ۲ سرنشین خودرو بر اثر شدت جراحات وارده در دم جان باختند، تصریح کرد: کارشناسان پلیس راه علت حادثه را بی توجهی به جلو راننده وانت اعلام کرده است.

پلمپ ۱۱ واحد صنفی متخلف در چابهار

فرمانده انتظامی شهرستان چابهار از پلمپ ۱۱ واحد صنفی متخلف در این شهرستان خبر داد.

سرهنگ حیدر علی کیخا مقدم  فرمانده انتظامی شهرستان چابهار  گفت: به منظور ارتقاء امنیت اجتماعی در سطح اماکن عمومی و اصناف و جلوگیری از بروز تخلفات و جرایم صنفی، طرح کنترل و نظارت بر واحد‌های صنفی و اماکن عمومی این شهرستان توسط پلیس امنیت عمومی این فرماندهی اجرا شد.

او بیان داشت: در همین راستا مأموران نظارت بر اماکن عمومی پلیس در هفته گذشته از ۲۵۶ واحد صنفی در سطح حوزه استحفاظی بازدید و نسبت به توجیه، ارشاد و آگاه سازی متصدیان واحد‌ها در محل اقدام کردند.

سرهنگ کیخا مقدم تصریح کرد: در این راستا ماموران این فرماندهی برای ۵۳ واحد اخطاریه پلمپ و ۱۱ واحد صنفی نیز به علت داشتن برخی تخلفات صنفی پلمپ شدند.

سرهنگ کیخا خاطر نشان کرد: پلیس با هدف مبارزه با مظاهر علنی فساد و کاهش ناهنجاری‌های اجتماعی اقدامات کنترلی و نظارتی خود را بر واحد‌های صنفی تشدید خواهد کرد و از شهروندان می‌توانند در صورت مشاهده هرگونه تخلف در واحد‌های صنفی، مراتب را از طریق شماره تلفن ۱۱۰ به پلیس اطلاع دهند.

۲ کشته در واژگونی خودروی پژو پارس

رئیس پلیس راه جنوب استان سیستان و بلوچستان از واژگونی خودروی پژو پارس در محور "نیکشهر "به "بنت" و کشته شدن ۲ سرنشین آن خبر داد.

سرهنگ یدالله ستوده  رئیس پلیس راه جنوب استان سیستان و بلوچستان   گفت: یک فقره واژگونی خودرو، درکیلومتر ۹ محور"نیکشهر" به "بنت" به مرکز فوریت‌های پلیسی ۱۱۰ اعلام و بلافاصله تیم گشت تصادفات پلیس راه به همراه نیرو‌های امدادی برای بررسی موضوع به محل اعزام شدند.

او افزود: با بررسی به عمل آمده مشخص شد، یک دستگاه خودروی پژو پارس با ۲ نفر سرنشین از جاده خارج و واژگون شده است.

سرهنگ ستوده تصریح کرد: در این حادثه هر ۲ سرنشین خودرو به شدت مجروح و توسط عوامل امدادی به بیمارستان منتقل شدند، ولی متأسفانه تلاش تیم پزشکی برای احیا مصدومان نتیجه نداشت و هر ۲ نفر آن‌ها جان باختند.

رئیس پلیس راه جنوب استان خاطر نشان کرد: علت تامه واژگون توسط کارشناسان پلیس راه عدم توجه به جلو راننده اعلام شده است.

انتهای پیام/ع

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.