سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

سیستان و بلوچستان نیازمند اهدای خون است

مدیرکل انتقال خون سیستان و بلوچستان گفت: تامین خون و فرآورده‌های آن در استان به دلیل تصادفات چندروز اخیر و کاهش دما در وضعیت ناخوشایندی قرار دارد که حل این مشکل نیازمند اهدای خون است.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از زاهدان، سهیلا خسروی مدیرکل انتقال خون سیستان و بلوچستان اظهار داشت: روزانه حدود ۳۸۰ تا ۴۰۰ واحد خون بواسطه وجود بیماران خاص و تصادفات جاده‌ای در سیستان و بلوچستان مورد نیاز است.

او  گفت: در فصول سرد سال با توجه به افزایش بیماری‌های عفونی مانند سرماخوردگی اهدای خون بصورت قابل توجهی کاهش می‌یابد.

مدیرکل انتقال خون سیستان و بلوچستان افزود: هم‌اینک وضعیت اهدای خون در استان خیلی مناسب نیست و همچنان در تمامی گروه‌های خونی نیاز وجود دارد.

او بیان کرد: ذخایر مطلوب سیستان و بلوچستان باید بیشتر از پنج تا هفت روز باشد تا بتوانیم به درخواست بیماران پاسخ دهیم.

خسروی تاکید کرد: مشکل کمبود خون در سیستان و بلوچستان جدی است و در همین راستا از شهروندان درخواست داریم برای اهدای خون به پایگاه‌های انتقال خون مراجعه کنند.

او  دارا بودن حداقل وزن ۵۰ کیلوگرم، نداشتن سابقه رفتار پرخطر، پایین نبودن فشار خون، دارا بودن حداقل ۱۸ سال تمام و حداکثر ۶۰ سال تمام، برخورداری از سلامت کامل و مبتلا نبودن به کم‌خونی را از شرایط لازم برای اهداکنندگان خون عنوان کرد.

سیستان و بلوچستان بیشترین آمار بیماران تالاسمی را در کشور دارد که بیش از۶۰ درصد از کل خون اهدایی به این بیماران اختصاص می‌یابد.

از منظر کارشناسان در سیستان و بلوچستان با توجه به ثبت نشدن برخی ازدواج‌ها به صورت رسمی و در نتیجه عدم دریافت مشاوره و انجام نشدن آزمایش‌های قبل از ازدواج و همچنین وجود نگرش‌های منفی در زمینه سقط جنین همچنان روند رو به رشد تعداد مبتلایان به بیماری تالاسمی ماژور ادامه دارد.

انتهای پیام/ع

مشکل کمبود خون در سیستان و بلوچستان جدی است

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.