سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

بارش برف در گیلان به روایت تصویر

هواشناسی اعلام کرد دمای هوای گیلان تا ۱۶ درجه سانتی گراد سرد‌تر می‌شود.

به گزارش خبرنگار  گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از رشت، محمد دادرس، مدیرکل هواشناسی گیلان گفت: با ورود سامانه هوای سرد و بارشی، بارش برف و باران در گیلان آغاز شد و دمای هوا هم تا ۱۶ درجه سانتی گراد کاهش می‌یابد.

او به وضعیت آب و هوای گیلان اشاره کرد ،و افزود: هم اکنون در مناطق جلگه‌ای شاهد بارش باران هستیم و در ارتفاعات و مناطق کوهستانی استان نیز برف می‌بارد.

مدیرکل هواشناسی گیلان گفت: ارتفاعات رانکوه روستا‌های مرتفع ییلاقی تماجان، سرتربت، هلوچالک، شهرسمام و سیاه کوه ازبرف سپید پوش شده است.

محمد دادرس، با بیان اینکه ۱۰ روستای مناطق کوهستانی اشکورات شهرستان رودسر نیز برف باریده است، افزود: ارتفاعات بخش‌های خورگام و عمارلو رودبار هم سپید پوش شده است.

او، با بیان اینکه این وضعیت جوی تا اواخر هفته پیش رو در گیلان ماندگار است، گفت: در این مدت بالا آمدن آب رودخانه‌ها و آبگرفتگی معابر دور از انتظار نیست و مسافران از استقرار در حاشیه رودخانه‌ها پرهیز کنند.

مدیرکل هواشناسی گیلان همچنین افزود: رانندگانی که قصد عبور از جاده‌های کوهستانی را دارند تجهیزات لازم از جمله زنجیر چرخ را همراه داشته باشند.

محمددادرس، با اشاره به اینکه دریای خزر هم در این مدت برای صیادی و فعالیت‌های دریایی نامناسب است، تصریح کرد: درحال حاضر دمای شهر رشت مرکز استان ۸ درجه سانتی گراد و رطوبت نسبی آن ۹۳ درصد است.


انتهای پیام/م.ع

اعلام وضعیت آب و هوای گیلان

 

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.