سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

انجام ۲۰۸ عمل جراحی در سه روز

معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه گفت : در مدت سه روز فعالیت تیم مرهم در بیمارستان امام خمینی (ره) کرمانشاه ۷۰۰ بیمار ویزیت شدند .

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمانشاه، بهمن روشنی معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه گفت : در مدت سه روز فعالیت تیم مرهم در بیمارستان امام خمینی (ره) کرمانشاه ۷۰۰ بیمار ویزیت شدند، ۲۱۳ بیمار نیز بستری و در نهایت ۲۰۸ بیمار مورد عمل جراحی قرار گرفت که از این تعداد ۶۷ بیمار از استان‌های دیگر بودند.

او با بیان اینکه ۸۳ نفر عضو تیم پزشکی مرهم در کرمانشاه فعالیت داشتند، گفت: ۶۳ نفر از پرسنل بیمارستان امام خمینی (ره) کرمانشاه نیز با گروه مرهم همکاری داشتند.

او با اشاره به اینکه این دومین حضور تیم مرهم در استان کرمانشاه بود، گفت: این گروه در سال ۹۶ نیز به استان آمدند و در آن زمان هم ۱۵۴ عمل جراحی انجام دادند.

او فعالیت این گروه خیریه را مرهمی بر مشکلات مردم استان پس از زلزله دانست و افزود: اعضای این تیم کاستی‌ها و کمبود‌های استان را ببخشند.

معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه گفت: در زلزله سال ۹۶ استان کرمانشاه همه افراد درگیر در خدمات درمانی، باوجود نامهربانی‌های موجود، با ایثار و از خودگذشتگی به کمک مردم شتافتند و ایثار و از خودگذشتگی را به نمایش گذاشتند.

روشنی افزود: ما پزشکان ایثارگر بسیار داریم، پزشکی داریم که در بمباران حلبچه با وجود جانبازی خود، جان چندین نفر را نجات داد که هم اینک در آن منطقه مورد احترام است.

او گفت: فعالیت انجام شده در حوزه جراحی تیم مرهم کار بسیار بزرگی بوده که توسط این عزیزان با کمک تیم‌های درمانی دانشگاه موفق به انجام آن شدند.

او افزود: هماهنگی و انسجام موجود در تیم مرهم کار بسیار بزرگی بوده که توسط دکتر کلانتر هرمزی انجام شده که از ایشان و گروه شان تقدیر می‌کنیم.

شهردار کرمانشاه گفت: این گروه با کار‌های خداپسندانه و کمک به مردم محروم به سوگند پزشکی خود براستی وفا کردند.

سعید طلوعی افزود: حضور در این تیم و خدمت به محرومان توفیق بزرگی است و من بر دست آن‌ها برای خدمات بدون چشم داشت بوسه می‌زنم.

او گفت: دومین سفر شما به کرمانشاه را قدر می‌دانیم و امیدوارم بازهم میزبان این تیم بزرگوار باشیم.

هوشنگ بازوند استاندار کرمانشاه از حضور تیم جراحان پلاستیک «مرهم» در کرمانشاه و انجام اعمال جراحی رایگان شکاف لب و شکاف کام به سرپرستی پروفسور «عبدالجلیل کلانترهرمزی» صمیمانه تشکر و قدردانی کرد.

او از اعضای این تیم به عنوان سرمایه‌های ارزشمند جامعه پزشکی و ایثارگران بی ادعا نام برد و گفت: در بازدید از بیمارستان شاهد تلاش این عزیزان بودم به گونه‌ای که تعداد ١٧٥ عمل جراحی ضمن ثبت رکوردی جهانی لبخند مهربانی را برای مردم کرمانشاه به هدیه گذاشت.

نماینده عالی دولت در استان کرمانشاه افزود: مردم این دیار غیور، با استقامت و ولایت مدار هستند که با ١٠ هزار شهید همواره نماد ایستادگی و مقاومت بوده اند و در بحران زلزله و سیل نیز ثابت کردند که می‌توان با انسجام و وحدت، از سد مشکلات در هر شرایطی عبور کرد.

بازوند افزود: خدمت به این مردم واقعا افتخار است و چند ماه پیش با پروفسور کلانتر هرمزی دیدار و از گروه دعوت شد که این عزیزان نیز برحسب علاقه و کمک به مردمان این دیار با عشق و حس نوع دوستی، عصاره امید و زندگی را به این انسان‌ها بذل و بخشش کردند و به این بیماران زندگی بهتری هدیه دادند.

او افزود: اگر این تیم پزشکی در استان مستقر نمی‌شد، بیماران علاوه بر صرف هزینه‌های کلان باید پروسه تشکیل پرونده، نوبت‌گیری و رفت و آمد به مراکز درمانی را نیز متقبل می‌شدند و هزینه و زمان زیادی را صرف عمل جراحی می‌کردند.

کلانتر هرمزی سرپرست گروه مرهم گفت: در این سه روز حضور در استان کرمانشاه روزی صد بار دلم می‌خواست سرم به دیوار بکوبم، از غم مردم خیلی زجر کشیدم و گاهی اشک امانم نداد.

او افزود: من تشکر نمی‌خواهم ممنونیم که به ما اجازه دادید در این استان حضور پیدا کنیم و از مردم کرمانشاه به خاطر اینکه به ما اعتماد کردند که جانشان را در اختیار ما قرار دادند متشکریم.

او افزود: ۱۰ درصد از جراحان پلاستیک شال و کلاه کردند و به کرمانشاه آمدند، در روز اول رکودشکنی کردیم و ۷۵ عمل جراحی انجام دادیم، این رکود شایسته استان لایق و قهرمان پرور کرمانشاه است.

این فوق تخصص جراحی پلاستیک گفت: ما چاقو زدیم، ولی چاقوی ما چاقوی مهربانی بود و ️به همه اهداف از پیش تعیین شده رسیدیم.

کلانتر هرمزی افزود: کرمانشاه ام القرای کشور شده بود و ۵۰ شهر میهمان کرمانشاه بودند، ما می‌توانیم کاری کنیم که در ذهن هیچ بشری در دنیا قابل تصور نیست.

او افزود: از دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه بابت همکاری همه جانبه و در اختیار گذاشتن امکانات و تجهیزات مناسب تقدیر و تشکر می‌کنم.

 

انتهای پیام/د

ویزیت ۷۰۰ بیمار توسط گروه مرهم

 

برچسب ها: اخبارسلامت ، بیمه
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.