محسن حاجیمیرزایی وزیر آموزش و پرورش درباره پرداخت مطالبات فرهنگیان گفت: مطالبات را تا پایان سال ۹۷ صفر کردیم تنها مطالبات سال ۹۸ باقی مانده است که تلاش میکنیم صفر شود، بخش عمده مطالبات مربوط به پایان خدمت بازنشستگان است، بخشی از اضافه کار و حق ماموریت کارکنان اداری و حق التدریس آموزشیاران باقی مانده بود که تسویه شد. بدهی پاداش پایان خدمت کمتر از پنج هزار میلیارد تومان است و طی دو ماه اخیر تزریق شد، برای رتبه بندی هم ۲ هزار میلیارد تومان اعتبار داریم که برای ۶ ماه دوم سال کافی است. برای سال آینده هم در بودجه برای تمام سال اعتبار در نظر گرفتهایم.
وزیر آموزش و پرورش درباره اجرای طرح رتبه بندی فرهنگیان گفت: این طرح حتما امسال اجرا خواهد شد و البته آیین نامهای دارد که از زمانی که ماموریت گرفتم در سه جلسه کمیسیون اجتماعی دولت بررسی و نهایی شده است که در دولت مطرح شود، امیدوارم تا یکی دو هفته آینده در دستور کار دولت قرار گرفته و اجرایی شود.
کاهش ۲۰ دقیقه ساعات آموزش زبان/ ۵ درصد دانشآموزان در آموزشگاههای زبان درس میخوانند
واعظ مهدوی بیان کرد: ۲۰۰ مدرسه، از محل اعتبارات استانی و ۲۰۰ مدرسه هم از سازمان نوسازی مدارس تقبل میشود، اگر بتوانیم با این همت به ۶۰۰ مدرسه طی ۲ سال آینده برسیم فاصله شاخصها و کمبود سرانه عبور کرده ایم در نتیجه فضاهای آموزشی و امکانات استان معادل سایر بخشهای کشور است و عقب افتادگی تاریخی جبران میشود.
ارائه مصوبه رفع انحصار آموزش زبان انگلیسی توسط مجلس اشتباه بود
حمیدرضا حاجی بابایی رئیس فراکسیون فرهنگیان و وزیر اسبق آموزش و پرورش درباره چالشهای آموزش زبان در مدارس کشور و مصوبه مجلس مبنی بر رفع انحصار آموزش زبان انگلیسی اظهار کرد: معلوم نیست طرحی که در مجلس ارائه شد بر چه مبنایی بود، اساسا کار مجلس اینگونه طرحها نیست چرا که در این مورد باید کار پژوهشی انجام گیرد و ارائه این طرح اشتباه بود همانطور که مصوب کردند مدارس تیزهوشان حذف شود.
او ادامه داد: اکنون فقط مشکل آموزش زبان انگلیسی نیست و قبل از اینکه به این مباحث بپردازیم اول باید اینطور بحث کنیم که جامعه چه نیازی به آن دارد، مباحثی درباره جهانی شدن مطرح شد اما چه افرادی می خواهند جهانی بشوند، آیا همه دانشآموزان ما میخواهند زبان انگلیسی بیاموزند و جهانی شوند، بین این تعداد دانشآموز که در نهایت که دیپلم و لیسانس گرفتند قرار است در کشور چه کار شوند؛ فقط در مدارس مشکل زبان انگلیسی نداریم در ریاضی و ادبیات و هنر هم مشکل داریم.
انتهای پیام/