سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

مدیرکل آموزش و پرورش خراسان رضوی:

معلمان امید را در دل دانش آموزان زنده کنند

مدیرکل آموزش و پرورش خراسان رضوی گفت:کار معلم‌ ادامه راه انبیاء است که باید در حفظ ارزش ها، معنویت و فضائل اخلاقی و دور کردن دانش آموزان از رذائل تلاش کند.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مشهد، قاسمعلی خدابنده مدیرکل آموزش و پرورش خراسان رضوی در جمع مدیران مدارس تربت جام با تبریک هفته وحدت و میلاد پیامبر رحمت و امام جعفر صادق (ع) گفت:کار معلم‌ ادامه راه انبیاء است که باید در حفظ ارزش ها، معنویت و فضائل اخلاقی و دور کردن دانش آموزان از رذائل تلاش کند.

او تصریح کرد:هدف تعلیم و تربیت آموزش مسائل اخلاقی است و باید امید رادردل جوانان زنده کنیم تا به اهداف برسیم.

مدیرکل آموزش و پرورش استان گفت: آموزش و پرورش باید شرایط تحصیل رابرای دانش آموزان فراهم کند و عدالت آموزش وظیفه و رسالت ماست تا همه دانش آموزان را در دورترین روستاها پوشش دهیم.

خدابنده افزود: سال آینده تعداد ۷ هزار ۲۰۰ معلم بازنشسته می‌شوند آیا اختیار داریم این تعداد معلم را جذب کنیم؟

او با اشاره به فضا‌های آموزشی مدارس ادامه داد: بیش از ۳۰ درصد مدارس استان استحکام بنا رانداردکه باید تخریب، بازسازی و مقاوم سازی شود.

مدیرکل آموزش و پرورش استان گفت: از ابتدای سال تحصیلی جدید تعداد ۱۵۰۰ کلاس درس با همراهی خیرین به بهره برداری رسید.

خدابنده افزود: متولیان تعلیم و تربیت بایستی در مدارس برمبانی اخلاق در مدارس و ارتقاء و بهبود در جامعه تاکید کند.

مرتضی حمیدی فرماندار تربت جام با تبریک ایام هفته وحدت و میلاد پیامبر و امام جعفر صادق (ع) گفت: اگر بخواهیم شعار‌های مدیرکل آموزش و پرورش در مدارس اتفاق بیفتد بایستی رویکرد معلمان اکتشافی و تولید مسئله باشدو در کلاس نباید تنها معلم گوینده و دانش آموز شنونده باشد؛ این روش الان پاسخگو نیست.

او تصریح کرد: بایستی کاری کرد که خلاقیت‌های دانش آموزان بروز و ظهور کند و مسیر یادهی به صورت فرآیندی برای دانش آموزان دنبال کنیم که رویکرد براساس نظام پرسشگری و تمرین ذهنی و ایجادروحیه تفکر و تعهد در دانش آموز ظهور بروز کند.

فرماندار تربت جام افزود: بایستی دانش آموزان کارورز تربیت کنیم و با همفکری و هم افزایی و آموزش ابزار مهارت آموزی را در اختیار دانش آموزان قراردهیم.
 
انتهای پیام//س.ج


بیش از ۳۰ درصد مدارس استان استحکام بنا را ندارند

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.