سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

القسوم در سی و سومین کنفرانس وحدت اسلامی:

حمایت از فلسطین ملاکی برای پایبندی به اسلام است

عضو جمعیت علمای مسلمین الجزایر گفت: ایمان و حمایت به مسئله فلسطین، ملاک دیانت و پایبندی ما به اسلام است.

به گزارش خبرنگار سیاست خارجی گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان،‌ عبدالرزاق القسوم عضو جمعیت علمای مسلمین الجزایر در سی و سومین کنفرانس وحدت اسلامی که از صبح امروز در سالن اجلاس سران در برگزاری است، گفت: من از کشور الجزایر سرزمین علما و شهدا حامل پیام برادری و وفاداری هستم و مفتخرم که در این ایام فرخنده در اینجا هستم.

او افزود: پیامبر (ص) نخستین معلم ماست، ایشان نمونه و الگوی وحدت اسلامی هستند، چه زیباست که در سالروز میلاد ایشان هفته وحدت را برگزار کنیم.

عضو جمعیت علمای مسلمین الجزایر گفت: همبستگی و وحدت هدف همه ماست، امیدواریم نخبگانی که در اینجا جمع شدند دستاورد‌های خوبی داشته باشند.

او همچنین در بخش دیگری از سخنانش تاکید کرد: اسلام دین اعتدال و میانه روی است، ما باید از این اجلاس الهام بگیریم و از رهنمود‌های پیامبر اکرم (ص)  استفاده کنیم.

القسوم ادامه داد: مسئله فلسطین مسئله اول جهان اسلام است، معیار پایبندی به جهان همان مسئله فلسطین است؛  ما چالش‌های بسیاری در راه وحدت داریم و ایمان و حمایت ما به مسئله فلسطین ملاک دیانت ما به اسلام است.

او افزود: مسئله فلسطین تنها مسئله دولت‌ها نیست، بلکه مسئله ملت‌ها هم است. همه ملت‌های اسلامی باید به مردم فلسطین کمک کنند و با همبستگی و با آنها همفکری داشته باشند.

القسوم تصریح کرد: از همین تریبون به مردم مردم فلسطین اعلام می‌کنم که دست ما برای کمک به شما همواره دراز است و ان‌شاءالله این روند ادامه داشته باشد.

عضو جمعیت علمای مسلمین الجزایر ادامه داد: وحدت اسلامی هیچ وقت محقق نمی‌شود مگر در پرتو علم صحیح. یعنی از هر علمی بهره‌ای داشته باشیم، چراکه امت جاهل نمی‌تواند وحدت آفرین باشد.

او گفت: امیدواریم بتوانیم دو هدف امت اسلامی یعنی وحدت اسلامی و یاری رساندن به فلسطین هرچه کمک کنیم.

انتهای پیام/

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.