سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

تشکیل تیم سلامت مادران باردار در شبکه بهداشت و درمان مهاباد

جلسه برنامه ریزی برای مراقبت موثر و ایمن زنان باردار در فصول سرد سال در اتاق جلسات رئیس بیمارستان تشکیل شد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مهاباد، نشست هم اندیشی برنامه ریزی برای مراقبت موثر و ایمن زنان باردار در فصول سرد سال با حضور مدیر شبکه، رئیس بیمارستان، مسئول فوریت‌های پزشکی، مسئول واحد گسترش، مسئول واحد نقلیه، مسئول و کارشناسان واحد بهداشت خانواده و مسئول و کارشناسان مامایی بخش زایمان بیمارستان مورد بررسی قرار گرفت.

بهزاد مدیر شبکه بهداشت و درمان مهاباد در گفت و گو با گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مهاباد، گفت: این جلسه با هدف حفظ و ارتقاء سلامت مادران و نوزادان در فصول سرد سال و با توجه به اهمیت موضوع و حساسیت دانشگاه متبوع در این خصوص تشکیل شده است.

او افزود: یکی از شاخص‌های توسعه یافتگی هر جامعه که از سوی سازمان بهداشت جهانی و وزارت متبوع اعلام شده میزان مرگ مادران باردار است.

او اضافه کرد: با هدف زایمان ایمن و ارتقاء سلامت مادران باردار با توجه به نزدیکی به فصول سرد سال وامکان مسدود شدن راه‌های مواصلاتی و احتمال بارش‌های برف برای مناطق صعب العبور با همکاری و تعامل دهیاران، ادارات راه و ترابری و هلال احمر شرایط و امکانات لازم را برای انتقال سریع مادران باردار به مراکز درمانی و بیمارستان فراهم می‌شود.

مدیر شبکه بهداشت و درمان مهاباد گفت: مرکز بهداشت مهاباد اسامی مادران باردار و شماره تماس آن‌ها را با تفکیک منطقه اولویت بندی کرده و شماره تماس خانه‌های بهداشت و مراکز بهداشتی روستایی را به این مادران اعلام نموده است.


او با اشاره به اینکه در خصوص انتقال مادران باردار از محل سکونت تا مراکز درمانی تیمی به عنوان تیم سلامت در این شبکه تشکیل شده است افزود: اعضای تیم اعزامی متشکل از ماما، متخصص زنان و یکی از مسئولین شبکه بهداشت و درمان مهاباد (مدیر شبکه، رئیس بیمارستان، سرپرست مرکز بهداشت) خواهد بود.

انتهای پیام/ن

تشکیل تیم سلامت برای  مراقبت از زنان باردار در فصل سرد سال 

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.