سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

۳ سال حبس مجازات سارق گاز در مشهد

رئیس امور حقوقی شرکت گاز خراسان رضوی گفت: عامل دستکاری در تاسیسات گازرسانی و تخریب شبکه اصلی گاز در مشهد به سه سال حبس محکوم شد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مشهد، سید کمال ابن الرضا رئیس امور حقوقی شرکت گاز خراسان رضوی گفت: جرم متهم مذکور، دستکاری در تاسیسات گازرسانی و تخریب شبکه اصلی گاز به عنوان خط اصلی گاز برای تغذیه سایر مشترکین بوده که دادگاه با توجه گزارش مامورین انتظامی و لوایح تقدیمی، فرد متخلف را به سه سال حبس تعزیری و جبران ضرر و زیان وارده به شرکت گاز استان محکوم کرد.
 
او تصریح کرد: مطابق ماده ۶۸۷ قانون مجازات اسلامی بخش تعزیرات و مجازات‌های بازدارنده، هر فردی در وسایل و تاسیسات مورد استفاده عمومی از قبیل شبکه‌های آب و فاضلاب، برق، نفت، گاز مرتکب تخریب یا حریق و ازکارانداختن و یا هرنوع خرابکاری دیگر شود، بدون آنکه منظور وی اخلال در نظم و امنیت عمومی باشد به حبس از سه تا ده سال محکوم خواهد شد.
 
ابن الرضا با قدردانی از حمایت دستگاه قضایی در برخورد با متخلفین و تضیع کنندگان حقوق مردم، افزود: همچنین براساس ماده ۱ قانون مجازات استفاده کنندگان غیر مجاز از آب، برق، تلفن، فاضلاب و گاز، هر شخصی که بدون دریافت انشعاب قانونی مبادرت به استفاده از خدمات فوق کرده و یا با داشتن انشعاب مبادرت به استفاده غیرمجاز نماید، علاوه بر الزام به پرداخت بهای خدمات مصرفی به جبران خسارت و سایر حقوق مربوطه شامل پرداخت جریمه نقدی تا درجه ۶ در مصارف خانگی و در مصارف غیرخانگی به یک تا دو برابر بهای خدمات مصرفی محکوم می‌گردد.
 
رئیس امور حقوقی شرکت گاز خراسان رضوی گفت: در قانون تاکید شده که در صورت تکرار جرم توسط فرد خاطی، وی به حداکثر جریمه مقرر و قطع انشعاب به مدت سه تا شش ماه محکوم خواهد شد.
 
او تصریح کرد: تلاش‌ها و اقدام‌های بسیار زیادی برای مدیریت شبکه گازرسانی در سطح شهر‌ها و روستا‌های خراسان رضوی در حال انجام است و گروه‌های سیار این شرکت با هرگونه انشعاب غیرمجازگاز برخورد می‌کنند.
 
ابن الرضا خواستار همکاری شهروندان در معرفی تضیع کنندگان حقوق عامه با نگاه به حفظ ایمنی در جامعه شد و ادامه داد: سامانه‌های تلفنی ۱۹۴ و ۳۷۰۷۴ آماده ثبت و پیگیری گزارش‌های مردمی است.
 
انتهای پیام// ز.م
 

سارق گاز در مشهد به ۳سال حبس محکوم شد

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.