سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

آغاز رزمایش الی بیت المقدس در استان مرکزی

رزمایش الی بیت المقدس در سراسر استان مرکزی آغاز شد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اراک،  رزمایش «الی بیت المقدس» همزمان در سراسر استان مرکزی با حضور اقشار مختلف بسیج در شهرستان‌های این استان اغاز شد.

این رزمایش دورروزه در مناطق عمومی شهرستان‌ها که برای این امر پیش بینی شده اجرا می‌شود تا ضمن اجرای برنامه‌ها مورد نظر و افزایش آمادگی بسیجیان حاضر در رزمامیش برای اهداف از پیش تعیین شده نیز برآورد شوند.

رزمایش الی بیت المقدس با شعار ۴۰ سال مردمداری، امنیت و خدمت با هدف حفظ آمادگی نیرو‌های بسیجی و نمایش اقتدار نیروی‌های گردان‌ها در شهرستان‌ها بر گزار می‌شود.

برپایی کلاس‌های عقیدتی، آموزشی، فرهنگی، و نظامی و همچنین رزم در شب از مهمترین برنامه‌های این رزمایش است.

رزمایش‌های مختلف بسیجیان برای آمادگی نیرو‌ها

نیروی مقاومت بسیج مستضعفین برای آمادگی نیرو‌ها به خصوص نیرو‌های بسیجی که نیرو‌های داوطلب مردمی هستند و همچنین تمرین آموزش‌های داده شده هرساله رزمایش‌های مختلفی متناسب با شرایط و تحلیل‌های نظامی برگزار می‌کند.

در همین راستا رزمایش شهریور ماه سال گذشته هم رزمایش" سپاهیان محمد رسول‌الله ۲ " در استان مرکزی به مدت حدود یک ماه با حضور اعضای ۱۹ گردان بیت المقدس و با رمز "یا رسول الله" در دو مرحله نظامی و خدمت رسانی اجرا شد.

در آبان ماه سال ۹۷ هم رزمایش بسجیان گردان‌های امام حسین (ع) سپاه روح الله در منطقه عمومی داوود آباد اراک با انجام همه برنامه‌های عملیاتی از پیش طراحی شده وبرنامه‌های مختلف نظامی به اجرا شد و دراین عملیات بیش از ۱۵۰۰ بسیجی در کنار پاسداران برنامه‌های نطامی رزمایش را انجام دادند.

در مهر ماه سال ۹۶ هم رزمایش ۴ روزه صحرایی بسیج با نام شهید مدافع حرم سعید مسلمی در منطقه عمومی داود آباد اراک به منظور حفظ وانسجام و ارتقای آمادگی گردان‌های پشتیبانی رزم بسیج با رویکرد رزمی و شرایط پدافندی و آشنایی هرچه بیشتر نیروها، پاتک‌ها و تهدیدات دشمن در آموزش‌های عملی، دفاع ثابت، دفاع متحرک، ضد هلی برن، کمین و تاخت شبانه به منظور انهدام دشمن فرضی آشنا برگزار شد.

انتهای پیام / ج

 

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.