سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

امام جمعه اهل سنت شهرستان خواف:

نباید به هفته وحدت به عنوان یک شعار سیاسی نگاه کنیم

امام جمعه اهل سنت شهرستان خواف گفت: نباید به هفته وحدت به عنوان یک شعار سیاسی نگاه کنیم بلکه به عنوان شعور دینی و ضرورت شرعی باید آن را در نظر بگیریم.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مشهد، مولوی صدرالدین احراری امام جمعه اهل سنت شهرستان خواف گفت: دشمنان می‌خواهند فروعات و اختلاف نظر‌های مذاهب اسلامی را بزرگ نمایی کنند و با استفاده از افراد زیر سلطه خود بر طبل تفرقه و اختلاف می‌کوبند.

او تصریح کرد: نفع اختلاف بین مسلمانان به دشمنان می‌رسد بنابراین عقل حکم می‌کند که به فتنه انگیزی دشمنان آگاه باشیم و نقشه‌های آن‌ها را بشناسیم.

امام جمعه اهل سنت شهرستان خواف با بیان اینکه وحدت فقط محدود به مذهب نیست،گفت: وحدت در همه مراحل زندگی می‌تواند در پیشبرد اهداف موثر باشد و در خصوص هفته وحدت هم باید در جلسات خصوصی و عمومی به اعتقادات هم احترام بگذاریم و در برابر دشمنان یک ملت، واحد باشیم.
 
احراری افزود: به منظور پیشگیری از اختلاف، همانطور که خداوند متعال در سوره آل عمران فرموده است باید دوست و دشمن را بشناسیم، چون اگر دوست و دشمن را خوب شناختیم در این صورت با دشمنان خدا دوستی نخواهیم کرد.

او تصریح کرد: سپس باید از خدا بترسیم و اخلاص در عقیده داشته باشیم و عقاید خود را به دیگران تحمیل نکنیم و همه با هم به ریسمان الهی تمسک جوییم.

دوازدهم تا هفدهم ربیع الاول از سوی امام خمینی (ره) به عنوان هفته وحدت نامگذاری شده است.
 
انتهای پیام// ز.م
 

وحدت فقط محدود به مذهب نیست

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.