سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

نقش انکار ناپذیر وکلا در مبارزه با فساد

رئیس مرکز وکلای قوه قضاییه با بیان اینکه عدالت و مبارزه با فساد دغدغه دستگاه قضاست، گفت: برای رسیدن به این هدف نیاز به ابزارهایی داریم که از نظر نخبگان کارشناسی و وکالت است و نقش آنها غیرقابل انکار است.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شیراز، رئیس مرکز وکلای قوه قضاییه در همایش نقش مرکز وکلا، کارشناسان رسمی و مشاوران خانواده قوه قضاییه که در شیراز با بیان اینکه تربیت وکیل به قوه قضاییه سپرده شده است، گفت: حق الوکاله‌های غیرمتعارف و تعرفه‌های بالا، پرونده‌ها را به سویی کشانده بود که اقشار کم درآمد جامعه امکان استفاده از خدمات وکیل را نداشتند و از طرف دیگر رشد فراینده فارغ‌التحصیلان حقوقی موجب شد تا دولت بنای تاسیس مرکز وکلاء، کارشناسان رسمی و مشاوران خانواده قوه قضاییه را در دو دهه پیش بگذارد.

حسن عبدلیان‌پور ادامه داد: امسال پس از ٢٠ سال فعالیت، وکلایی با تحصیلات آکادمی بالا در این مجموعه، گامی مثبت در راستای حفظ کرامت انسانی و حفظ حقوق عامه برداشته‌اند.

رئیس مرکز کارشناسان رسمی دادگستری فارس نیز با تاکید بر احیای حقوق عامه و توجه به کرامت انسانی، عنوان کرد: یکی از ارکان اساسی نظام جمهوری اسلامی ایران، عدالت محوری است و در گام دوم انقلاب نیز رهبرمعظم به تشریح مفصل وضعیت انقلاب پرداخته‌اند.

بهنام نژند با بیان اینکه عدالت و مبارزه با فساد نیز دغدغه دستگاه قضاست، افزود: برای رسیدن به این هدف نیاز به ابزار‌هایی داریم که از نظر نخبگان کارشناسی و وکالت است و نقش آن‌ها غیرقابل انکار است.

او بیان کرد: سوال اساسی که مطرح می‌شود این است که چرا با وجود نهاد وکالت و کارشناسی باز هم نهاد موازی ایجاد می‌شود؟ جواب به این سوال بسیار واضح و روشن است؛ ایجاد ساختار‌های موازی برای سرعت بخشیدن به سیستم‌ها، از راه‌های مقبول در همه دنیاست.

رئیس مرکز کارشناسان رسمی دادگستری فارس عنوان کرد: فلسفه وجودی مرکز وکلاء، کارشناسان رسمی و مشاوران خانواده قوه قضاییه، احیای حقوق عامه و مبارزه با فساد و عدالت محوری است.

نژند گفت: اگرچه حقوق عامه در کشور وجود داشته، اما در برخی مقاطع مغفول مانده و صدماتی به بدنه آن وارد شده است.

او به تشکیل کمیسیون‌های مختلف در دوره مدیریت جدید قوه قضاییه اشاره و خاطرنشان کرد: وابستگی به قوه قضاییه از جمله مواردی است که در خصوص این مرکز مطرح می‌کنند، اما نقطه قوت این مرکز، استقلال به صورت کامل است و البته نظارت هم در کنار آن بسیار مطلوب و مورد پذیرش است.

نژند اظهار کرد: هیچ قاضی در امر وکالت و کارشناسی تاکنون به ما امر و نهی نکرده است.
انتهای پیام/م

همایش نقش مرکز وکلا، کارشناسان رسمی و مشاوران خانواده قوه قضاییه

برچسب ها: قوه قضائیه ، وکلاء
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.