سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

آموزش شکار به ۱۲۰ شکارچی

دوره آموزشی زیست محیطی ویژه شکارچیان، برای اولین بار در خراسان جنوبی برگزار شد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از بیرجند  ، اکبری ، مدیرکل حفاظت محیط زیست استان در اولین جلسه این کارگاه برگزاری اولین دوره آموزشی که با حضور بیش از ۱۲۰ نفر از شکارچیان برگزار شد گفت: تجربیات خوب و مثبتی از نشست و تعامل با شکارچیان در دیگر استان‌های کشور به دست آمده و شکارچیان شناخت خوبی از وضعیت تنوع زیستی استان دارند.

او افزود: در گذشته بیش از ۱۸ هزار راس آهو و جبیر در دشت ها‌ی استان زیست می‌کردند که متاسفانه در حال حاضر جمعیت این گونه‌های ارزشمند به هزار راس هم نمی‌رسد و دیگر گونه‌های استان هم وضع بهتری نسبت به این گونه‌ها ندارند و ۸۰ درصد جمعیت گونه‌های برجسته قابل شکار را از دست داده ایم.

اکبری بر تعامل بین شکارچی و شکاربان برای جلوگیری از نابودی منابع زیستی استان تاکید کرد.

مدیرکل حفاظت محیط زیست استان گفت: متاسفانه اصول استفاده و کاربرد اسلحه برای برخی از افراد هنوز مشخص نشده و همین موضوع سهم بسزایی در تخریب محیط زیست و حیات وحش دارد.

امسال برای اولین بار در خراسان جنوبی صدور پروانه شکار منوط به حضور شکارچیان در کلاس‌های آموزشی است که این دوره‌های آموزشی در روز‌های ۲۵ و ۲۷ آبان در محل اداره کل محیط زیست و در ۲۵ آبان در تمامی شهرستان‌های استان برگزار خواهد شد.

انتهای پیام/ک

کلاسی برای شکارچیان

 

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.