سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

راهکار شما برای مقابله با آلودگی هوا چیست؟

شما می‌توانید راهکار پیشنهادی خود برای مقابله با آلودگی هوای تهران را از اینجا به گوش مسئولان برسانید.

به گزارش خبرنگار حوزه شهری گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران جوان، «آلودگی هوای تهران» موضوعی که در نگاه اول چند واژه ساده است، این روز‌ها ورد زبان رسانه‌ها و مسئولان سلامت مردم و مدیریت شهری شده است.

اما وقتی می‌بینیم شاخص آلودگی هوا در برخی نقاط تهران از ۱۶۰ واحد هم عبور کرده و در حال رسیدن به قله ۱۷۰ واحدی است، دیگر واژه آلودگی هوا به آن سادگی نیست و به اندازه نفس کشیدن در یک منطقه آلوده به مواد شیمیایی جنگی وحشتناک است.

در عصر روز چهارشنبه شاخص آلودگی هوای تهران در مناطق ۷، ۹، ۱۰، ۱۸، ۲۱ و ۲۲ که در غرب تهران واقع شده‌اند، از مرز ۱۵۰ واحد عبور کرد و در منطقه ۲۰ که همان شهرری است با عبور از شاخص ۱۶۱ واحدی رکورد آلوده‌ترین نقطه تهران در روز چهارشنبه را فتح کرد.

در مناطق شمالی به غیر از منطقه ۲ شاخص آلودگی زیر ۱۰۰ واحد بود، اما مناطق ۱۳ و ۱۴ هم در شرق تهران دارای شاخص بالای ۱۵۰ واحد بودند.

وقتی شاخص آلودگی هوا بین ۱۰۰ تا ۱۵۰ واحد است، وضعیت هوا تنها برای گروه‌های حساس نظیر کودکان، سالمندان و زنان باردار خطرناک است. اما وقتی از ۱۵۰ واحد عبور کرد، برای همه گروه‌ها خطرناک می‌شود.

شرکت کنترل آلودگی هوا آثار تنفس هوا برای گروه‌های مختلف در شاخص‌های متفاوت را به شرح ذیل اعلام کرده است.

حجت نظری عضو شورای شهر تهران در ۳ تیر ۹۸ در گفت‌وگو با خبرنگار حوزه شهری گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران جوان، گفت: تا جایی که من اطلاع دارم، میزان آلایندگی ناشی از خودرو‌های سواری در شهر تهران حدود ۳ درصد از کل آلودگی هوای تهران است.

عضو شورای شهر تهران تصریح کرد: خودرو‌های سنگین اعم از اتوبوس، کامیون و کامیونت ۳۵ درصد از آلودگی هوای تهران را شکل می‌دهند و سهم موتورسیکلت‌های غیر برقی و غیر انژکتوری هم بالغ بر ۱۰ درصد است.

با یک حساب سر انگشتی می‌توان دریافت که سهم وسایل نقلیه اعم از شخصی و عمومی در آلودگی هوای تهران ۴۸ درصد است و ۵۲ درصد دیگر هم ناشی از سایر آلاینده‌ها نظیر کارخانه‌های صنعتی اطراف تهران و سوخت گاز طبیعی منازل است.


بیشتر بخوانید: دلایل افزایش ترافیک چند روز اخیر در پایتخت


در غرب تهران، جاده مخصوص کرج به محل تمرکز کارخانه‌های صنعتی تبدیل شده که آثار آن هم بر روی مناطق ۹ و ۱۸ که در مجاورت این جاده هستند، در نقشه بالا واضح است.

در جنوب تهران هم کارخانه سیمان آثار خود را بر روی شهر ری گذاشته و در شمال تهران هم که کارخانه‌ای نیست، میزان شاخص آلودگی هوا به طور فاحشی پایین‌تر از سایر مناطق شهر است.

شرایط اقتصادی و اشتغال بسیاری از افراد در این کارخانه‌ها، صحبت کردن در مورد انتقال یا تعطیلی موقتی این کارخانه‌ها را هم دشوار و حتی غیر ممکن کرده است.

ظاهرا تنها متولی کاهش آلودگی هوا شهرداری و پلیس شده‌اند، آن هم با اجرای طرح‌هایی که حالا جوابگو نیستند.

مدیریت شهری سال گذشته طرح جدید ترافیک را به اجرا گذاشت و به مدد بارندگی‌های سال پیش کارآمدی این طرح زیر چتر بارش‌های پارسال به درستی سنجیده نشد و حالا امسال که خبری از بارندگی نیست، این طرح بدون تقلب در حال پس دادن امتحان خود است.

تجربه نشان داده گاهی اوقات که مدیران یک جامعه از حل مشکلی عاجز می‌مانند، راه حل‌هایی از ذهن برخی مردم عادی بروز می‌کند که در نهایت سبب حل مشکل می‌شود.

حالا به نظر شما راه حل آلودگی هوای تهران چیست؟

ایده خود را در بخش نظرات اعلام کنید تا شاید ایده‌ای کاربردی باشد و به گوش مسئولان برسد.

انتهای پیام/

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱۸۹
در انتظار بررسی: ۰
محسن قدرت
۱۱:۰۱ ۰۴ دی ۱۳۹۸
پيشنهاد ميشود با پاشش اب بصورت ميكرو نيزه بطور موقت توسط اب پاشهاي مجهز در بزرگراه ها و بطور دائم با استفاده از دكلهاي مرتفع در تمام شريانهاي ازاد راهي وحتي بلوارها از ميزان الايندگيها كاسته شود .
در بلند مدت تمام تونلهاي بادي شهر كارشناسي و تمام موانع از جمله ساختمانهاي مرتفع امحأ شوند بالاخص مسيرها غرب به شرق ، شمال به جنوب وجنوب به شمال ، در كوتاه وبلند مدت از تمام إنرجي او ها چون بسيج براي نهال كاري در تمام مناطق مورد نظر استفاده شود از جمله اصلاح جنگلهاي تنك شده لويزان با درختان ودرختچه هاي همگون ، مثمر وغير مثمر.
اصلاح حمل ونقل بطور جد و نوسازي ناوگان اتوبوس راني و تاكسيراني و بالاخص توسعه مترو ،در زمينه نوسازي اتوبوسها و تأكسي ها بايد بسمت خودروهاي هيبريدي ، امور بطور جد عملياتي شود
محمد حسن معصومی
۱۸:۲۲ ۰۳ دی ۱۳۹۸
تبدیل دی اکسید کربن به اکسیژن با ساخت دستگاه رایگان کردن ناآگاه عمومی استفاده نکردن کارمندان ازوسیله نقلیه
ابولفضل
۲۱:۴۳ ۰۱ دی ۱۳۹۸
بهترین راهکار برای از بین بردن آلودگی کشت درختان به صورت انبوه که همه مردم ایران درختکاری کنند و حتما یک کاری بکنند که درختکاری بر همه واجب بشه
ناصر
۲۳:۱۳ ۲۹ آذر ۱۳۹۸
با سلام - ادامه پیشنهاد قبلی - استفاده از شبکه ای کامل از منو ریل که کل مناطق را پوشش دهد - قرارداد با یک شرکت معتبر خارجی که در مدت کوتاهی سیستم حمل و نقل در تهران جامع و کامل شود با چند خط مترو که نمی توانید این تعدادجمعیت را جابجا کنید.
ناصر
۲۲:۴۷ ۲۹ آذر ۱۳۹۸
با سلام 1-استفاده از فن های بسیار قدرتمند با تعداد بالا که بصورت سریالی از غرب به انتهایی ترین نقطه تهران نصب شده.در یک کشور اروپایی استفاده شده است
2-ابرسازی و باران سازی مصنوعی و یا آب پاشی که در دنیا استفاده می شود.
3-کنترل واقعی کیفت خودرو های تولیدی داخل وکنترل کیفیت سوخت
4- همانطور که خودتان ذکر کردید انتقال کارخانه ها ی صنعتی به نقاط دورتر
5- زوج و فرد کردن کارمندان ادارات (این شوخی بود)
سید حامد فیروزی
۰۳:۳۴ ۲۹ آذر ۱۳۹۸
انشاالله اگه ایده هواپیماهای اب پاش برای از بین بردن الودگی هوا اجرایی شد و مشکل الودگی هوا تا حدی حل شد از من فراموش نکنید حتما برای من دعا کنید که خیلی گرفتارم .به امید اون روز .
سيدحامد فيروزى
۰۳:۲۵ ۲۹ آذر ۱۳۹۸
باسلام وخداقوت ایجاد باد مصنوعی در ارتفاعات باساخت پنکه های بزرگ یا وسیله هایی که باد زیادی تولید کنند و البته هدایت این باد به سمت الودگی ها و بیرون کردن الودگی به سمتی که برای کسی مشکل ساز نشود.این هم یک راه حل هست اگر از لحاظ علمی عملی باشد.
سید حامد فیروزی
۰۲:۵۴ ۲۹ آذر ۱۳۹۸
باسلام.همه ما میدانیم که با بارش باران تا چند روزی الودگی هوا از بین میرود.اگر ازلحاظ علمی امکان این باشد که هواپیما به اسمان برود و با پاشیدن اب درهوا باران مصنوعی درست کند الودگی هوا را میتوان درهر نقطه که بیشتر هست از بین برد.لازمه این کار تحقیقات علمی که درچه ارتفاعی باید هواپیما پرواز کند که بالاتر از الودگی قرار بگیرد.تعدادی هواپیما بامخزنهای مخصوص .میباشد.هیچ کاری غیر ممکن نیست واین ایده میتواند عملی باشد اگر اراده ای برای از بین بردن الودگی هوا و اهمیت دادن به سلامت مردم باشد.حداقل در اهواز کاربرد دارد زیرا ریز گردها درارتفاع پایین تری نسبت به دی اکسید کربن و‌....قرار دارند و با چند بار پاشیدن اب با هواپیمااز بین خواهند رفت.
حمید
۰۸:۰۰ ۰۸ آذر ۱۳۹۸
تنهاراه کاهش الودگی هواکاهش جمعیت باتمرکززدایی سیاسی است که حداقل سه میلیون جمعیت کاهش وحداقل دومیلیون مراجعین هم به این مراکزکاهش میابدچرااینقدردولت درخصوص انتقال مقاومت میکند?
Parsa
۱۶:۲۹ ۲۴ آبان ۱۳۹۸
باسلام من یه راننده سرویس دبیستان وهمینطور یک هنرستان هستم در منطقه 3 دبستانی ها تامدرسه آن قدر فاطله ندارند اما هنرستانی ها هایی در سرویس هستند از مناطق 4و13اگر آنها راتعطیل کنند هوا کمتر آلوده میشود
ناشناس
۱۴:۴۷ ۲۴ آبان ۱۳۹۸
گرانی بنزین که آن را دولت محترم انجام داد !!!دیگه همه کارها تمام شد
ناشناس
۰۲:۰۷ ۲۴ آبان ۱۳۹۸
سلام ابتدا افزایش وسایل نقلیه عمومی و معاینه فنی خودروها برقی کردن همه خودرو ها و یا خورشیدی کردن تنها را کاهش الودگی هوامی باشد تا کی باید به امید وزیدن باد بود 20سال هست همین دعا را می کنند اگر همان موقع اقدام کرده بودند جواب داده بود
ترابی
۰۱:۰۷ ۲۴ آبان ۱۳۹۸
باسلام
باتوجه به اینکه طبق نظرکارشناسان هرموتورسیکلت سه برابر یک خودروسالم آلودگی ایجادمیکندوباتوجه به اینکه درشهر باتوجه به آلودگی های صوتی فراوان صدای این وسیله ازهمه بیشتر به گوش میرسدوازلحاظ اصطلاک وهزینه هاومخصوصا مصرف سوخت توجیه ندارد بایددرکلانشهرهافقط وفقط ازموتوهای برقی استفاده شود تاباتوجه به اصلاح معایب گفته شده ازتصادفات که منجربه جرح وفوت میشود
ناشناس
۰۰:۴۳ ۲۴ آبان ۱۳۹۸
ببینید کشورهای موفق تو این کار چیکار کردن شما هم بکنید
ناشناس
۰۰:۲۸ ۲۴ آبان ۱۳۹۸
شرکتها و وزارتخانه ها را ملزم به اسکان کارکنان خود در محدوده ادارات بکنند، با این روش هم ترافیک کم میشه و هم آلودگی
ناشناس
۰۰:۲۳ ۲۴ آبان ۱۳۹۸
با عیدی قیمت سوخت راهکار دادن.
ناشناس
۰۰:۰۷ ۲۴ آبان ۱۳۹۸
بهترین راهکار اقای شهردار تهران فرمودند باد باید بیاد.
حسین . راننده مسافرکش
۲۳:۱۵ ۲۳ آبان ۱۳۹۸
دو ساله که استپ اومده دیگه ترافیک تابستون زمستون نداره .دائمی شده. فقط میبایست تعدادتاکسی های اینتر نیتی متناسب باظرفیت ترافیک کم بشه . تهران این همه تاکسی نمیخواد مدیریت میخواد. دوسه روز سیستم تاکسی اینترانتی هارو قطع کنید تا خودتون ببینید.
سعید
۲۲:۵۰ ۲۳ آبان ۱۳۹۸
بهترین راه در وهله بهرانی تعطیلی مدارس واداره جات وحتی تعدادی ازبانکها در عوض در فصولی از سال که آلودگی وجود نداردجبران تعطیلی شود.جلوگیری از تردد خودروهای شخص واتوبوسهایی که نفت گاز مصرف می کنند.
در بلند مدت استفاده از انرژِی یرق به جای سوخت های نفت گاز وبنزین وحتی گاز شهری یا سی انجی
علی قربانزاده
۲۲:۱۴ ۲۳ آبان ۱۳۹۸
برداشتن تمام کوههای اطراف تهران
ندا فتاحی
۲۱:۳۹ ۲۳ آبان ۱۳۹۸
به نظرت بنده مدیر مسئول و کارآمد باید سر کار باشد وگرنه کنترل آلودگی هوای تهران ان طور که وانمود میشود سخت و پیچیده نیست فقط باید باند بازی ها کنار گذاشته شود مدیران دلسوز و کارآمد و شجاع سر کار بیایند
شهروند
۲۰:۲۶ ۲۳ آبان ۱۳۹۸
باسلام
واقعا یعنی بعد از این همه مدت و مقایسه با کشورهای دیگر هنوز کسی این موضوع را نفهمیده یا اینکه خودشونو به راه دیگه میزنند .
تنها و اصلی ترین آلودگی هوای شهرها ی بزرگ و تهران از سیل انفجار خودرو فقط توقف تولید خودروی بی کیفیت که بخاطر سود کلان شرکتهای خودرو ساز یا شاید بگم ارابه مرگ ساز جاده ها و خیابانها و کلا فضای که مارو میخواد به آرامش و فضای سبز برسونه شده جولانگاه خودرو یه آمار بگیریم شاید درمقابل هر۳تولد یک خودرو تولید میشه .
۱.توقیف خودرو
۲. بهینه سازی ناوگان عمومی و هزینه کردن دربخش جابجایی مسافرین در بخشهای وسیع و متفاوت حمل و نقل ریلی و خطوط اتوبوس
۳. ساخت و یا نوسازی خطوط تاکسی جدیدی که هزینه ماشینهای اونها توسط تعاونی پرداخت بشه که بتونن هزینه خیلی پایین از مسافر بگیرن
۴.پرداختن به بخش رفاه رانندگان ناوگان عمومی که رقابت سالم بشه و انگیزه نیروی کاربیشتربشه
۵.این همه خودرو صبحها کجا میرن فقط سرکارمیرن چرا این شرکتها و ادارات از جیب خودشون سرویس نمیزارن چراسودهای هنگفت میبرن و کارمنداشون فقط فضای زمین با ماشینهاشون اشغال میکنن
۶.مالیات سنگین از خودرو های شخصی که متاسفانه توی این کشورما برعکسه از تاکسی بیشتر گرفته میشه
وووو...خیلی مساعل که میشه گفت و هست که جای کارشناسی البته کارشناس نه دلال به نفع اشخاص پولدار دارد که بشینن نقد واقعی انجام بشه و تبعات این مساعل متاسفانه فقط مردم میگیره و مسهولین گرانقیمت ما بیخیال بیخیال
الهم اجل لولیک الفرج
ناشناس
۲۰:۱۷ ۲۳ آبان ۱۳۹۸
اولا لطفا وقتی هوا در زمستان راکت میشود از بیرون آوردن خودروی شخصی مردم به شدت جلوگیری کنن هیچکس تو اون مواقع حق استفاده از خودروی شخصی را نداشته باشه به خدا شوخی نیست این آلودگی باعث مرگ مردم میشه این راه حل کوتاه مدت برای بلند مدت یک خودروی شهری برقی طراحی کنن و همه مردم برای داخل شهر اون خودرو رو خریداری کنن
ناشناس
۲۰:۱۵ ۲۳ آبان ۱۳۹۸
هر کس از بیکاری یه خودرو خریده و داره مسافر کشی میکنه و چون کلان شهرها ظرفیتش در مسافر کشی بالاست آلودگیش هم بالاست اگر از خودروهای نمره شهرستانهای دیگر در کلانشهر ها جلو گیری کنند و طرحی که جایگزین زوج و فرد شده برای کلیه خودروهای کلان شهرها از جلوی منزل اجرا شود و طرح فروشی هم جمع شده و وسایل حمل و نقل عمومی افزایش یابد و معاینه فنی علی الخصوص در کارکرد موتور به دقت کنترل گردد اون وقت آلودگی هوا کاهش خواهد یافت .
ناشناس
۲۰:۰۰ ۲۳ آبان ۱۳۹۸
خیابونای شلوغ رو یه طرفه کنین
ناشناس
۱۹:۵۷ ۲۳ آبان ۱۳۹۸
راهش اینه که حقوق (مسئولین) بشه 2 میلیون تا بین رعیت زندگی کنن و توی خیابونایی که رعیت رفت و امد میکنن حضور داشته باشن تا بفهمن الودگی چیه
ناشناس
۱۹:۵۴ ۲۳ آبان ۱۳۹۸
راهکاری نداره
یک شهروند
۱۹:۳۸ ۲۳ آبان ۱۳۹۸
دبیرستانی ها هم با ریه نفس میکشند
ناشناس
۱۹:۳۱ ۲۳ آبان ۱۳۹۸
به نظرمن تا جمعییت در این شهر انقدر زیاد است هیچ راهکاری جواب نمیدهد باید کاری کرد که عدای بهروستاها وشهرهایشان بروند چون وقتی دراین شهر بزرگ باشند به ناچار برای رسیدن به خانه باید از ماشین استفاده کنند نمایندگانی که برای چهار سال امداهندباید به شهرهای خود برگردند به عنوان الگ دانشگاها ی ازاد پیام نور وفقط دانش جویی را بگیرند که متولد تهران است تا عدای باخانواده برای درسخواندن نیایند وتا حد امکان این دانشکدهارا حذف یا به شهرهای دیگر منقل کنند جوضهارا به قم انتقال دهند یارانهای تمامی مراکز وشمال کشوررا حذف کنند وبه ساکنان روستا بدهند وبستهای حمایتی برای ساکنان روستا بدهند تا شاید عدای برگرددن با دستفروش گدا اوازه خوانهای خیابانی رمالها کاملا مبارزه کنند زندانیان را به شهرهابی خودشان برای گذراندن بفرستند ودیگر اجازه برگشت به تهران وحتی مراکز دیگر راندهند ماشینهای بیست سال به بالا را به شهرستانهای کوچک برای فروش بفرستندپروانه کسب دیگر ندهند نه اینکه مثل قارچ مکانیکی وقهوه خانه سبز شود کارخانهارا از تهران ببرند ودیگر اجازه هیچ کار تولیدی در تهران وشهرهای اطراف تهران ندهند کلیه خانهای متروک وکهنه مراکز تهران ورا شهرداری ها بخرند وبه پارک تتبدیل کنند با مواد وموادفروشان مبارزهکنند وانهارا به زندانهای شهرهای خودشان بفرستند اجازه مسافرکشی به هر کسی را ندهن تهران جایی باری دیدن ندارد وفامیلها هررئوز در این گرانی هوس تهران امدن نداشته باشند جمعییت که کم شود ماشینها هم کم می شود اگرنه هیچ راهکاری ندارد اگر داشت سالهای پیش انجام شده بود در حال حاضر هم فقط باید دست سوی خدا ببریم وتقلضای باد وباران کنکنیم
ناشناس
۱۹:۲۶ ۲۳ آبان ۱۳۹۸
سلام
اولا ماشین برقی
دوما داخل محدوده طرح ترافیک حتی پولی هم رفت و آمد بسیار بسیار محدود شود
رفت و آمد موتورها خیلی خیلی محدود و شامل طرح طرافیک شوند
هرسال زمستان حداقل ده روز تمام مدارس و تا حدامکان اداره جات تعطیل
و به هیچ عنوان رفت و آمدی انجام نشود مگر موارد خاص
و حداقل پنج روز کارخانه جات اطراف تعطیل شوند
تا حدامکان استفاده از پلاستیک محدود و محدود تر شوند
و از ظروف چندبار مصرف استفاده شود
تا حدامکان در دراز مدت تمرکز زدایی انجام شود
اتوبوس‌ها معاینه فنی برتر اجباری داشته باشند
ناشناس
۱۹:۰۸ ۲۳ آبان ۱۳۹۸
منکه دارم خفم میشم از دود
ناشناس
۱۹:۰۴ ۲۳ آبان ۱۳۹۸
شرکتهای خودرو سازیه داخلی رو کلا تعطیل کنید؛؛محصولات موجود را جمع آوری و دفن کنید و خودرو با کیفیت وارد کنید؛؛؛به جای یک پورشه یا بوگاتی 200-300ماشین با کیفیت وارد کنید تا آلودگی رفع شود------خودرو سازان ثابت کردند قادر به تولید خودرو با کیفیت نیستند حتی اگر مالک کارخانه بنز باشند
ناشناس
۱۸:۵۳ ۲۳ آبان ۱۳۹۸
چند نفر یا جند هزار نفر (اگه پول کم دارن)بیان با سرمایه خودشون یه کارخانه تولید ماشین برقی با کیفیت و امن بسازن ببین کی میره طرف خودو سازای الان
ناشناس
۱۸:۵۱ ۲۳ آبان ۱۳۹۸
فقط بستن کارخانه های خودرو سازی هم هوا پاک میشه هم آمار مرگ و میر جاده ای میاد پایین
دانش آموز بدبخت
۱۷:۵۶ ۲۳ آبان ۱۳۹۸
دبیرستانی ها رو تعطیل نکنید تا بمیرن با تشکر از مسئولین گل وعزیز
ناشناس
۱۷:۴۷ ۲۳ آبان ۱۳۹۸
کوگوش شنوا
ک.م
۱۷:۲۴ ۲۳ آبان ۱۳۹۸
به نظرم تا وقتی خودرو های آلوده ساز تولید می شوند ومردم ملزم به استفاده از این وسایل می گردند و حق انتخابشان محدود است و عرضه انحصاری خودرو مورد حمایت همه جانبه در پنهان و آشکار است نمی توان کاری کرد. تنها کالایی که سود خوبی برای گروه های مرتبط دارد سلامتی مردم است.کارخانه دار بهره می برد. پورسانت های احتمالی واردات برخی مدیران شاید کمر اتکا به تولید داخل را شکسته باشد دیدیم به اسم خودرو ملی اکثر قطعات وارداتی بود وبه مردم دروغ گفته بودند وبا تحریم ها این مسائل روشن شد.بازار سیاه هم بر سود آنان افزوده است. شهرداری هم سهم خود را از آلودگی می برد و درآمد هنگفتی کسب می کند. عوارض و جریمه و...اما فقط جان مردم کوچه و بازار و فرزندان ما در خطر است.به چه قیمت باید از صنعتی اینگونه حمایت کرد.اگر جدی هستیم، انحصار را برداریم .بودجه واقعی به تحقیقات صنعتی بدهیم .آیا نمی توان موتور خودرو های روز و کم مصرف را مهندسی معکوس و یا مشابه سازی کرد؟ چرا نرخ گاز برای خودرو ها در سال های قبل گران شد .مگر قرار بر تشویق مردم در گاز سوز شدن خودرو ها نبود؟ جایگاه هیبرید کجاست؟ باید از متخصصین و صنعت گران مولد حمایت کرد و سرمایه به آنان داد .بگذاریم برخی خودرو های داخلی بسازند و وارد کار شود.چرا مردم از سهام این ها خرید میکنند و رونق در سهام دارند ؟ باید گرو های جدید در تولید اضافه شوند.واردات هدفمند باید بیشتر شود و گمرکی آن کاهش یابد. خودرو امروزه ی ما محور آلودگی است ولی مسئولین بیشترین فشار را در محدود سازی مردم اعمال میکنند در حالی که دولت و مجلس و ... باید به خودشان فشار بیاورند تا تغییر ایجاد شود و مردم هم در این صورت همکاری بیشتری خواهند داشت.
ناشناس
۲۰:۲۰ ۲۳ آبان ۱۳۹۸
باید ماشین برقی برای تردد داخل شهری طراحی کنن هر خودرو با سوخت فسیلی بازم ایجاد آلودگی میکننه
ناشناس
۱۷:۱۴ ۲۳ آبان ۱۳۹۸
برق انرژی پاک !!!!!!؟؟؟؟؟
ساخت نیروگاه‌های پاک و خودروهای پاک!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
عباس گودرزی
۱۶:۳۰ ۲۳ آبان ۱۳۹۸
سلام اگر گوش شنوا باشد باید سه برنامه تدوین و اولویت بندب و اعتبار سنجی و بلافاصله بعد از جلسه تصمیم علمی اجرا شروع شود . 1 - برنامه کوتاه مدت 2 - میان مدت 3- بلند مدت . در برنامه کوتاه مدت از تردد خودروهای چهار سیلندر وکامیون ها و فعالیت کارخانه های آلاینده از ساعت 5 صبح تا 11 شب جلو گیری شود . خودروهای تک سرنشین با پلاک تهران متوقف و به پارکینگ هدایت شوند . هر مغازه با همکاری شهرداری ملزم به طراحی حوضچه آبفشان و کاشت درخت در کناره مغازه شود . پارک خودرو در کوچه و خیابان کم عرض ممنوع و البته پارکینگ عمومی چند طبقه در محله ها احداث گردد . برای میان مدت : فروشس پارکینگ برای پاساژ و مغازه و منزل توسط شهرداری ممنوع و ساختمان بدون پارکینگ به تناسب مسکونی و تجاری یعنی بدون مجوز ساخت و تخریبی محسوب شود . مکان یابی مناسب برای کارخانجات آلاینده درون شضهری انجام و انتقال صورت گیرد . مجوز ساخت واحد های مسکونی بستگی به تراکم محل کاهش یابد ( با تخریب بنای 4 طبقه برای نوسازی مجوزی بیش از 3 طبق صادر نشود ) خدمات رفاهی مثل بیمارستان و مراکز تفریحی و فروش گاه های بزرگ حداقل 5 کیلومتر با حاشیه کلان شهر فاصله داشته باشند و... و اما بلند مدت : تمرکز زدایی و توریع وزارت خانه ها بستگی به پتانسیل استان ها انجام شود و توسعه زیر ساخت خدماتی در مناطق محرو کشور درل دستور کار قرار گیرد . مالیات بر درآمد در کلان شهر ها افزایش و وام های کم بهره برای ساخت و خرید منزل در مناطق محروم در اختیار مردم قرار گیرد . خدمات ریلی ب و هوایی رای مناطق مختلف کشور افزایش و عدالت در توزیع خدمات رعایت شود . ساخت خودرو های برقی و کم حجم در دستور کار قرار گیرد . یبک زندگی فعلی تغییر و استفاده از کار و خدمات الکترونیکی افزایش و حتی بتوان بعضی از فعالیت های شرکتی و اداری را در منزل انجام داد تردد کمتر آلو دگی کمتر ( فقط شعار دولت الکترو نیک ندهیم ، عمل کنیم ) و...
ناشناس
۱۷:۰۴ ۲۳ آبان ۱۳۹۸
مجوز سه طبقه به بالا ندهند ،حالا تو روستاها هم دارن چند طبقه میسازن !!!!
اصل مدیریت شهری و ساختمان‌سازی اصولی و استفاده از تکنولوژی روز جهان در تولید و مصرف انرژی است.
ناشناس
۱۸:۲۲ ۲۳ آبان ۱۳۹۸
طبقات زیاد ساختمانها نتیجه اش همین آلودگی و ترافیک است. البته خطرات و تهدیدات زلزله را نیز افزایش می دهد. مبنا باید کاهش تراکم ساختمانی و تردد کمتر خودروها باشد. این اصل موضوع برای حل معضل آلودگی است.
ناشناس
۱۶:۱۰ ۲۳ آبان ۱۳۹۸
چاره ی آن ، ابتدا کاهش قیمت سوخت گاز وبعد گازسوز کردن اجباری تمام وسایل نقلیه موتوری ووسایل گرما زا ویابرقی کردن این وسایل؟؟!!! نه اینکه آلودگی بهانه ایی برای دولت باشد تا قیمت سوخت راافزایش دهد؟؟؟!!
ناشناس
۱۵:۵۰ ۲۳ آبان ۱۳۹۸
یک کشور مثل یک موجود زنده ات که باید همه چیزش رو حساب و کتاب باشه
ما کاری نه به فرمول داریم نه برنامه
z
۱۵:۴۲ ۲۳ آبان ۱۳۹۸
به نظر من همونطور که تونستن وسیله ای بسازن ابرهاروبارور کنن و همچنین دستگاه آب شیرین کن که اب دریارو شیرین کنن اختراع کنن به این فکر کنن که دستگاهی اختراع کنن که این آلودگی رو جذب که و تبدیل کنه به یه ماده مفید یا جاهایی که باعث این الودگی میشه دستگاه هارا قراربدن که موادالوده کننده رو جذب کنن.
چون کلان شهرها به دلیل کارخونه های زیاد و ماشین و ... درهرصورت این الودگی ها هست اگر کارخانه هارو جای دیگه منتقل بدن جاهای دیگم الوده میشه و این درست نیست
Z
۱۵:۳۵ ۲۳ آبان ۱۳۹۸
ساختن این دستگاه سختترازبارورکردن هانیست که
Z
۱۵:۲۸ ۲۳ آبان ۱۳۹۸
همونطوری که یه دستگاه اختراع کردن که اب دریاروشیرین کنن یه دستگاه اختراع کنن این الودگی جذب کنه و تبدیل یک ماده مفید
ناشناس
۱۵:۱۹ ۲۳ آبان ۱۳۹۸
راهکار
بنزین بشه20,000 تومان و موتور و ماشین 200,000,000
ملیون تومن
ناشناس
۱۷:۰۷ ۲۳ آبان ۱۳۹۸
با این راهکار دادنت!!!!؟؟؟
ناشناس
۱۷:۱۰ ۲۳ آبان ۱۳۹۸
این راهکار نیست
خدایی چقدر فکر کردی تا به این نتیجه ایران خودرویی و سایپایی رسیدی؟؟!!!!!!!!
یک روستایی
۱۵:۰۶ ۲۳ آبان ۱۳۹۸
من نمیدونم شما تهرانیها چطور تو اون ترافیک وشلوغی طاقت میارید
من یک بار از شهرستان اومدم تهران خداشاهده سردرد گرفتم اخه این همه جمعیت ،خوردو، شلوغی خیلی اعصاب میخواد روستای ما درآمد خیلی کمه ولی خدارو شکر از لحاظ آب و هوا و خلوتی عالیه و نظر من اینه که تنها راه خلاصی از آلودگی و ترافیک تهران بها دادن به شهرستان و مخصوصا به روستاهاست روستای خودمون تقریبا تمام جوانها اومدن تهران چرا ؟ چون روستا درآمد و کار نیست اخه چرا همه چی جمع شده تهران؟بابا بیایند امکاناتو پخش کنن تو کل کشور دیگه کسی از روستاها فرار نکنه به سمت تهران
ناشناس
۱۵:۱۹ ۲۳ آبان ۱۳۹۸
راهکار
بنزین بشه20,000 تومان و موتور و ماشین 200,000,000
ملیون تومن
ناشناس
۲۰:۲۲ ۲۳ آبان ۱۳۹۸
همین جوانهای شهرستانی شهرها و روستاهای خودشونو ول کردن اومدن تهران فکر کردن چه خبره اومدن اینجا با کلاس بشن
یک متخصص شهرسازی
۱۵:۰۳ ۲۳ آبان ۱۳۹۸
راهبردهای کلان مقیاس و بلندمدت:
- آمایش منطقه‌ای برای کمینه سازی رفت‌وآمد شهرهای اقماری و خوابگاهی
- بهینه‌سازی کاربری های درون شهری برای کاهش رفت‌وآمد خرید، اشتغال و تحصیل
- بهره‌گیری از رویکرد شهر هوشمند و خدمات فناورانه

برخی راهکارهای پیشنهادی:
- انتقال بازار قدیمی و فرسوده مرکز تهران بر اساس طرح های مصوب پیشین
- انتقال صنایع و کارگاه های آلاینده به فاصله ۱۰۰ کیلومتری از شهر
- گازسوز کردن همه اتوبوسهای شهری
- ممنوعیت تردد موتور سیکلت در محدوده کنترل ترافیک
- بهینه‌سازی وسایط نقلیه و وسایل گرمایشی
- گسترش طرح دوچرخه در مرکز شهر
- گسترش فضاهای سبز مرکز شهر
- تقویت شبکه پیاده‌روی مرکز شهر
...

این راهبردها و راهکارها مدتهاست که در طرحهای مصوب آمده (از ۱۳۴۹) اما تا تحقق فاصله زیادی دارند، گرفتار روزمرگی و کوته بینی شده ایم. خاصیت لیبرالیسم این است.
ناشناس
۱۴:۵۴ ۲۳ آبان ۱۳۹۸
الان عدالت اجتماعی داره اجرا میشه دیگه
هر کی پول داره می تونه وارد طرح بشه و آلودگی هم کشک
بی پولها هم اشتباه می کنن برن از تهران پولدارا
محمدرضا میرزایی
۱۴:۴۷ ۲۳ آبان ۱۳۹۸
انتقال پایتخت فقط مشکل را جابه جا میکند و به این سادگیها نیست
ناشناس
۱۵:۲۰ ۲۳ آبان ۱۳۹۸
راهکار
بنزین بشه20,000 تومان و موتور و ماشین 200,000,000
ملیون تومن
مسعود
۱۴:۴۶ ۲۳ آبان ۱۳۹۸
سلام
یکی از راههای حل مشکل الودگی هواتولید خودروهای الکتریکی است.
ولی تولید خودروی الکتریکی و جاگزینی آنها پرهزینه هست و مدت زمان زیادی طول میکشه.یه راه سریعتر اینه که از شرکتهای خودرو سازی یا شرکتهای دانش بنیان خواسته بشه موتور برقی را طراحی کنن که امکان تعویض ان با موتورهای بنزینی فعلی که بر روی خودروها نصب هست را داشته باشند.این کار هزینه کمتری برای خریدار در پی داره و سریعتر انجام میشه.باید از تاکسیها شروع بشه و بعد خودروهای شخصی را برقی کنن.دولت هم باید از خریداران حمایت کند و با پرداخت تسهیلات و تخفیفهای ویژه به رفع الودگی هوا کمک کند
ناشناس
۱۸:۴۴ ۲۳ آبان ۱۳۹۸
مشکل خودرو ساز هان مشکل وارد کنندگان بنزینن
که فقط میگن خودم خودم خودم بقیه به درک
محمد
۱۴:۴۶ ۲۳ آبان ۱۳۹۸
کاش تو همه مسائلی که مردم با اونها درگیر هستند از اونها نظر خواهی کنید

۱. مشکل اصلی آلودگی هوا تعداد زیاد خودرو هست که در سطح شهر رفت و آمد میکنند اگه ترافیک رو کم کنید خودروها زودتر به مقصد میرسند و مدت کمتری موتور خودرو کار میکند بنابر این آلودگی کمتر میشود یکی از راهکارها برطرف کردن عوامل ترافیک زا و رفع مهندسی نادرست معابر هست
۲. دیگری اینکه تمام خودروها در فصل پاییز و زمستان فقط یک روز در هفته اجازه عبور و مرور داشته باشند
۳.واگنهای خطوط مترو جدید رو دوطبقه درست کنند
۴. سعی کنید مهندسی ساخت تاکسی هوایی رو بومی سازی کنید (تذکر:اول فرهنگ استفاده صحیح رو آموزش بدید)
۵. آلودگی هوا و تبعات واقعی اون رو به مردم بگید و فرهنگ استفاده از وسایل نقلیه عمومی و عدم استفاده از وسایل نقلیه شخصی رو بطور مستمر و مداوم در رسانه‌ها اطلاع رسانی کنید
ناشناس
۱۵:۲۱ ۲۳ آبان ۱۳۹۸
سعی کنید مهندسی ساخت تاکسی هوایی رو بومی سازی کنید?
راهکار
بنزین بشه20,000 تومان و موتور و ماشین 200,000,000
ملیون تومن
سعید
۲۲:۵۳ ۲۳ آبان ۱۳۹۸
خودروهای پایتخت برقی بشن
ناشناس
۱۴:۴۶ ۲۳ آبان ۱۳۹۸
سلام تمرکز زدایی تقریبا از سال ۶۴ سخن از این بود که همه وزارتخانه ها در تهران نباشه. اما خلاف این عمل شد . توزیع عادلانه امکانات در سراسر کشور و محرومیت زدایی . متاسفانه استان هی غیراز تهران و البرز به جای حرکت به جلو در زمینه های مختلف عقب گرد داشته اند. عدم وجود مشاغل متنوع در استان های کشور عموم جوانها را به سمت زندگی در تهران کشانده . عدم رعایت عدالت در حقوق و دستمزد و مزایای کارمندان دولتی و مشاغل آزاد. عدم رعایت عدالت آموزشی. و... کمبود وسایل نقلیه عمومی و در مناطقی در دسترس نبودن راحت این وسایل. تداخل ساعت شروع مدارس با ساعت شروع ادارات و هزاران عامل اگر حتی دو عامل از این موانع کنار رود درصد بالایی از معضل ترافیک و آلودگی هوا کم خواهد شد.
محمدرضا میرزایی
۱۴:۴۱ ۲۳ آبان ۱۳۹۸
یک کلام ماشین برقی بخش عظیمی از آلودگی ها از بین میرود
ناشناس
۱۵:۲۳ ۲۳ آبان ۱۳۹۸
ماشین برقی عالیه
یا
بنزین بشه20,000 تومان و موتور و ماشین 200,000,000
ملیون تومن
مسعود
۱۴:۳۵ ۲۳ آبان ۱۳۹۸
سلام
یکی از راهکارهای موثر بر الودگی تولید و نصب فیلتر در مسیر خروج دود از اگزوز خودروها و موتورهاست.از این روش برای جلوگیری از خروج الاینده ها از خروجی دود در کارخانه خا نیز میتوان استفاده کرد فیلترهایی بزرگ و قابل تعویض.راهکارهایی که بقیه دوستان پیشنهاد کردن خوب است مثل اتتقال پایتخت.ولی انتقال پایتخت یه کار بزرگ و هزینه بر و زمانبر هست.تهران به روش زودبازده نیاز دارهِ
مهیار حجت الاسلامی
۱۴:۰۵ ۲۳ آبان ۱۳۹۸
با سلام تقریبا سی و هفت هشت سال پیش برنامه فکر میکنم سیمای اقتصاد بود از تلویزیون پخش کرد که تمرکز و مرکزیت ، تمرکز و مرکزیت میآورد تقریبا بعد از 40 سال از گذشت انقلاب که یکی از اهدافش تمرکز زدائی و مهاجرت معکوس به شهرهای کوچکتر وروستاها بود متاسفانه مورد غفلت عمدی یا سهوی مسئولین قرار گرفت و امروز با تورم قیمت خانه ها چندین برابر شهرستانها و روستاها در تهران هستیم و سیل مهاجرت به تهران همچنان ادامه دارد و مسئولین هرچقدر مترو ، وسائل حمل و.نقل عمومی ، فضای سبز ، پل ، زیرگذر، خودروی نو در اختیار تهران بگذارند با این سیل جمعیت مهاجر و موجود هیچ کاری از پیش نخواهند برد بنظر من تنها راه بردن پایتخت از تهران و گرانتر کردن ملک در شهرستانها همپای تهر ان برای مهاجرت معکوس از تهران میباشد چون قیمت ملک در تهران بی حساب گران میشود جمعیت کشور هر آنچه دارند می فروشند تا چند متری حتی اندک در تهران ملکی بخرند تا بدون دردسر مالشان افزایش یابد علاوه بر اینکه بیکاران کشور برای کار به تهران میآیند باید به شهرستانها و روستاها بها داده شود تا مهاجرت معکوس اتفاق بیافتد حال خود دانید صلاح مملکت خویش خسروان دانند
ناشناس
۱۳:۵۳ ۲۳ آبان ۱۳۹۸
ببینید مصرف سوخت های فسیلی علاوه بر آلودگی هوا سبب گرمایش جهانی میشه همین گرمایش جهانی باعث آب شدن قطب های شمال و جنوب میشه و در نتیجه همه خشکی ها میرن زیر آب و همه موجودات نابود میشن .
اگر تمام سطح کویر لوت رو صفحه های خورشیدی جهت تولید انرژی الکتریکی بزنیم هم از انرژی نو استفاده کردیم که قابل تجدیده و تموم نمیشه هم توی کاهش آلودگی هوا خیلی موثره ، کویرلوت میتونه به اندازه نیاز جهان برق تولید کنه.امروز رفتم آزمایش خون دادم ، دیدم خونم حدود رنگ بادمجونیه به کسی که داشت خون میگرفت گفتم چرا این رنگیه گفت همه کسایی که توی این یه هفته اومدن آزمایش بدن خونشون این رنگیه به خاطر اینه که اکسیژن خون کمه ، دلیلشم آلودگی هوائه
اگه اکسیژن کافی توی خون نباشه سلول های بدن میمیرن
قبلا آموزش و پرورش شیر میداد به مدارس تهران بخاطر آلودگی هوا الان اونم نمیده
ناشناس
۱۸:۰۲ ۲۳ آبان ۱۳۹۸
استفاده صحیح از انرژی فسیلی باید باشد. استفاده از انرژی خورشیدی فقط اشتغال برای خارجیهاست و سبب گرانی انرژی می شود.
ناشناس
۱۳:۴۴ ۲۳ آبان ۱۳۹۸
اختیارات واگذار حتی به دهیاریها نظارت قوی تهران فقط سیاست خارجی و امنیت
ناشناس
۱۳:۴۲ ۲۳ آبان ۱۳۹۸
انتقال پایتخت به شهرکرد.
مهران
۱۳:۳۵ ۲۳ آبان ۱۳۹۸
راهکار ها مشخصه و یه عده نمیخوان که ماجرا رو حل کنن وقتی میتونن از آلودگی هوا به اسم طرح ترافیک و..پول در بیارن قطعا برای آلودگی هوا کاری نمی کنن.قطعه ای به نام مبدل کاتالیستی باید با قیمت کمتری عرضه بشه تا مردم توتن خرید داشته باشن.
"کاتالیست تا ۹۰٪ گازهای سمی را بی‌اثر می‌کند به‌گونه‌ای که هیدروکربن‌های نسوخته که از موتور خارج می‌شوند را به آب و دی اکسید کربن تبدیل می‌کند.[۱] علاوه بر این اکسید ازت را به گاز ازت تبدیل می‌کند بنابراین کاتالیست در کاهش آلودگی هوا بسیار مؤثر است.[۲] طول عمر مفید کاتالیست ۵۰۰۰۰ تا ۶۰۰۰۰ کیلومتر است.[۳] مبدل‌های کاتالیست که هم‌اکنون بر روی خودروهای تولیدی در ایران نصب می‌شود تا میزان آلایندگی آن‌ها را کاهش دهد پس از ۸۰۰۰۰ کیلومتر پر شده و عملاً کارایی خود را از دست می‌دهد و میزان آلایندگی خودرو تا پنج برابر افزایش می‌یابد.[۴] متوسط عمر کاتالیست چیزی حدود ۴ سال است و پس از مدت زمان یاد شده باید قطعه مورد نظر تعویض شود.[۵]"
90درصد آلاینده کم میشه دقت کنید
ناشناس
۱۳:۳۴ ۲۳ آبان ۱۳۹۸
کاهش جمعیت خودروهای برقی موتور سیکلت های برقی حمل ونقل عمومی قوی و کارآمد بنزین با کیفیت عریض کردن خیابانهای پر ترافیک فرهنگ رانندگی درست
باز شدن خانه های عفاف برای جلوگیری از دور دور جوانها پولدار شدن راننده های کم پول
و دادن وام به آنها تا ماشین نو بخرند
ناشناس
۱۳:۳۲ ۲۳ آبان ۱۳۹۸
در شهر تهران باد از سمت غرب به شرق میوزد و بهمین دلیل باید کارخانه های دود زا از غرب تهران به سمت شرق انتقال یابد تا الودگیشان وارد شهر تهران نشود.
ناشناس
۱۳:۳۲ ۲۳ آبان ۱۳۹۸
در شهر تهران باد از سمت غرب به شرق میوزد و بهمین دلیل باید کارخانه های دود زا از غرب تهران به سمت شرق انتقال یابد تا الودگیشان وارد شهر تهران نشود.
ناشناس
۰۰:۴۱ ۲۴ آبان ۱۳۹۸
باز کردن کریدور غرب به شرق در مسیری که باد زیادی سجنیده میشه
سجادمحمدالهی
۱۳:۲۳ ۲۳ آبان ۱۳۹۸
باید مثل نانوایی ها هفته یک روزخودروهای شخصی اجباری از خانه بیرون نیاد وپلاکها ثبت شود
ناشناس
۱۳:۲۳ ۲۳ آبان ۱۳۹۸
جابجائی پایتخت
يوسف
۱۳:۲۲ ۲۳ آبان ۱۳۹۸
خواهشمند ام خواهشمندم و مجددا خواهشمندم به رانندگان اتوبوس در تهران كه عمده آنها نيز فرسوده هستند اجبار شود يا دستور داده شود و يا با تشويق و تنبيه فهمانده شود اتوبوسهاي خود شون رو زمانيكه توفق بالاي 5 دقيقه دارن خاموش كننده بنده هزاران بار ديدم صبح كه سر كار ميام اكثر اينها اتوبوسشون رو كه هوا سرده گاها شب تا صبح يا روشن ميزارن و ميخوابن يا خارج از ايستگاه كه داخل ماشين گپ ميزنن خاموش نميكنن.
ناشناس
۱۳:۲۱ ۲۳ آبان ۱۳۹۸
دعا کنید باد بیاد ، راهکار دیگری ندارد

اشتباهات زیر ساختی همچون بلند مرتبه سازی ها
مسیرهای اشتباه مترو .، چون متر و به جای اینکه مسیر های مختلف که محلات را به مرا کز اداری و تجاری وصل کند .. زیر خیابانهای اصلی قراگرفته ، که وسائل حمل و نقل هم هست
ولی کسانیکه در محله های مختلف مسکونی عهستن باید باز خودرو خود را به خیابان یا ایستگاه مترو برساند
مسیرهای جدید باید محلات را به متروهای فعلی وصل کند
و علی ماشاالله اشکالات مختلف
که فقط مرسید به باد و جابجائی هوا !!!!
ناشناس
۱۳:۱۹ ۲۳ آبان ۱۳۹۸
راهکارش توسعه فراگیر مترو خودرو برقی و موتور سیکلت و دوچرخه برقیه نه تنها در تهران بلکه در سرتاسر کشور
هرچی یارانه هم تو این بخش بدین هزینه نیست سرمایه گذاری چند برابریست شک نکنید
سعید
۱۳:۱۶ ۲۳ آبان ۱۳۹۸
انتقال پایتخت انجام شود
وزارتخانه ها در استانهای کشور پخش شود
امکانات به طور عادلانه کشور پخش شود
مزیت زندگی در شهرستان ایجاد شود
مرصاد
۱۳:۰۴ ۲۳ آبان ۱۳۹۸
به لطف الهی ؛ کشور ما به میزان زیاد ، از تابش خورشید برخوردار است . با برنامه ریزی ، می توان از صفحات خورشیدی ، برای تولید انرژی در سطح وسیع استفاده و از سوخت فسیلی ، با تبدیل به فراورده های پتروشیمی ، هم از خام فروشی جلوگیری و هم ارزش افزوده بالایی کسب نمود !!
مسعود
۱۲:۵۸ ۲۳ آبان ۱۳۹۸
سلام
با توجه به اینکه مشکل الودگی هوا هر سال در تهران وجود دارد باید راهکاری اساسی برای آن در نظر گرفت.همیشه با بارش باران الودگی هوا برطرف میشود پس بهتر این است که با بارشهای مصنوعی این مشکل را تا حد زیادی حل کرد.به نظر من با نصب برجهای آبپاش میتوان به این هدف دست پیدا کرد.این برجها در مسیرهای ورود الودگی به شهر نصب شود.ارتفاع برجها باید بلند باشد و از پمپهای قوی برای پاشیدن اب به اطراف استفاده شود.این برجها باید در داخل شهر هم نصب شود.در بالای ساختمانهای بلند و به صورت مجزا در معابر و مناطق الوده.درست است که تامین اب و تاسیسات این پروژه سخت و هزینه بر است ولی در دراز مدت مفید خواهد بود.درست است که هرچقدر برجها بلند باشد به ارتفاع بالاتر از الودگی نمیرسد ولی محدوده پایینتر از ارتفاع برجها از الودگی پاک میشود.با یک مهندسی و طراحی دقیق و استفاده از نظر صاحبنظران میتوان این ایده را در کلان شهرها پیاده کرد.
مرصاد
۱۲:۵۷ ۲۳ آبان ۱۳۹۸
تا راهکارهای تشویقی و تنبیهی اثر گذار ، در این مورد اعمال نشود ، اوضاع همین و بدتر هم خواهد بود ! فقط باید مردم به استفاده راحت و بی دردسر ، از وسایل نقلیه عمومی ترغیب شوند !!
Ali
۱۲:۵۲ ۲۳ آبان ۱۳۹۸
مسئولان میتونن افراد کارشناس اینکارو استخدام کنن ، قول میدم تمام کارها درست میشن
سعید
۱۲:۴۷ ۲۳ آبان ۱۳۹۸
راهکار واقعی :
1. تولید خودروهایی با مصرف سوخت استاندارد مطابق استاندارد در دنیا.
2. راه اندازی مجدد سرویس ادارات و شرکتها .
3.نوسازی ناوگان حمل و نقل عمومی که در برخی موارد تعداد کم و فرسوده است.
4. دادن توانایی به افراد جهت زندگی در نزدیکترین نقطه به محل کار.
در غیر اینصورت اگر این موارد انجام نشود با افزایش قیمت سوخت تنها گرانی تشدید میشود.
ناشناس
۱۲:۳۹ ۲۳ آبان ۱۳۹۸
نیمی از الودگی هوا در زمستان بخاطر لوازم گرمایشی گاز سوز منازل است
ناشناس
۱۲:۳۹ ۲۳ آبان ۱۳۹۸
نیمی از الودگی هوا در زمستان بخاطر لوازم گرمایشی گاز سوز منازل است اگر سیستم برق رسانی را قوی کنید و مردم از وسایل گرمایشی برقی استفاده کنند الودگی نصف خواهد شد.
علی
۱۲:۳۷ ۲۳ آبان ۱۳۹۸
کارخانه تستلا با 500 میلیون دلار سرمایه تولید خودروی برقی را شروع کرد در صورتیکه طراحی فقط ماشین سمند 5 میلیارد دلار هزینه برداشت بهترین راه جایگزین کردن کارخانجات تولید ماشین برقی بجای بنزینی میباشد که تنکنولوژی پیچیده و دیر پایی را هم نمیخواهد . مهندسان نابغه ایرانی براحتی علمشو هم دارن.
Ferry
۱۲:۳۵ ۲۳ آبان ۱۳۹۸
باسلام متاسفانه مسئولین همه مشکلات را به گردن مردم میندازند راه کارمقابله باآلودگی هوا مسئولین زیرساخت خیابانهای شهر را اصلاح نمایندکه دربعضی نقاط انسان خجالت میکشد بگوید درپایتخت زندگی میکنم.دوم اینکه خودرو استانداردتولیدکنند ومسائل داخلی کشوررا با کشورهای خارجی مقایسه نکنند اگرهم قصدمقایسه دارند مطالعه بیشتری نسبت به اون کشورداشته باشندویکی هم دائما اعلام میکنند مصرف سوخت نسبت به سال گذشته چندبرابربالاتررفته علت این است که روزانه چندخودروواردچرخه شهری میشود؟بنابراین مشکل ازمسئولین است که نمیخواهند زندگی راحتی مردم داشته باشند
ناشناس
۱۲:۲۹ ۲۳ آبان ۱۳۹۸
من خودم بيست و خورده اي سال پيش يه طرح دادم شهرداري كه تو آب كولر آبيا جوش شيرين يا مواد جاذب آلودگي بريزن تا هواي پاك بياد تو خونه ها و ادارات اينجوري آلودگي هوا هم از بين ميرفت البته سرعت كولرها خيلي كم ميشد و آب كولر هم هر هفته عوض ميشد
بهر حال چون بند پ نداشتم قبول نكردن
ناشناس
۱۲:۲۷ ۲۳ آبان ۱۳۹۸
بهترین راه ممنوعیت وسایل عمومی توی ساعت های شلوغ هست
مردم باید از وسایل عمومی استفاده کنند
دوازده میلیون آدم نمی توانند همزمان ماشین بیرون بیارند
روزهای وضعیت اضطراری ممنوعیت ورود ماشین باشه
در صورت اشتباه جریمه سنگین بشن
دولت هم باید جای یارانه بنزین و خرجی که برای بیماری ها می کنه
هزاران اتوبوس شهری وارد کنه و مردم رایگان از وسایل عمومی استفاده کنند تا شاید فرهنگ سازی شه
عقلانی فقط همینه
تهران حدود ده هزار اتوبوس شهری کمبود داره
ده خط مترو دیگه نیاز داره
و بیش از دو هزار واگن !
این کمبود هاست که شهر تهران رو این بلا رو سرش اورده
از همه مهم تر
تهران روزانه هشتاد هزار لیتر مصرف می کنه
ناشناس
۱۲:۱۴ ۲۳ آبان ۱۳۹۸
کافی است همه بخواهیم و به دانشمندان و نخبگان و مخترعان و طرحهای ایرانی بها دهیم .
اگر همه با هم کمی اراده کنیم این آلودگیها برای همیشه رفتنی و نابود شدنی هستند.
ناشناس
۱۲:۱۳ ۲۳ آبان ۱۳۹۸
منبع آلودگی رو پیدا کنید اون رو ببندید،
مجتبی نوریانی
۱۲:۰۳ ۲۳ آبان ۱۳۹۸
راهش گرون کردن بنزین وماشین نیست.باپول یه روزفروش نفت میشه کل تهران رومتروکرد.به جای اینکه بنزین روگرون کنن بایدمصرف سوخت ماشین هاروبیارن پایین.ماشین های برقی یاخورشیدی بسازن
بختیاری
۱۱:۵۹ ۲۳ آبان ۱۳۹۸
تبدیل خودروهای دیزلی به گازی و تبدیل وسایل گاز سوز خانه ها به برقی و استفاده کارخانجات از سوخت پاک و انرژی الکتریکی و تبدیل نیروگاه‌های فسیلی به نیروگاه‌های نوین بادی و هسته ای و خورشیدی.
با این چهار راهکار هوای پایتخت از روستاها هم تمیز تر خواهد شد.
حسن
۱۱:۵۷ ۲۳ آبان ۱۳۹۸
پشت با م ها کلر روشن کنند
ناشناس
۱۱:۵۵ ۲۳ آبان ۱۳۹۸
استاندارد حمل و نقل و سوخت در پایتخت گاز و برق باشد و در مرحله پیشرفته تر رسیدن به شهر پاک و تمام الکتریکی و استفاده از انرژی پاک الکتریسیته و برق در آینده باشد.
ناشناس
۱۱:۵۲ ۲۳ آبان ۱۳۹۸
ممنوع شدن تردد ماشینهای سنگین و اتوبوسهای دیزلی در پایتخت و حرکت به سوی تجهیزات و امکانات و وسایل و تردد برقی.
ناشناس
۱۱:۵۲ ۲۳ آبان ۱۳۹۸
بسیار مهم و کارساز:
تعویض محل کار کارمندان کرجی که در تهران کار میکنند با کارمندان تهرانی که در کرج کار میکنند!!!
arash
۱۱:۵۱ ۲۳ آبان ۱۳۹۸
من یک راه حل پیشنهاد میکنم، استفاده از جت فن هایی بزرگ با فیلتراسیون ذرات معلق که توسط بالن به هوا فرستاده میشوند،و توسط کابل های مهار کنترل میشوند.
سعید
۱۱:۵۰ ۲۳ آبان ۱۳۹۸
راهکارهایی نظیر
1- انتقال ادارات دولتی به استان های دیگر
2- کارمندان ادارات شاغل در تهران که شرایط انتقال آنها به استان هایی که از آنجا به تهران امده اند.
3- افزایش کیفیت بنزیل
4- استفاده از خودروهای برقی
5- برکناری مسئولین که نظارت ندارند
در کاهش آلودگی موثر خواهد بود
ناشناس
۱۱:۵۰ ۲۳ آبان ۱۳۹۸
همانند کشورهای اروپایی تمام پخت و پز و تمام وسایل گرم کننده و سرد کننده پایتخت با سوخت پاک و برقی شوند و سوخت و انرژی غالب پایتخت برق باشد .
گودرزی
۱۱:۴۸ ۲۳ آبان ۱۳۹۸
سلام بهترین کار نظارت روی تولید با کیفیت خودرو و بنزین هست
ناشناس
۱۱:۴۸ ۲۳ آبان ۱۳۹۸
تغییر در شعاع ساخت کارخانجات آلاینده با شهرها و دور کردن بیشتر کارخانجات آلوده کننده هوا از مراکز جمعیتی نیز یک راهکار مهم میتواند باشد.
ناشناس
۱۱:۴۷ ۲۳ آبان ۱۳۹۸
تقویت درست حسابی سیستم حمل و نقل عمومی و بعدا هم اجبار استفاده از حمل و نقل عمومی برای همه افراد چه باپول چه بیپول
که اجازه تردد هیچ خودرو شخصی در تهران داده نشود
حداقل ۴ بدون ماشین باشه در هفته
ناشناس
۱۱:۴۵ ۲۳ آبان ۱۳۹۸
استفاده از نیروگاه‌های برق خورشیدی و برق بادی
ناشناس
۱۱:۴۳ ۲۳ آبان ۱۳۹۸
حمل و نقل عمومی برقی همانند مترو و اتوبوس برقی و یا قطارهای شهری رو گذر برقی و یا منو ریل طبقاتی.
ناشناس
۱۱:۴۱ ۲۳ آبان ۱۳۹۸
استفاده از خودروهای برقی و ساخت کارخانه خودرو برقی در نزدیکی پایتخت.
ناشناس
۱۱:۴۱ ۲۳ آبان ۱۳۹۸
ساخت یک نیروگاه اتمی در شمال برای شهرهای بزرگ شمالی و تهران و البرز و دماوند و....
ناشناس
۱۱:۴۰ ۲۳ آبان ۱۳۹۸
یکی از راهکارها استفاده از برق خورشیدی برای همه خانه هاست.
ناشناس
۱۱:۳۸ ۲۳ آبان ۱۳۹۸
تولید بنزین مناسب واقعی نه اینکه فقط بگن بنزین خوبه
ناشناس
۱۱:۳۷ ۲۳ آبان ۱۳۹۸
خودروها و موتورسیکلتها برقی ، کامیون و اتوبوس گازی .