سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

آمریکا خروج مورالس از بولیوی را «گامی مثبت» ارزیابی کرد

در پی وقوع کودتا در بولیوی، یک مقام آمریکایی در اظهاراتی مداخله‌جویانه خروج اوو مورالس از این کشور را گامی مثبت در جهت بازگشت آرامش دانست.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از خبرگزاری رویترز، یک مقام ارشد دولت دونالد ترامپ، رئیس جمهور آمریکا در اظهاراتی مداخله‌جویانه خروج اوو مورالس، رئیس جمهور مستعفی بولیوی از این کشور را گام مثبتی ارزیابی کرد.

این مقام دولتی آمریکا مدعی شد: خروج مورالس در واقع گام مثبتی برای آغاز آرامش در بولیوی است. این مقام کاخ سفید گفت مکزیک به آمریکا اطلاع داد که قصد دارد به مورالس پیشنهاد پناهندگی بدهد و ما نیز اعلام کردیم در صورت لزوم پشتیبانی لوجستیک را ارائه می کنیم.

روز گذشته اوو مورالس، رئیس‌جمهور مستعفی بولیوی، در پیامی توئیتری نوشت در حال ترک این کشور به سمت مکزیک است و وعده داد «با قدرت و انرژی بیشتر» باز خواهد گشت. پیش‌تر مارسلو ابرارد، وزیر خارجه مکزیک اعلام کرد این کشور به اوو مورالس پناهندگی سیاسی داده است. وزیر خارجه مکزیک گفت اعطای پناهندگی به مورالس، به درخواست خود او بوده است. وزیر خارجه مکزیک گفت از وزیر خارجه بولیوی خواسته است عبور ایمن اوو مورالس از بولیوی به مکزیک را تضمین کند.

اوو مورالس که به تازگی از سوی کمیسیون انتخابات این کشور برنده انتخابات ریاست جمهوری اعلام شده بود، به دنبال افزایش اعتراضات به نتایج انتخابات مجبور شد از سمت خود استعفا کند.

مورالس روز یکشنبه و در پی اعتراض مخالفان از سمت خود کناره‌گیری کرد. کشور‌هایی مانند روسیه و آرژانتین مخالفان در بولیوی را عامل انجام کودتا در این کشور اعلام کرده‌اند.

انتهای پیام/

 
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.