سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

خسارت ۲۱ میلیاردی سیل در تربت‌جام

سیل اخیر در تربت‌جام ۲۱/۵ میلیارد ریال خسارت وارد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مشهد، حسین خاکی رئیس اداره مدیریت بحران سازمان جهاد کشاورزی خراسان رضوی گفت: بارندگی و سیلاب ۹ آبان در تربت‌جام ۲۱ میلیارد و ۵۰۰ میلیون ریال خسارت در بخش کشاورزی، دام و طیور این شهرستان وارد کرد.

او افزود: در جریان بارندگی اخیر بخش زراعت و باغبانی تربت‌جام یک میلیارد و ۳۰ میلیون ریال، بخش دام بخاطر اتلاف ۲۰۰ راس دام سبک معادل هشت میلیارد ریال، بخش تاسیسات و صنایع کشاورزی ۱۰ میلیارد و ۸۹۰ میلیون ریال و بخش قنات‌ها ۱.۵ میلیارد ریال خسارت دیده‌اند.

او ادامه داد: بر این اساس در مجموع ۲۱ میلیارد و ۴۲۰ میلیون ریال از بارندگی اخیر در شهرستان تربت جام به بخش کشاورزی، دام و طیور خسارت وارد شده است.

او گفت: شهرستان خواف هم در جریان این بارندگی دچار دو میلیارد و ۶۴۰ میلیون ریال خسارت در بخش زراعت، باغبانی و تاسیسات کشاورزی شده است.

رئیس اداره مدیریت بحران جهاد کشاورزی خراسان رضوی گفت: این اطلاعات براساس برآورد اولیه است و خسارات وارد آمده درماه آینده جمع بندی می‌شود.

خاکی افزود:در جریان بارندگی نهم آبان ماه در خراسان رضوی شهرستان تربت‌جام بیشترین میزان خسارت و خرابی ناشی از بارندگی و سیلاب را تجربه کرد و در پی حادثه رهاشدگی یک خودرو در جریان سیلاب در این شهرستان دو نفر جان باختند.

تربت‌جام با تولید ۲۰ نوع محصول زراعی و ۱۸ نوع محصول باغی به لحاظ تولید سیب زمینی جایگاه سوم را در استان خراسان رضوی دارد.
 
انتهای پیام//ف.ح

 

سیل اخیر در تربت جام خسارات زیادی را متوجه مردم کرد

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.