سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

بارندگی شدید در ونیز برخی مناطق را زیر آب برد+ تصاویر

بالا آمدن شدید آب در ونیز ایتالیا در پی بارندگی‌های شدید موجب وقوع آب‌گرفتگی در بسیاری از محلات این شهر شد.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از خبرگزاری رویترز، در پی بالا آمدن شدید آب در ونیز که دومین بار در تاریخ این کشور روی داد، کلیسای سنت مارکو و بسیاری از محلات این شهر دچار آب گرفتگی شد.

لوئیجی بروگنارو، شهردار ونیز، که وضع فاجعه طبیعی اعلام کرده، گفته است خسارات قابل توجهی به شهر وارد شده است. بنابر اعلام مقامات، سطح آب سه‌شنبه شب ۱.۸۷ متر بالاتر از وضع عادی بود. این دومین بار در طول تاریخ است که آب به چنین سطحی می‌رسد. نخستین بار در سال ۱۹۶۶ سطح آب ۱.۹۴ متر بالاتر از سطح عادی رسیده بود.

او در پیامی توئیتری اعلام کرد: اوضاع فاجعه‌بار است. ما از دولت می‌خواهیم به ما کمک کند. این هزینه گزافی خواهد داشت. این پیامد تغییرات آب و هوایی است.

آب به ارتفاع یک متر میدان سنت مارکو را فرا گرفت و کلیسای تاریخی آن نیز برای ششمین بار در طول تاریخ ۱۲۰۰ ساله دچار آب‌گرفتگی شد. چهار مورد از این آب گرفتگی‌ها در ۲۰ سال گذشته رخ داده است که آخرین آن به اکتبر سال ۲۰۱۸ بر می‌گردد. تاکنون هیچ خسارتی در این کلیسا گزارش نشده است.

در روز‌های اخیر در اکثر مناطق ایتالیا بارندگی‌ها شدید بود. طبق گزارش رسانه‌های ایتالیایی، این بارش‌ها دست‌کم یک قربانی گرفته است. یک مرد ۷۸ ساله بر اثر برق گرفتگی در خانه خود که دچار آب گرفتگی شده بود، جان خود را از دست داد.

آب تا تراس مغازه‌ها بالا آمده است. به دلیل مسدود شدن ورودی هتل‌های تاریخی که در امتداد کانال بزرگ شهر قرار دارند، مشتریان هتل‌ها ناچارند با کمک قایق‌ها از پنجره وارد ساختمان شوند.

انتهای پیام/

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.