سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

مختومقلی فصل مشترک ایران و ترکمنستان / آرامگاه مختومقلی فراغی منطقه نمونه گردشگری می‌شود

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری گلستان از تبدیل آرامگاه مختومقلی فراغی به منطقه نمونه گردشگری خبر داد.

به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از گرگان،    ابراهیم کریمی مدیر کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری گلستان در نشست فعالان اقتصادی گلستان با سفیر ترکمنستان که به میزبانی اتاق بازرگانی گرگان و در حاشیه برگزاری جشنواره بین المللی اقوام برگزار شد، گفت: گلستان و ترکمنستان مناسبات فرهنگی و قومیتی مشترک بسیاری دارند که می‌توانیم از این مشترکات در توسعه روابط بین ایران و ترکمنستان بهره ببریم.


وی افزود: مختومقلی فراغی شاعر و عارف شهیر ترکمن، یکی از فصل‌های مشترک ایران و ترکمنستان است که تلاش داریم آرامگاه وی در گلستان را به عنوان منطقه نمونه گردشگری معرفی کنیم.


مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری گلستان ادامه داد: تبادل بین دو کشور ایران و ترکمنستان به بهانه گردشگری می‌تواند خیلی از مسائل را حل و فصل کند و در توسعه روابط اقتصادی و بازرگانی از آن بهره ببریم.


کریمی افزود: گلستان و جامعه هتلداران و تورگردانان آن آمادگی میزبانی از گردشگران ترکمنستانی را داراست و تلاش داریم میزبان خوبی برای میهمانان باشیم.


کریمی در ادامه با اشاره به این که سال‌های گذشته هم از هنرمندان کشور ترکمنستان برای حضور در جشنواره اقوام دعوت کرده ایم، اما تاکنون این مهم محقق نشده است گفت: امیدواریم سال آینده حضور حداقل یک گروه از هنرمندان ترکمنستانی در جشنواره بین المللی فرهنگ اقوام که به میزبانی گلستان برگزار می‌شود را شاهد باشیم.


انتهای پیام / فا


استفاده از ظرفیت‌های گردشگری برای توسعه روابط ایران و ترکمنستان

 

منبع: مهر

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.