سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

منصوری در گفت و گو با باشگاه خبرنگاران جوان خبر داد؛

ارتقا رتبه کارآفرینی کشور در سطح بین المللی

معاون کارآفرینی و اشتغال وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی گفت: رتبه کارآفرینی کشور در ربته ۸۳ به رتبه ۷۲ ارتقا پیدا کرده است.

عیسی منصوری معاون کارآفرینی و اشتغال وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی در گفت‌وگو با خبرنگار حوزه رفاه و تعاون گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران جوان، اظهار کرد:با توجه به شرایط اقتصادی کشور ارزیابی ما این بود که به دلیل محدودیت‌های ایجاد شده در کسب و کار در حوزه بین الملل در ساختار‌ها خیلی موفق نباشیم به همین دلیل توجه خود را بر روی عوامل بازیگر در عرصه اقتصاد و شخصیت‌های حقیقی کارآفرینان متمرکز کردیم و فکر می‌کنیم که این سیاست موفق بوده است.

وی گفت: براساس ارزیابی‌های جهانی در یک سال قبل از آخرین گزارش جهانی کارآفرینی رتبه کشور مادر کارآفرینی ۱۱ رتبه ارتقا پیدا کرده است این در حالی است که در حوزه کسب و کار شرایط زیاد مساعد نبود.

معاون کارآفرینی و اشتغال وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی بیان کرد: رتبه ما در حوزه کارآفرینی در بین ۱۵ کشور منطقه ۱۴ بود که به ۱۱ رسیده و در دنیا از رتبه ۸۳ به رتبه ۷۲ رسیدیم و علت این ارتقا رتبه هم تمرکز بر روی کار براساس شرایط موجود در کشور و اشخاص کارآفرین بوده است.

منصوری بیان کرد: برهمین اساس مصوبه‌ای به هیات دولت ارسال شد که بر مبنای آن از کارآفرینان پیشرو حمایت و پیشینابی کنیم.

وی افزود: در گذشته افرادی که در کارآفرینی موفق بودند شناسایی و معرفی می‌شدند، اما بعد از آن حمایت خاص از آن‌ها انجام نمی‌شد، براساس مصوبه‌ای که به دولت ارسال شد از کارآفرینان حمایت می‌شود و مزایایی مانند صدور ویزا برای آن‌ها و شرکت در سمینار‌های جهانی و استفاده از خط سبز گمرگ و دریافت تسهیلات بدون ضامن فراهم شده است.

معاون کارآفرینی و اشتغال وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی گفت: قبلا حمایت‌ها از بنگاه‌ها و شرکت‌ها انجام می‌شد، اما در حال حاضر حمایت‌ها را بر روی کارآفرین متمرکز کردیم.

انتهای پیام/

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.