او ارتقاء کیفیت را در بهبود شاخصهای کمی نیز مؤثر دانست و افزود: مشتری در صورتی به پست وفادار میماند که خدمات با کیفیتی دریافت کند و اگر این وفاداری از سوی شبکه پستی نیز مورد تحلیل و پیگیری قرار گیرد از یک سو موجب تداوم بهبود خدمات می شود و از سوی دیگر منجر به جذب ترافیک و کسب درآمد بیشتر خواهد شد. با توجه به وجود زیرساخت فیزیکی و نیروی انسانی فعال در سطح شبکه پستی، بستر مناسب برای رشد ترافیک و درآمد در مقابل کاهش هزینهها فراهم است.
به گفته او، در استان اصفهان، یکی از نتایج بهبود شاخص های کیفی، افزایش ترافیک مرسولات وارده استان بوده که این افزایش ترافیک، منجر به افزایش سرمایه گذاریهای مرتبط با ارتقاء وضعیت توزیع مرسولات شده است .
باقری در خصوص وضعیت همکاری پست اصفهان با بخش خصوصی به ویژه کسب و کارهای استارت آپی اظهار داشت: کسب و کارهای استارت آپی فضا و شرایط مناسبی را برای حضور در عرصه اقتصادی کشور دارند و بیتردید ایجاد نکردن فضای مناسب و یک اکو سیستم خاص برای این نوع کسب و کارها، اتلاف منابع بخش خصوصی و حتی شبکه پستی را به همراه دارد. متأسفانه در حال حاضر، فضای پست اصفهان و اکثر شهرهای دیگر ایران، فضای مناسبی برای رشد این قبیل کسب و کارها نیست.
او افزود: برنامهای در استان اصفهان در حال انجام است تا با استفاده از پتانسیلهای بخش خصوصی، سازمان نظام صنفی رایانهای استان و اتاق بازرگانی اصفهان، یک اکوسیستم با همه شرایط و الزامات آن در حوزه کسب و کارهای الکترونیک و خصوصا تجارت الکترونیک و پروژههای آدرس محور راه اندازی شود که البته تحقق این هدف، به همکاری سازنده بخش خصوصی بستگی دارد.
به گفته او، در رابطه با پست نیز چنانچه وضعیت کیفیت رهسپاری و توزیع مرسولات تجارت الکترونیکی در استانها بهبود یابد، تعداد فروشگاههای متقاضی همکاری بیشتر خواهد شد.
مدیر کل پست اصفهان موقعیت صنعتی توریستی بودن این استان را در بهبود عملکرد کمی و کیفی مهم ارزیابی کرد و گفت: سیاست و برنامه ریزی ما در پست استان، راه اندازی " کلینیک کسب و کار" است و قصد داریم با توسعه خدمات تجارت الکترونیک، تولید کنندگان را به خرده فروشی ترغیب کنیم.
او افزود: در خصوص گردشگری نیز از سال گذشته برنامه ایجاد دفتر تخصصی صنایع دستی و گردشگری را در باجه پستی مستقر در میدان امام خمینی(ره) در دستور کار قرار دادهایم و در حال حاضر نیز به دنبال استقرار و ارایه خدمات بسته بندی تخصصی در این دفتر هستیم.
به گفته او، علاوه بر این، با تفاهم نامهای که بین گمرک و میراث فرهنگی استان منعقد شده است، خدمات نیابتی گمرکی در حوزه صنایع دستی نیز به زودی در این دفتر ارایه خواهد شد و ارسال صنایع دستی به خارج از کشور با حضور نماینده گمرک و میراث فرهنگی امکانپذیر میشود.
باقری ادامه داد: از دیگر برنامههای استان در زمینه همکاری با بخشهای صنعتی و توریستی میتوان به ایجاد پنجره واحد زیرساخت فروش الکترونیکی صنایع دستی با همکاری بخش خصوصی، انعقاد تفاهم نامه ارسال محصولات شهرکهای صنعتی، راه اندازی دفتر پستی تخصصی قبول و بستهبندی صنایع دستی استان دربزرگترین مرکز صنایع دستی کشور در میدان امام خمینی(ره) اصفهان و فراهم کردن بستر مناسب برای جذب مرسولات صنایع دستی در بازارهای الکترونیکی استان، اشاره کرد.
انتهای پیام/