سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

رییس دیوانعالی کشور:

پرونده های مفاسد کلان اقتصادی را بصورت ویژه رسیدگی می کنیم

حجت‌ الاسلام والمسلمین مرتضوی مقدم گفت:پرونده‌های مفاسد کلان اقتصادی را در دیوان عالی کشور به صورت ویژه رسیدگی می کنیم.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از بیرجند  ،  حجت‌ الاسلام والمسلمین مرتضوی مقدم رییس دیوانعالی کشور در جلسه شورای قضایی استان گفت: دستگاه قضا با تراکم پرونده مواجه است اما خراسان جنوبی در این زمینه وضعیت مطلوبی دارد که نشانگر تلاش در این حوزه و نجابت مردم است.

اوبا بیان اینکه باید از ورود بیهوده پرونده ها به دادگستری تلاش کرد، افزود: این امر نیازمند نبوغ است و باید به مردم آگاهی بخشید و از ورود شکایت های بیهوده جلوگیری کرد.

حجت‌ الاسلام والمسلمین مرتضوی مقدم بیان کرد: زمانی که شخصی در زندان سپرده شود بازپرس نباید راحت بخوابد بلکه هرچه زودتر موارد را تعیین و تکلیف کند.

رییس دیوانعالی کشوربا اشاره به اینکه سرکشی از حوزه قضایی گاهی بی خبر و سرزده بسیار مفید است، اظهار کرد: این کار باعث آشنایی از میزان کیفیت کار می شود.

او با اشاره به اینکه وظیفه ما خدمت رسانی و کرامت به مردم است و بازرسان باید بر این مسئله توجه داشته باشند ادامه داد: ممکن است گاهی به واسطه حجم پرونده‌ها قاضی تحت فشار روانی قرار گیرد ولی اخلاق‌خوش و کرامت مردم نباید در هیچ شرایطی از بین رود.

حجت‌ الاسلام والمسلمین مرتضوی مقدم با بیان اینکه باید نسبت به کارگاه های تولیدی زمین خورده مساعدت داشت، ادامه داد: هرقدم که برای سر پا نگه داستن کارگاه تولیدی برداشته شود ارزش دارد.

رییس دیوانعالی کشور عنوان کرد: بی تفاوتی نسبت به وظیفه یک آفت است و همیشه باید به حکم صادر شده توجه داشت که چه اثراتی را در جامعه دارد.

رئیس دیوان عالی‌کشور اظهارکرد: اگر پرونده ویژه‌ای در زمینه مفاسد کلان اقتصادی و موضوعات امنیتی در خراسان‌جنوبی وجود داشته باشد ما نیز در دیوان عالی کشور آن را به صورت خاص و ویژه خواهیم دید تا برای عدالت گام برداریم.

او تصریح کرد: ممکن است افراد قاچاقچی که محکوم به اعدام می شوند خانواده آنها در فقر بسر ببرند که با دستور مقام معظم رهبری باید وضعیت آنها مورد بررسی قرار گیرد.


بیشتر بخوانید:پزشک تبریزی دوباره به قصاص محکوم شد


انتهای پیام / ط ا

وضعیت مطلوب خراسان جنوبی در میزان پرونده های قضایی

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.