سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

در گفت‌وگو با باشگاه خبرنگاران جوان مطرح شد؛

ساخت لیزر نیازمند قطعات و تجهیزات

مدیر فنی شرکت برش لیزری گفت: تعرفه‌های قطعات و تجهیزات لیزر آنقدر زیاد است که از قیمت اصلی خود دستگاه بیشتر می‌شود.

سینا طاهری، مدیرفنی شرکت برش لیزری در گفت‌وگو با خبرنگار حوزه فناوری گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان، اظهار کرد: این دستگاه برای کار‌های صنعتی استفاده زیادی دارد مانند ماشین سازی، کشتی سازی و برش کار‌های خاص با طرح‌های متفاوت که روزانه مشاهده می‌کنیم.

او افزود: لیزر جزو مواردی است که کاربرد‌های نظامی هم دارد و علاوه بر آن ما برای مصارف صنعتی از آن استفاده می‌کنیم.

مدیرفنی شرکت برش لیزری با بیان اینکه پیشرفت در این زمینه نیازمند حمایت است، گفت:  ثبت سفارش‌ها در اداره صنایع، تامین قطعات و گرفتن تسهیلات از مشکلاتی است که مانع پیشرفت در کار می‌شود.

طاهری تصریح کرد: دستگاهی که ما عرضه می‌کنیم سهم بسیار خوبی در بازار دارد، به طوریکه توانسته ایم این محصول را به کشور‌های عمان، عراق و افغانستان صادر کنیم.  این دستگاه را در کشور تقریبا بومی سازی کرده‌ایم، اما همچنان برای قطعات و تکنولوژی‌های به‌روز آن، همچنان دچار مشکل هستیم.
 
او با بیان اینکه ساخت لیزر نیازمند قطعات و تجهیزات است، گفت: بعضی از قطعات در داخل وجود ندارد و تحریم‌ها باعث شده در واردات آن‌ها مشکل داشته باشیم. تعرفه‌های این قطعات آنقدر زیاد است که از قیمت اصلی خود دستگاه بیشتر می‌شود و اگر بخواهیم این قطعه را تهیه کنیم، با مشکل مواجه خواهیم شد.
بیشتر بخوانید: ساخت بتن‌های خَمشی با استفاده از فناوری نانو
مدیرفنی شرکت برش لیزری تصریح کرد: نیاز مالی کار را برای ما در مقابل رقبا سخت می‌کند؛ اگر این مشکلات رفع شود ما می‌توانیم در زمینه لیزر حرف اول را در خاورمیانه بزنیم.

انتهای پیام/

برخی قطعات لیزری در کشور وجود ندارد

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
ناشناس
۱۴:۴۳ ۲۱ آبان ۱۳۹۸
ما در داخل شرکت تولید کننده لیزر و قطعات لیزر داریم.