سایر زبان ها

صفحه نخست

انتخابات

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

عباسی در جمع خبرنگاران مطرح کرد؛

بررسی بودجه سال ۹۹ از نظر شکلی و محتوایی در نشست غیرعلنی مجلس

سخنگوی هیئت رئیسه مجلس گفت: دولت از نظر شکلی و محتوایی بودجه‌ای را به مجلس بیاورد که قابل تحقق باشد.

به گزارش  خبرنگار مجلس گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان، اسداله عباسی سخنگوی هیئت رئیسه مجلس در حاشیه صحن علنی امروز مجلس و با حضور در جمع خبرنگاران در تشریح نشست غیرعلنی و با اشاره به اینکه در آستانه ارائه لایحه بودجه سال ۹۹ به مجلس هستیم، گفت: بودجه سال ۹۹ در مقایسه با بودجه سال ۹۸، از نظر شکلی و محتوایی مورد ارزیابی قرار گرفت تا مشخص شود چه میزان توانسته‌ایم بودجه‌ای که به نفت وابسته نباشد، را محقق کنیم.

سخنگوی هیئت رئیسه مجلس با بیان اینکه ما ۱۳۵ هزار میلیارد تومان بودجه مالیاتی در لایحه بودجه ۹۹ پیش بینی کردیم، اظهار کرد: با توجه به اعمال قانونی که قوه قضائیه داشت و همچنین حذف معافیت‌های مالیاتی غیر ضروری، حدود ۱۵۰ هزار میلیارد تومان تحقق پیدا کرده است یعنی مبلغ از پیش‌بینی‌ها بیشتر شده است.

نماینده مردم رودسر در مجلس افزود: باید بدانیم که سال آینده چقدر بودجه مالیاتی، فروش اوراق و فروش شرکت‌های دولتی را داشته باشیم، تمام این‌ها باید در سطحی باشد که بتوانیم بودجه هزینه‌‌های عمومی کشور را تأمین کنیم و در تملک دارایی‌ها هم طوری رفتار کنیم که انتظار کاذب ایجاد نشود.

عباسی ضمن اظهار امیدواری درباره اینکه دولت از نظر شکلی و محتوایی بودجه‌ای را به مجلس بیاورد که قابل تحقق باشد، گفت: این بودجه مانند سال ۹۸ برخی ردیف‌ها تخصیص ۴۰ درصدی داشته و همچنین توازن منطقه‌ای هم در آن لحاظ شده باشد، بودجه به گونه‌ای باشد آقای رئیس جمهور در سفر‌های استانی که دارند بر اساس منطقی عادلانه و بر اساس بودجه ۹۸ و ۹۹ که پیش بینی می‌شود صورت گیرد و انتظار‌ها واقعی باشد.

او با اشاره به صحبت‌های جلسه غیرعلنی در رابطه با گام چهارم کاهش تعهدات تصریح کرد: گام چهارم موضوع استراتژی نظام است و باید با دقت و محاسبه شده انجام می‌شود و همانطور که رهبر معظم انقلاب فرمودند مذاکره‌ای نخواهیم داشت. اگر هم مذاکره‌ای باشد چهارچوب ۱+۵ خواهد بود آن هم در صورتی که تحریم‌ها برداشته شود.

سخنگوی هیئت رئیسه مجلس بیان کرد: همچنین در جلسه اتفاقا‌های نیویورک و پیشنهاد‌هایی که رئیس جمهور فرانسه برای آقای روحانی داشت را هم مورد اشاره قرار دادیم.

انتهای پیام/

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.