سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

مدیرکل پدافندغیرعامل استانداری سمنان:

مهمترین نوع تهدید پدافندغیرعامل در سمنان حوادث زیستی است

کارخایی گفت: مهم‌ترین عامل تهدیدکننده در استان سمنان، با توجه به فراوانی محصولات دامی و کشاورزی، تهدید‌های زیستی است.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از سمنان، ایرج کارخایی مدیرکل پدافندغیرعامل استانداری سمنان گفت: مقابله با تهدید‌های زیستی با اجرای طرح‌های پدافندی همواره در اولویت اداره کل پدافندغیرعامل استانداری سمنان است.

او افزود: توجه به نحوه کاشت، داشت و برداشت و نحوه استفاده از سموم کشاورزی و اهمیت به رویکرد‌های بهداشتی برای مقابله با تهدید‌های زیستی با نظارت‌های مستمر در استان سمنان در دست پیگیری است.

مدیرکل پدافندغیرعامل استانداری سمنان با بیان اینکه دومین عامل تهدیدکننده در استان از نوع سایبری است، اظهار کرد: رفع مشکلات زیرساختی برای مقابله با هرگونه نفوذ دشمنان در فضای مجازی و زیرساخت‌های ارتباطی با همکاری دیگر دستگاه‌های اجرایی مورد توجه است.

کارخایی تصریح کرد: با توجه به فعالیت چندین پالایشگاه فراورده‌های نفتی، توجه به رویکرد‌های علمی و فنی برای مقابله با هرگونه تهدید و آسیب در این بخش ضرورت دارد.

او ابراز کرد: برگزاری رزمایش‌های متعدد برای مقابله با تهدید‌های زیستی در استان سمنان در دستور کار قرار دارد و سال گذشته میزان آگاهی مردم نسبت به اهمیت این رویکرد فنی در بحث پدافندغیرعامل افزایش چشمگیری داشت.

مدیرکل پدافندغیرعامل استانداری سمنان بیان: در یک ماه گذشته رزمایش‌های فنی برای مقابله با تهدید‌های بخش پدافند غیرعامل از سوی این اداره کل و مشارکت دیگر دستگاه‌های اجرایی در استان اجرا شد.

تهدید‌های حوزه پدافند غیرعامل اکنون در سه گروه تهدید‌های فنی، زیستی و سایبری تقسیم بندی می‌شود که متناسب با هر سه حوزه، مبانی و اصول پیشگیرانه برای در امان بودن بخش‌های حیاتی کشور مانند دستگاه‌های اجرایی خدمات رسان در بخش‌های آب و برق، ایمن سازی ساخت و ساز‌ها و مراکز درمانی مانند بیمارستان ها، تعریف شده که در طول سال‌های اخیر در دل قوانین و مقررات گنجانده شده و در زمان حاضر به رعایت آن از سوی نهاد‌های نظارتی و اجرایی وابسته است.

انتهای پیام / م

اجرای رزمایش‌های فنی برای مقابله با تهدید‌های بخش پدافند غیرعاملدر استان سمنان

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.