قادری با اعلام این مطلب، افزود: برای راه اندازی این هشت سرویس، پیش از این طی فراخوان، از کسب و کارهای بخش خصوصی دعوت به همکاری شد، که در حال حاضر با توجه به نهایی شدن مدل تجاری مشارکت با هر یک از این کسب و کارها، تا چند ماه آینده قرارداد راه اندازی سرویسها منعقد خواهد شد.
او این سرویسها را شامل سامانه مرکز تماس مشتریان، جمع آوری مرسولات پستی از محل استقرار مشتری (مشابه الوپست)، درگاه فروش اینترنتی (گیتوی تجارتالکترونیک)، یکپارچهسازی، پشتیبانی و توسعه سامانههای نرم افزاری و زیرساختهای سخت افزاری، خدمات سامانههای دانشگاهی، نظارت بر قبول، حمل و رهسپاری و توزیع کلیه مرسولات خرید و فروش اینترنتی، بازاریابی و بهره برداری از سامانههای برخط (وب سرویس های) کدپستی و نشانی مکان محور و پیامرسانهای سازمانی عنوان کرد.
مجری طرح ستاپ با اشاره به فراگیرشدن این طرح در سراسر شبکه پستی، اظهار داشت: در حال حاضر برخی استانها از جمله کرمانشاه، خوزستان، اصفهان، فارس، خراسان جنوبی و شمالی همراهی بیشتری در این زمینه دارند و با برداشتن گامهای عملی، اقدامات و برنامههای خود را در قالب این طرح پیش میبرند.
به گفته او، برخی استانهای دیگر از جمله قم، آذربایجان غربی و شرقی، کرمان، همدان و گیلان نیز با ارائه نظرات و دیدگاههای مشورتی؛ مجریان و راهبران طرح ستاپ در ستاد شرکت را همراهی و مشارکت میکنند.
قادری با تاکید بر اینکه طرح تحول دیجیتال و ستاپ شرکت مبتنی بر زیرساختها و امکانات فناوری اطلاعات طراحی و پیش بینی شده است، افزود: تجمیع پایگاههای دادهها که از سالها پیش به عنوان یک هدف دنبال میشد، در قالب یکی از مهمترین پروژههای طرح تحول تعریف شد و در حال حاضر با نهایی شدن این پروژه میتوان از تجمیع ۳۸ پایگاه داده کل کشور به یک پایگاه خبر داد.
او یکپارچهسازی برخی سامانهها از جمله مدیریت منابع انسانی، بازاریابی و قیمت تمام شده و ساماندهی زیرساختهای سخت افزاری و نرمافزاری متناسب با خدمات را از دیگر پروژههای حوزه فناوری اطلاعات عنوان کرد که اجرای آن به پایان رسیده است.
عضو هیئت مدیره با اشاره به اهمیت اجباری شدن کدپستی ده رقمی، تصریح کرد: با توافقی که با شهرداری تهران انجام شده است طی چند ماه آینده، اعمال کدپستی ده رقمی در تمامی فرایندهای مجوزدهی شهرداری اجباری خواهد شد.
قادری ساماندهی وضعیت اجرای جی نف را نیز یادآور شد و گفت: در چارچوب طرح ستاپ، روش اجرا جی نف، سرعت و دقت به روزرسانی اطلاعات متحول شده و تجاری سازی پایگاه دادههای کدپستی عملیاتی شده است.
به گفته او، علاوه بر این، نقش شرکت ملی پست به عنوان دبیر کارگروه جی نف با فعالتر کردن کمیتههای استانی و دعوت به مشارکت هرچه بیشتر سایر سازمانها و دستگاههای دست اندرکار، پررنگتر خواهد شد.
انتهای پیام/