سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

معاون تولیدات گیاهی سازمان جهاد کشاورزی استان کرمانشاه؛

کشت مستقیم یکی از مهمترین اولویت‌ها

معاون تولیدات گیاهی سازمان جهاد کشاورزی استان کرمانشاه گفت : کشت مستقیم یکی از مهمترین اولویت‌های ما است، یعنی کشتی که کشاورز نیاز به زدن شخم نداشته باشد.

به گزارش    گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمانشاه،افشین صفوی معاون تولیدات گیاهی سازمان جهاد کشاورزی استان کرمانشاه گفت : کشت مستقیم یکی از مهمترین اولویت‌های ما است یعنی کشتی که کشاورز نیاز به زدن شخم نداشته و زمین نیز نیاز به خاک‌ورزی ندارد.

او گفت : کشاورزان در روش سنتی بقایا را می‌سوزانند یا بقایا را کاملا برای مصرف دام جمع‌آوری و زمین را شخم می‌زنند، چند بار شخم می‌زنند این شخم زدن زیاد موجب کوبیدگی و تراکم خاک می‌شود و در آینده برای کشت محصول دچار مشکل می‌شویم، چرا که به درستی بذر در عمق مناسب قرار نمی‌گیرد و رشد و نمو خود را ندارد.

او افزود: در کشاورزی حفاظتی با حفظ بقایا در سطح زمین و پوشش ۳۰ درصدی که دارد، اولا رطوبت در خاک حفظ می‌شود این بقایا به مرور به خاک افزوده می‌شود مواد‌آلی خاک بالا می‌رود و موجب نفوذپذیری خاک می‌شود و در زمان کشت از رطوبت ذخیره شده در خاک به نحوه احسن می‌توانیم برای جوانه‌زنی و رشد بذر تا زمانی که باران‌های مناسب پاییزه رخ دهد، استفاده کنیم.

صفوی گفت: در روش کشت مستقیم، چون زمین شخم‌زده نمی‌شود بقایای گیاهی هم‌مانند سایبان از بذر‌ها در مقابل نور آفتاب محافظت کرد و در زمستان موجب ماندگاری برف روی زمین و گرم نگهداشتن جوانه بذر‌ها در دل خاک می‌شود.

 

 

انتهای پیام/د

کشت مستقیم کشتی که کشاورز نیاز به زدن شخم نداشت

 

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.