سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

۲۲ بیمار هموفیلی در چابهار شناسایی شدند

مدیرشبکه بهداشت و درمان چابهار در جنوب سیستان و بلوچستان گفت: ۲۲ بیمار هموفیلی در چابهار شناسایی شدند که هشت نفر از آنان در بیمارستان امام علی (ع) این شهرستان پرونده دارند و برای بقیه نیز بزودی پرونده تشکیل می‌شود.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از زاهدان ، محمود حسین برمدیرشبکه بهداشت و درمان چابهار گفت : هموفیلی از بیماری‌های خاص و یک اختلال خونریزی دهنده ارثی است که به علت کمبود فاکتور انعقادی هشتم، نهم یا یازدهم در مسیر داخلی انعقاد خون ظاهر می‌شود.

او بیان کرد: در صورت هموفیلی شدید، علائم این بیماری در اوایل دوران نوزادی به صورت علائم خونریزی دهنده مکرر به شکل کبودی، خونریزی از لثه، خونریزی از دستگاه گوارش، دستگاه ادراری، خون دماغ‌های مکرر، خونریزی در زمان ختنه، خونریزی در زانو و حتی در زمان روند جراحی بروز پیدا می‌کند.

مدیرشبکه بهداشت و درمان چابهار گفت: هموفیلی نوع A بر اثر کمبود فاکتور هشت، هموفیلی B بر اثر کمبود فاکتور نهم و هموفیلی C بر اثر کمبود فاکتور یازدهم رخ می‌دهد و اگر مقدار فعالیت فاکتور در خون بالای پنج درصد نرمال باشد، هموفیلی خفیف، اگر بین یک تا پنج درصد نرمال باشد هموفیلی متوسط و اگر مقدار فعالیت فاکتور در خون زیر یک درصد نرمال باشد هموفیلی شدید محسوب می‌شود.

او ادامه داد: هموفیلی در اغلب موارد قبل از تولد قابل شناسایی است، به آن معنا که با انجام آزمایش ژنتیک با نمونه‌برداری از پرده‌های جنین در هفته دهم تا دوازدهم یا به وسیله آمینوسنتز (یکی از آزمایش‌های تشخیصی قبل از تولد) پس از هفته پانزدهم بارداری قابل تشخیص است.

انتهای پیام/گ

شناسایی بیماران هموفیلی در چابهار

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.