سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

مورالس: کسانی ما را «دیکتاتور» می‌خوانند که در انتخابات شکست خوردند

رئیس‌جمهور بولیوی که بامداد گذشته از سمت خود استعفا کرد، اقدامات رقبای خود که در انتخابات اخیر شکست خورده‌اند را محکوم کرد.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از شبکه تلویزیونی المیادین، «اوو مورالس» رئیس‌جمهور مستعفی بولیوی گفت: کسانی که ما را «دیکتاتور» می‌خوانند همان کسانی هستند که از ما در انتخابات شکست خوردند.

اوو مورالس همچنین از حمله گروه‌های خشونت‌طلب به خانه‌اش خبر داد و گفت: می‌خواهم مردم بولیوی بدانند که من مجبور به فرار از کشور نیستم.

رئیس‌جمهور بولیوی که به تازگی از سوی کمیسیون انتخابات این کشور برنده انتخابات ریاست جمهوری اعلام شده بود، به دنبال افزایش اعتراضات به نتایج انتخابات و خشونت مخالفان از سمت خود استعفا کرد.

مورالس روز گذشته در سخنرانی تلویزیونی با اعلام اینکه انتخابات ریاست جمهوری دیگری برگزار می‌کند تا مردم به طور دموکراتیک مقامات جدید کشور را انتخاب کنند، گفت: «من تصمیم گرفته‌ام مجموع اعضای دادگاه عالی انتخابات از نو انتخاب شوند.»

پیش از این، با تشدید تنش‌ها در اعتراض به نتایج انتخابات در بولیوی، تظاهرکنندگان با ورود به دفاتر رادیو تلویزیون دولتی این کشور، کارکنان را اخراج و پخش برنامه زنده را متوقف کردند (بیشتر بخوانید).

روز شنبه یگان‌هایی از پلیس در سه شهر بولیوی علیه مورالس شورش کردند. 

رئیس‌جمهور بولیوی با کسب ۱۰ درصد رای بالاتر از «کارلوس مسا» رقیب خود، در انتخابات اخیر این کشور پیروز شد، اما «مسا» نتایج آن را نپذیرفت و مدعی تقلب در انتخابات شد.

انتهای پیام/

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۲
در انتظار بررسی: ۰
ناشناس
۱۹:۱۲ ۲۱ آبان ۱۳۹۸
درسته.هر جا آشوبی هست زیر سر آمریکاست.بهتره در سفارتشو تو کشورهای مخالف آمریکا ببندند.
رضا
۱۰:۲۷ ۲۰ آبان ۱۳۹۸
جناب اوو مورالس: در هر کشوری که رهبرانش استکبار ستیز باشند همیشه هنگام برکزاری انتخابات کشورها هیئت حاکمه آمریکا بدنبال این است که دولتی که گوش بفرمان و مطیع سیاستهای استکباری آمریکا باشند انتخاب و پیروز شوند و اگر چنین نشود با هزار ترفند آشکار و پنهان مردم این کشورهای هدف را با دور دوم انخابات و یا انتخابات زود هنگام و انتخابات مخملی ......بهم میزند و تا به اهداف شوم استعماری و استکباری خودش نرسد آرامش برقرار نخواهد شد نمونه های فراوان اینگونه رفتارها و نتایج شوم اینگونه رفتار را در کشور سوریه در کشورعراق درکشورلبنان و درکشورافغانستان و کشور ونزوئلا و در کشورکوباو..... و........بطور واضح شاهدیم و این بستگی به وحدت و هوشیاری و آگاهی آحاد جامعه و اتحاد دولت و ملت کشورها با همدیگر بستگی دارد و کناره گیری و تسلیم شدن به شرایط بوجود آمده توسط ایجاد کنندگانی که بطور نامحسوس هدایت میشوند و یا استعفا آب ریختن در آسیاب دشمنان کشورتان است که آرزو دارند بر دولت و ملت شما استیلا پیدا کنند و مسلط شوند و استقلال شما را لگدمال کنند.............