سایر زبان ها

صفحه نخست

انتخابات

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

بانوان بوشهری در جشنواره بین المللی قصه گویی منطقه ۳ کشور درخشیدند

بانوان بوشهری در بیست و دومین جشنواره بین المللی قصه گویی منطقه ۳ کشور که در شیراز برگزار شد، خوش درخشیدند.

به گزارش گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از بوشهر، بیست و دومین جشنواره بین‌المللی قصه‌گویی منطقه ۳ کشور در شیراز، با معرفی برگزیدگان و افراد راه یافته به جشنواره بین المللی به کار خود پایان داد.

این جشنواره با حضور  ۳۰ قصه‌گو از استان‌های بوشهر، چهارمحال و بختیاری، خوزستان، کهگیلویه و بویراحمد، فارس و اصفهان، عصر جمعه ۱۷ آبان به همت اداره کل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان فارس در شیراز آغاز شد و عصر یکشنبه نوزدهم آبان در تالار همایش‌های بین‌المللی هتل همای این شهر پایان یافت.

بر اساس رای داوران، سوسن حیاتی از استان بوشهر با قصه «مراد و غریبه»، مصطفی جعفری از استان اصفهان با قصه «آلن کوچولو و جعبه ابزار»، بهار ملک‌پور از چهارمحال و بختیاری با قصه «درخشان‌ترین خنده دنیا»، زینب موسوی از استان خوزستان با قصه‌ «مهمان دیوانه» و مریم کشتکار از استان فارس با قصه «ماهی رنگین‌کمان» به مرحله بعد راه یافتند و در شب یلدا با برگزیدگان مناطق دیگر رقابت می‌کنند.

«نگار بهرسی» با قصه «جنگ خندق» از استان بوشهر، صغری عالی‌پور با قصه «گوشواره آسمان» از استان چهارمحال و بختیاری، فاطمه رشیدی با قصه «قلعه جنی» از استان خوزستان، محمدجواد علیمردانی با قصه «کلاغ خنزر پنزری» از فارس، نرجس شمس آبادی از استان اصفهان با قصه «افسانه هفت برادر» و فرحناز قبادی با قصه «فریب روباه» از استان کهگیلویه و بویراحمد به عنوان نفرات شایسته تقدیر معرفی شدند.

در همین حال، داوران نوجوان این جشنواره نرجس شمس‌آبادی از استان اصفهان با قصه «افسانه هفت برادر» را به عنوان قصه‌گوی شایسته تقدیر معرفی کردند.

در پایان این مراسم و پیش از معرفی برگزیدگان، اصغر همت بیانیه هیات داوران (عباس جهانگیریان، علی خانجانی و اصغر همت) را قرائت کرد.

در بخشی از این بیانیه آمده است: مدیران و برنامه‌ریزان کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان با عنایت به تجارب مفید اندوخته شده از جشنواره‌های پیشین و بر اساس یک برنامه هماهنگ، معلمان مدارس آموزش و پرورش به ویژه آموزگاران پایه اول دبستان را زیر پوشش آموزش قصه‌گویی قرار دهند و در توسعه و ترویج این هنر ارزشمند بیش از پیش نقش‌آفرینی کند. همچنین مسئولان کانون برای همسان‌سازی سطح کیفی قصه‌گویی در سراسر کشور به استان‌های کمتر برخوردار عنایت بیشتری داشته باشند و با اعزام مدرسان توانمند بکوشند تا قصه‌گویان و علاقه‌مندان ساکن در این استان‌ها نیز بتوانند از شرایط بیشتر و بهتری بهره‌مند گردند.

کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان، استان‌های کشور را به پنج منطقه تقسیم کرده است تا برگزیدگان مرحله استانی جشنواره در ادامه با یکدیگر رقابت کنند و برگزیدگان مرحله کشوری و بین‌المللی از این راه معرفی شوند.

بیست‌ودومین جشنواره بین‌المللی قصه‌گویی کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان از ۲۶ تا ۳۰ آذر در مرکز آفرینش‌های فرهنگی هنری واقع در خیابان حجاب تهران برگزار خواهد شد.

انتهای پیام/ک

درخشش بانوان بوشهری در جشنواره بین المللی قصه گویی منطقه ۳ کشور

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.