سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

امام جمعه بوشهر:

انرژی هسته‌ای می‌تواند با نگاه صلح‌آمیز به بشریت کمک کند

نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه بوشهر گفت: انرژی هسته‌ای می‌تواند با نگاه صلح‌آمیز به جهان بشریت کمک کند به همین دلیل است که در جهان معاصر به عنوان یکی از مهمترین دانش‌های بشری درعرصه‌های مختلف مطرح است.

به گزارش گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از بوشهر، آیت‌الله غلامعلی صفایی بوشهری نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه بوشهر در مراسم آغاز بتن‌ریزی واحد ۲ نیروگاه اتمی بوشهر بیان کرد: آغاز بتن‌ریزی واحد ۲ نیروگاه اتمی بوشهر بهترین پاسخ به بدعهدی آمریکا و کشور‌های اروپایی است که به پیمان خود متعهد نبودند.

او افزود: ایران اسلامی با هدایت‌های رهبرمعظم انقلاب ضمن عمل به همه تعهد‌های خود در برجام باز در محدوده برجام عمل کرد و به پیشرفت خود در پیش از برجام بازگشت.

نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه بوشهر گفت: در برجام آمریکا با نقض همه معاهده‌های بین‌المللی بدعهدی کرد و خیلی از کشور‌های اروپایی به علت نداشتن شخصیت مستقل تعهد‌های خود را در برجام نقض کردند و حتی به تعهد‌های خود در پسا برجام هم عمل نکردند.

او ادامه داد: فناوری هسته‌ای یکی از علوم استراتژیک و راهبردی در جهان و دانشی است که موجب اقتدار و ایجاد زمینه‌های رشد و پیشرفت جهانی می‌شود.

امام جمعه بوشهر عنوان کرد: انرژی هسته‌ای می‌تواند با نگاه صلح‌آمیز به جهان بشریت کمک کند به همین دلیل است که در جهان معاصر یکی از مهمترین دانش‌های بشری درعرصه‌های مختلف است.

صفایی بوشهری، عنوان کرد: اما برخی کشور‌های تمامیت‌خواه مانند آمریکا و برخی کشور‌های اروپایی با هدف استعمار و انحصار دانش‌های قدرت افزا می‌خواهند این دانش را در حوزه سیاست منحصر به خود کنند و دیگر کشور‌ها محروم باشند.

او بیان کرد: با نگاه و هدایت‌های رهبرمعظم انقلاب اسلامی امروز ایران در حوزه دانش هسته‌ای در عرصه‌های مختلف پیشرفت کرده و یکی از موضوع‌های این دانش تولید نیروگاه‌های برق اتمی، استقرار راکتور‌ها و بهره‌برداری از آنهاست که استان بوشهر در این عرصه جایگاه ویژه‌ای دارد.

انتهای پیام/ک

برخی کشور‌های تمامیت‌خواه می‌خواهند دانش هسته‌ای را به خود منحصر کنند

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.