سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

مورالس خواستار برگزاری انتخابات دوباره در بولیوی شد

رئیس‌جمهوری بولیوی از برگزاری انتخابات ریاست‌جمهوری جدید در این کشور خواهد خبر داد.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از شبکه تلویزیونی المیادین، در پی درخواست سازمان کشور‌های آمریکایی برای برگزاری انتخابات دوباره در بولیوی، اوو مورالس، رئیس جمهور این کشور، خواستار برگزاری انتخابات جدید در این کشور شد.

سازمان کشور‌های آمریکایی روز یکشنبه در بیانیه‌ای اعلام کرد لازم است که انتخابات ریاست جمهوری دوباره برگزار شود.

سازمان کشور‌های آمریکایی با انتشار گزارشی اعلام کرد بر اساس تحقیقی که از آرای جمع‌آوری شده در ۲۰ اکتبر انجام داده، به این نتیجه رسیده است که نتیجه این انتخابات «قابل راستی‌آزمایی نیست».

مورالس امروز در سخنرانی تلویزیونی با اعلام اینکه انتخابات ریاست جمهوری دیگری برگزار می‌کند تا مردم به طور دموکراتیک مقامات جدید کشور را انتخاب کنند، گفت: «من تصمیم گرفته‌ام مجموع اعضای دادگاه عالی انتخابات از نو انتخاب شوند.»

پیش از این، با تشدید تنش‌ها در اعتراض به نتایج انتخابات در بولیوی، تظاهرکنندگان با ورود به دفاتر رادیو تلویزیون دولتی این کشور، کارکنان را اخراج و پخش برنامه زنده را متوقف کردند. (بیشتر بخوانید)

روز گذشته یگان‌هایی از پلیس در سه شهر بولیوی علیه مورالس شورش کردند. 

رئیس جمهور بولیوی با کسب ۱۰ درصد رای بالاتر از کارلوس مسا، رقیب خود، در انتخابات اخیر این کشور پیروز شد، اما مسا نتایج آن را نپذیرفت و مدعی تقلب در انتخابات شد.

در همین حال، مایک پمپئو، وزیر خارجه آمریکا، در موضعی مداخله‌جویانه به رغم پیروزی مورالس در انتخابات، مدعی «خدشه‌دار» بودن روند شمارش آرا در این کشور شد.

انتهای پیام/

 
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۳
در انتظار بررسی: ۰
حمید
۰۸:۰۴ ۲۰ آبان ۱۳۹۸
آمریکای جنایتکارعامل فتنه هاوکودتای این روزهادربولیوی است وکاری کردکه رئیس جمهورقانونی کشورمجبوربه استعفاشود.
رضا
۱۶:۲۹ ۱۹ آبان ۱۳۹۸
جناب مورالس عزیز: شما فقط سعی کنید با اتحاد مردم خودتان و همبستگی بین تمام اقشار جامعه چشمها و گوشها و دستان و پاهای سرویسهای اطلاعاتی و امنیتی و جاسوسی موساد اسرائیل و CIA آمریکا را قطع کنید کاری که ایران در اولین روزهای پیروزی انقلاب خودش به رهبری امام خمینی بنیانگزار انقلاب اسلامی ایران کرد در نتیجه نه اسرائیل و نه آمریکا در طول این 40سال هیچ غلطی نتوانسته اند بکنند با اینکه بسیار هزینه کرده اند مکرر شکست خورده اند....................
ناشناس
۱۶:۲۹ ۱۹ آبان ۱۳۹۸
مرگ بر امریکا