سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

مجلس یازدهم بدون تغییر در تعداد نمایندگان

معاون سیاسی امنیتی استانداری اصفهان گفت:تعداد نمایندگان همچون دوره قبلی ۲۹۰ نفر خواهد بود و افزایش یا کاهشی در این حوزه نخواهیم داشت.

به گزارش خبرنگار گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از اصفهان ،قاسمی معاونت سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری استان اصفهان در نشست خبری با اصحاب رسانه بیان کرد: رسانه را به عنوان زبان گویای مردم می‌دانیم که بخشی از جامعه مدنی است.
قاسمی افزود: انتظار مردم از رسانه‌ها این است که با رعایت اصل بی طرفی و انصاف اخبار دقیق و صحیح را انتقال دهند و از یک نهاد مدنی که از ارکان مهم دموکراسی نیز هست انتظاری جز این نیست، البته که این وظیفه سنگینی است.
 
او در مورد وظیفه رسانه‌ها در امر اطلاع رسانی تصریح کرد: دقت و سرعت در انتشار اخبار نباید فدای یکدیگر شوند، چون در حوزه اطلاع رسانی اگرچه سرعت اصل مهمی است، اما قطعا سرعت و دقت در حوزه خبر رسانی نباید بر یکدیگر اثر بگذارند.

معاونت سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری استان اصفهان اظهار داشت: امروز در یک شرایط متفاوتی هستیم که نظام سلطه هم برخورد متفاوت و بی سابقه‌ای نسبت به گذشته با کشور ما در پیش گرفته است بنابراین مسئولیت رسانه‌ها هم در این شرایط حساس‌تر است.

قاسمی گفت: طبیعتاً امید آفرینی و تلاش برای انسجام ملی یکی از وظایف اساسی است که همه ما داریم و قطعا باید از نگاه‌های کوچک، سطحی و دسته بندی‌های گروهی اجتناب کنیم. همچنین تلاش مضاعف برای ساختن و اصلاح امور جامعه از وظایف اصلی همه ما است.

او ادامه داد: به طور جدی سعی می‌کنم از مواردی که در حوزه وظیفه ام قرار ندارد ورود نکنم. چون یکی از مواردی که منجر به نا به سامانی می‌شود ورود به حوزه‌هایی جز وظایف و مسئولیت‌ها است.

معاونت سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری استان اصفهان در مورد انتخابات مجلس یازدهم بیان کرد: انتخابات یکی از مباحث جدی در حوزه جمهوریت نظام جمهوری اسلامی است، طبق فرموده مقام معظم رهبری به اولین انتخاباتی که در گام دوم انقلاب اسلامی وارد می‌شویم، باید بتوانیم با انسجام و امید آفرینی آن را دنبال کنیم.

او با اشاره به اینکه نظام جمهوری اسلامی برآمده از انتخابات است بیان کرد: حوزه انتخاب در نظام ما بسیار مهم است، با نگاهی به گذشته متوجه می‌شویم که پنجاه روز پس از پیروزی انقلاب اسلامی رفراندوم تعیین نظام حاکمیتی برآمده از انقلاب به رای و نظر مردم گذاشته می‌شود که بحث بسیار مهم و با ارزشی است که میتوان آن را به عنوان الگو قرار دهیم.

معاونت سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری استان اصفهان گفت: مشارکت مردم در انتخابات گذشته از میانگین حدود ۶۰ درصدی برخوردار بوده است که این سطح از مشارکت‌های مردمی جایگاه ویژه و با ارزشی در کل دنیا است.

قاسمی در خصوص مشارکت مردم استان در انتخابات‌های ادوار گذشته عنوان کرد: مشارکت مردم اصفهان حدود یک الی دو درصد کمتر از میانگین کشوری بوده است. چون کلان شهر‌ها در مباحث مشارکت با شهرستان‌ها متفاوت هستند.

معاونت سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری استان اصفهان در مورد نقش اساسی رسانه‌ها در مشارکت مردمی در انتخابات عنوان کرد: رسانه‌ها با همکاری نهاد‌های مدنی و اجتماعی می‌توانند به حضور و مشارکت مردم در انتخابات کمک کنند البته به طور طبیعی ماه ها‌ی نزدیک به انتخابات دچار سردی فضای انتخابات می‌شویم، اما اعتقاد بر این داریم که با جو امید آفرینی و تاکید بر انسجام ملی قطعا مردم ما در ماه‌های نزدیک به انتخابات و روز انتخابات حضور پررنگی خواهند داشت.

قاسمی اظهار داشت: برنامه‌های انتخابات از چند ماه گذشته آغاز شده است و ستاد انتخابات در وزارت کشور تشکیل و کمیته‌های ستاد انتخابات فعالیت خود را آغاز کرده اند. همچنین هم زمان با کشور در استان اصفهان نیز تا به امروز هشت جلسه انتخابات را با حضور اعضا برگزار کرده ایم و چند جلسه هم با حضور هیئت بازرسی استان جلساتی را داشته ایم.

او افزود: پیش زمینه‌های برگزاری فرآیند انتخابات مجلس شورای اسلامی در استان اصفهان شروع شده، اما روزشمار انتخابات به صورت رسمی از تاریخ دهم آذر ماه است، فرآیند اصلی انتخابات به عنوان ثبت نام کاندید‌ها شروع شده است و به مدت یک هفته ادامه دارد. هم زمان هیئت‌های اجرایی انتخاب و تشکیل می‌شوند.

معاونت سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری استان اصفهان درمورد برگزاری انتخابات به روش الکترونیکی بیان کرد: تا به امروز براساس اطلاعاتی که از وزارت کشور دریافت کرده ایم هیچ قطعیتی برای برگزاری انتخابات به روش تمام الکترونیکی وجود ندارد، اما ممکن است همانند انتخابات شورا‌ها و ریاست جمهوری در سال ۹۶ تعدادی از شهر‌ها به صورت تمام الکترونیک انتخابات را برگزار کنند.

قاسمی ادامه داد: دستگاه‌های احراز هویت در همه شعب مستقر می‌شود، چون این دستگاه‌ها با برگزاری انتخابات به شکل تمام الکترونیک دو مقوله متفاوت هستند. برگزاری الکترونیکی انتخابات به این معنا است که تمام فرآیند رای گیری در محل شعبه به صورت غیر دستی انجام شود، اما دستگاه‌های احراز هویت به حواشی و سلامت انتخابات کمک می‌کنند.

او با بیان شعار انتخابات سال ۹۸ مبنی بر " انتخابات ۹۸، گام دوم انقلاب، قانون مداری، بی طرفی و انسجام ملی اظهار کرد: اعضای شورای اطلاع رسانی شامل اداره کل ارشاد به عنوان عضو و دبیر، خبرگزاری جمهوری اسلامی، اداره کل اطلاعات، سازمان مدیریت و برنامه ریزی، شورای سیاست گزاری ائمه جمعه، سازمان تبلیغات اسلامی، مدیر کل روابط عمومی استانداری به عنوان اعضای اصلی این شورا هستند که می‌توانند در راستای انسجام بخشی و سازماندهی انتخابات کمک کنند.

معاونت سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری استان اصفهان عنوان کرد: در انتخابات گذشته در استان نزدیک به ۲۸۰۰ صندوق اخذ رای داشته ایم که پیش بینی می‌کنیم با افزایش جمعیت و تغییراتی که احتمالا در هیئت‌های اجرایی در ارتباط با محل شعب اتفاق می‌افتد بین ۱۵۰ الی ۲۰۰ شعبه صندوق به تعداد صندوق‌های ما اضافه شود.

قاسمی در مورد تعداد نمایندگان در مجلس شورای اسلامی در دوره یازدهم گفت: تعداد نمایندگان همان ۲۹۰ نفر است و تغییر یا افزایشی نداشته است.
 
 
 
انتهای پیام/ش
 
 

دستگاه‌های احراز هویت در همه شعب مستقر می‌شود

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.