سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

رئیس کل دادگستری استان کرمانشاه؛

برخورد با فساد اقتصادی

رئیس کل دادگستری استان کرمانشاه گفت : با فساد اقتصادی بدون اغماض برخورد می‌کنیم.

به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمانشاه،پرویز توسلی‌زاده رئیس کل دادگستری استان کرمانشاه یکی از مهمترین مواردی که دستگاه قضایی با جدیت دنبال می‌کند را احساس امنیت و آرامش برای مردم دانست و گفت : تمام دست‌اندرکاران از جمله دستگاه‌های امنیتی، نظامی، انتظامی و ... باید پای کار باشند تا هیچ کس احساس ناامنی نکند.

او از راهکار‌هایی که برای فراهم کردن امنیت مردم اندیشیده شده هم یاد کرد و گفت : در بخش کیفری تعدادی از جرائم مهم و کلان در اولویت کاری ما قرار دارد و برخورد جدی با این جرائم را در دستور کار داریم.

توسلی زاده گفت: در سایر جرائم خرد اعتقادی به دخالت زیاد نداریم و بهتر این است تاجایی‌که امکان دارد مردم به شیوه سازشی و با استفاده از ظرفیت نهاد‌هایی که در این زمینه وجود دارد با هم کنار بیایند و گذشت کنند.

او گفت: در بخش حقوقی نیز ورود این حجم از پرونده به دستگاه قضا در شان مردم استان نیست و باید برای کاهش ورودی پرونده‌ها به دستگاه قضایی تلاش کنیم.

رئیس کل دادگستری استان کرمانشاه استفاده از ظرفیت مراکز داوری را برای این منظور ضروری دانست و گفت: باید از تمام ظرفیتی که در مراکز داوری بخش‌های مختلف وجود دارد، استفاده کنیم.

او افزود: باید همه اختلافات صنفی و اقتصادی بین خود فعالین این عرصه حل و فصل شود که این امر کمک بزرگی هم به دستگاه قضا خواهد کرد.

توسلی‌زاده همچنین بر لزوم تسریع در دادرسی، کاهش اطاله دادرسی و صدور رای مستند، علمی و روان از سوی قضات تاکید کرد.

او با بیان اینکه همه مردم باید بدون واسطه به دادگستری دسترسی داشته باشند، گفت: باید شرایط بگونه‌ای فراهم شود که هر کس فکر کند ظلمی در حقش صورت گرفته بتواند به دادگستری پناه بیاورد.

 رئیس کل دادگستری استان کرمانشاه با اشاره به اهمیت مسائل اقتصادی و فراهم کردن آرامش برای فعالین این عرصه که مورد تاکید مقام معظم رهبری و رئیس قوه قضاییه است، افزود: به هیچ عنوان برای ما خوشایند نیست فردی که فعالیت اقتصادی و صنفی انجام می‌دهد احساس ناامنی کند و دغدغه امنیت و آرامش از بعد جانی، مالی و... داشته باشد.

توسلی‌زاده یکی از مواردی که کار فعالان اقتصادی را سخت، اقتصاد را نابود و منابع را تباه می‌کند، وجود فساد اقتصادی دانست و از برخورد جدی با این امر خبر داد و افزود: در مبارزه با فساد اقتصادی هیچ اغماضی نخواهیم داشت.

او یکی از منافذ بروز فساد را سخت‌گیری دستگاه‌ها اعلام کرد و افزود: این سخت‌گیری فرد را ناچار می‌کند دنبال واسطه برود و حتی گاهی پول پرداخت کند.

رئیس کل دادگستری استان کرمانشاه بر لزوم تسهیل امور از سوی دستگاه‌ها خصوصا دستگاه‌هایی مانند بانک، ثبت اسناد و ... تاکید کرد و افزود: اگر دستگاه‌ها به وظیفه قانونی خود عمل کنند، بسیاری از مشکلات کنونی وجود نخواهد داشت.

توسلی‌زاده با بیان اینکه برای حل این مشکل برنامه داریم و از همه دستگاه‌ها دعوت خواهیم کرد، افزود: با هر مدیری که قصور داشته باشد بر اساس قانون برخورد خواهد شد. این امر نیز پذیرفتنی نیست که کارشناسان یک دستگاه منافع شخصی خود را بر منافع عمومی و شرعی ترجیح دهند.

توسلی‌زاده از آمادگی دستگاه قضا برای کمک به احیا واحد‌های تولیدی راکد و نیمه فعال هم خبر داد و افزود: از این پس هر ۴۵ روز یکبار نشست‌های مشترکی برگزار خواهیم کرد و در سایر زمان‌ها نیز از احوال فعالان اقتصادی بی خبر نخواهیم بود.

او خواستار همکاری بیشتر رسانه‌ها برای کمک به فضای استان شد و گفت: رسانه‌ها باید از درج اخباری که مغایر امنیت ملی و منافع جامعه است، خودداری کنند.

 رئیس کل دادگستری استان کرمانشاه،گفت: هر خبری که از رسانه‌ها درج می‌شود باید همراه منافع نظام و گامی برای بهتر کردن زندگی مردم باشد و البته در کنار این امر به نقد سازنده هم توجه شود.

رئیس کل دادگستری استان کرمانشاه اشاره‌ای هم به طرح هولوگرام‌دار شدن قرارداد‌ها در بنگاه‌های معاملات املاک داشت و گفت: حدود ۲۲۰۰ بنگاه معاملات ملکی در کرمانشاه داریم که بسیاری از مشکلات کنونی ناشی از قرارداد‌هایی است که در همین بنگاه‌ها نوشته می‌شود.

او گفت: از امروز همه بنگاه‌ها موظفند برای ثبت قرارداد هولوگرام داشته باشند و هر بنگاهی که این موضوع را رعایت نکرد، باید بدون اغماض تعطیل شود .

 

 

انتهای پیام/د

تمام دست‌اندرکاران باید پای کار باشند

 

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.