سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

همه سازمان‌ها در توسعه زیرساخت‌های نظم و امنیت موثرند

معاون اجتماعی پلیس استان کرمان گفت:مسائل اقتصادی و فقدان زیرساخت‌های لازم در توسعه مناطق محروم، بر میزان امنیت نیز اثرگذار و همه سازمان‌ها در این زمینه دارای نقش و سهم هستند.

به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمان کوروش احمدیوسفی، معاون اجتماعی پلیس استان کرمان در نشست امنیت جنوب کرمان که در  گفت: بر کسی پوشیده نیست که امنیت یک محصول بین بخشی و حاصل فرآیند‌های جمعی است که حفظ آن به متولیان خاصی مانند پلیس سپرده شده است.

او افزود: در زمان وقوع مسائل منجر به ناامنی و جرم انتظار این است که پلیس به قید فوریت وارد صحنه شود و خیلی از موضوعات را کنترل و مدیریت کند، اما در این میان آیا با یک نگاه مسول سازانه به پیش زمینه‌های وقوع جرائم توجه کرده ایم.

احمدیوسفی بیان داشت: وقتی به پیش زمینه‌های برخی جرائم خشن مانند یک مورد قتل خانوادگی در جنوب استان دقیق می‌شویم و جرائم مختلف را بررسی می‌کنیم می‌بینیم نقش همگان در حوزه وقوع یک سری مسائل به خوبی تبیین و تشریح نشده است و اگر مجرمین به موقع ارشاد و روانکاوی می‌شدند قربانی جرم نمی‌شدند.

او با اشاره به ضرورت دغدغه مندی مردم و مسولان در توسعه مناطق محروم به ویژه جنوب استان تصریح کرد: قطعا ریشه بسیاری از کاستی‌ها و مسائل در گرو امور اقتصادی است چراکه علیرغم این همه ظرفیت در کار‌های صنعتی، تولیدی و بخش گردشگری به توسعه اقتصادی مناطق توجه نداریم.

معاون اجتماعی پلیس استان با تاکید بر ضرورت توانمندسازی مردم مناطق محروم گفت: اساسا نگاه دانشی و پایه‌ای در حوزه بازاریابی و توانمندسازی مردم شکل نگرفته است که در همین رابطه طی اجرای یک طرح اجتماعی در مناطق جنوب و شرق استان در نظر داریم در این حوزه‌ها با جلب مشارکت سازمان‌های مسوول وارد فاز اجرایی بشویم.

او تصریح کرد: در این میان باید گفت مقوله اقتصاد مولفه مهمی بر حوزه نظم و امنیت است و متقابلا حوزه توانمندی اقتصادی نیز بر نظم و امنیت اثر دارد.

احمدیوسفی ادامه داد: در این جلسه و جلسات مشابه با نهاد‌های مختلف ابتدا باید آسیب شناسی کنیم که چرا استعاره‌های ذهنی اصلاح نشده اند و گاهی می‌بینیم در حوزه اهل بیت علیهم السلام هم گاهی کج فهمی‌هایی به نسل امروز منتقل می‌شود از اینرو تا علت‌ها را درنیاوریم معلول‌ها اصلاح نمی‌شود.

او اظهار داشت: هم اکنون پیشگیری اجتماعی در راس امور قرار دارد و باید رفتار مجرمان را مطالعه کنیم، یک واقعیت این است که در اتفاقاتی که زیر پوست شهر رخ می‌دهد مجرمان به طور مستقیم نقش ندارند و شاید کم کاری ما بعنوان مسول منجر به وقوع جرایم شده اند.

احمد یوسفی در ادامه گفت: بنا به فرمایش قرآن کریم همه و به ویژه افراد مسول بازخواست می‌شوند که در این رابطه هر شهروند می‌تواند ناجی یک فرد یا یک گروه از افراد جامعه باشد که مصداق بارز این موضوع مسئله سوانح و تصادفات است که هر ساله شمار زیادی را قربانی می‌کند.

معاون اجتماعی پلیس استان تصریح کرد: باید یادآوری کنیم هم اکنون به برکت فضا‌های ارتباطی و تعاملی بین مسولان و نهادها، بستر بسیاری از مسائل مهیا و لازم است همه سازمان‌ها در جهت توسعه زیرساخت‌های مرتبط با نظم و امنیت دغدغه‌مند و فعال‌تر از روند کنونی وارد عمل بشوند.
انتهای پیام/ح

توسعه زیرساخت های امنیت وظیفه همه نهادهاست

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.