سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

خلق تابلو‌های هنری با پیله‌های ابریشم

بانوی هنرمند تفتی با پرورش پیله‌های ابریشم تابلو‌های منحصر به فردی خلق می‌کند.

ناهید دهقانی بانوی هنرمند تفتی در گفت و گو با خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از یزد ، گفت: با استفاده از پیله‌های ابریشم برای اولین بار اقدام به ابتکار و تهیه تابلو‌های هنری کردم و اداره کل میراث فرهنگی استان نیز با  عنوان ،ابریشم کشی،  رابه نام خودم به ثبت کرده است.

او با اشاره به تجربه ۲۰ ساله خود در عرصه هنر و صنایع دستی و قدمت شهرستان تفت در تولید کرم ابریشم، افزود: برای آموزش هنر ابریشم کشی به دانش آموزان همشهری خود هرساله به تفت می‌آید و این هنر را به آن‌ها آموزش می دهد.

دهقانی تفتی گفت: ظرافت پیله‌های ابریشم و رنگ پذیری ویژه بافت پیله‌ها برای تهیه این آثار هنری منحصرب فرد است.

او آموزش نقاشی روی ابریشم را ابتدا با مداد رنگی و سپس سایر ابزار‌های نقاشی به دانش آموزان آموزش می دهد.

دهقانی تفتی گفت: تنها با استفاده از پیله ابریشم قادر به ترسیم بیش از ۶۰ نوع گل و پرنده شدم و از آنجایی که این هنر گستره کار بسیار متنوعی دارد، می ‎ توان از طریق این هنر آثار متعددی را درسبک‌های مختلف خلق کرد.

این هنرمند تفتی با بیان این که هنوز ابریشم‏ کشی دارای بازار ایده‌آلی نیست، بیان کرد: این هنر هنوز بازار قابل توجهی ندارد، اما اهمیت آن از حیث آموزش به کودکان و نوجوانان بومی بسیار بالا است و با توجه به تولید مواد اولیه این هنر که همان پیله‌های کرم ابریشم است در زمینه تامین مواد اولیه این هنر زیبا مشکلی وجود ندارد.

او گفت: باتوجه به قدمت تولید کرم ابریشم در شهرستان تفت این هنر باید به دانش آموزان تفتی آموزش داده شود تا این هنر در این شهرستان فراموش نشود.

دهقانی گفت: با آموزش تولید پیله و توزیع پیله‌های پرورش داده شده در بین مدارس شهر تفت، این هنر ساده،  در عین حال زیبا و سرگرم کننده را برای غنی سازی اوقات فراغت دانش آموزان آموزش داده است.

او  با اشاره به همکاری و تعامل آموزش و پرورش و اداره میراث فرهنگی شهرستان در رابطه با آموزش و شناختن این هنر به مردم شهرستان به ویژه دانش آموزان تفتی قدر دانی کرد.

انتهای پیام/ی

 تولید تابلو‌های منحصر به فرد با  پیله‌های ابریشم در تفت

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۲
در انتظار بررسی: ۰
ناشناس
۱۸:۳۸ ۲۰ دی ۱۴۰۰
سلام میشه تصویری ازکارهاتون بزارید درواتساپ
ناشناس
۱۸:۳۷ ۲۰ دی ۱۴۰۰
سلام میشه تصویری ازکارهاتون بزارید