سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

طرح‌های آبخیزداری ضرورتی برای پیشگیری از سیل در اردبیل

مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری استان اردبیل گفت: اجرای طرح‌های آبخیزداری ضرورتی برای پیشگیری از سیل در اردبیل است.

به گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اردبیل، شهامت هدایت ، مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری استان اردبیل گفت: با توجه به نقش اجرای پروژه‌های آبخیزداری در جلوگیری از ورود سیلاب به مناطق مسکونی شهری و روستایی، فرسایش خاک، وقوع سیلاب، افزایش منابع آب زیرزمینی و هدررفت سرمایه‌های ملی، اجرای هر پروژه آبخیرداری در استان منجر به افزایش سطح سفره آب‌های زیرزمینی و پیشگیری از فرسایش خاک و اراضی مستعد کشاورزی خواهد شد.

او با اشاره به اجرای طرح‌های آبخیزداری در ۱۱ حوزه استان افزود: امسال اعتبارات آبخیزداری استان نسبت به پارسال افزایش قابل‌توجهی یافته و به ۴۰۰ میلیارد ریال رسیده است.

هدایت از مهم‌ترین خطراتی که استان اردبیل را به دلیل بی‌توجهی به حوزه آبخیزداری تهدید می‌کند، از بین رفتن غنای خاک در بخش زراعت و باغ ذکر کرد که می‌تواند بازدهی در این بخش را با چالش روبرو کند و می‌توان با اجرای طرح‌های آبخیزداری از این چالش‌ها و مخاطره جلوگیری کرد.

او همچنین با اشاره به تاکید مقام معظم رهبری در اختصاص اعتبارات مناسب از صندوق توسعه ملی برای اجرای طرح‌های آبخیزداری در کشور افزود: با جذب این اعتبارات باید زمینه برای مهار آب‌های سطحی و عملیات آبخیزداری اعم از بیولوژیکی، مکانیکی و بیومکانیکی در استان فراهم شود.

انتهای پیام/ع

اجرای طرح‌های آبخیزداری در ۱۱ حوزه استان اردبیل

برچسب ها: سیلاب ، کشاورزی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.