سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

مدیرکل میراث فرهنگی لرستان خبر داد؛

خسارت ۵۷ میلیاردی سیل به آثار تاریخی لرستان

مدیر کل میراث فرهنگی لرستان با اشاره به خسارت ۵۷ میلیاردی سیل به آثار تاریخی لرستان گفت: یک ریال اعتبار برای بازسازی اختصاص نیافت.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از لرستان،  سید امین قاسمی در جمع خبرنگاران اظهار داشت: سیل امسال ۵۷ میلیارد تومان به آثار تاریخی لرستان خسارت زد که برآورد خسارت‌ها صورت گرفت و در سامانه ثبت شد.

او افزود: با گذشت چند ماه از سیل، اما تاکنون یک ریال هم بابت مرمت و بازسازی بنا‌های تاریخی و پل‌ها که در سیل دچار آسیب شد پرداخت نشده است.

مدیر کل میراث فرهنگی لرستان تصریح کرد: پل‌ها و ساختمان‌هایی که در بافت تاریخی قرار دارد در سیل آسیب دید البته مرمت اضطراری بر روی تعدادی از پل‌ها و بنا‌های تاریخی لرستان که نیازمند مرمت اضطراری بودند صورت گرفته صورت، اما ضروری است که اعتبارات مورد نیاز برای مرمت بنا‌ها و پل‌های تاریخی اختصاص یابد تا مرمت آن‌ها انجام شود.

او بیان کرد: آثار تاریخی لرستان بین سه میلیون تومان تا پنج میلیارد تومان دچار خسارت شده که در صورت تخصیص اعتبارات با اولویت قرار دادن پل‌های تاریخی و بافت تاریخی بروجرد مرمت آثار آغاز می‌شود.

قاسمی گفت: برخی از آثار تاریخی بین صفر تا ۵۰ درصد در سیل امسال دچار خسارت شده است که مرمت آن‌ها با تخصیص اعتبارات انجام می‌شود.

انتهای پیام/د

خسارت ۵۷ میلیاردی سیل به آثار تاریخی لرستان

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.