سایر زبان ها

صفحه نخست

انتخابات

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

استفاده از کارت بلیت الکترونیک موجب کاهش ترافیک

رئیس سازمان مدیریت حمل و نقل بار و مسافر شهرداری همدان گفت:استفاده مردم از کارت بلیت الکترونیک در کاهش ترافیک موثر است.

به گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از همدان،محمد پوروخشوری، رئیس سازمان مدیریت حمل و نقل بار و مسافر شهرداری همدان شهروندان همدان افزود: استفاده مردم از کارت بلیت الکترونیک نه تنها در کاهش ترافیک موثر است بلکه وقت راننده و مردم کمتر گرفته می‌شود و کار سیستم حمل و نقل عمومی به روزتر خواهد شد.

او با اشاره به اینکه سفر یک فرد در سیستم حمل و نقل اتوبوس شهرداری ۲ هزار تومان هزینه نیاز دارد در حالی که این سازمان از مردم ۵۰۰ تومان دریافت می‌کند ادامه داد: یک‌هزار و ۵۰۰ تومان به مردم یارانه داده می‌شود.

رئیس سازمان مدیریت حمل و نقل بار و مسافر شهرداری همدان با بیان اینکه برای اینکه شهروندان از حمل و نقل عمومی استفاده کنند و ترافیک در شهر کمتر شود خدمات اتوبوس با قیمت پایین ارائه می‌شود افزود: در این بخش درآمد و هزینه همخوانی ندارد و باید سه برابر میزان آورده مردم برای نگهداری حمل و نقل عمومی هزینه شود.

پوروخشوری با بیان اینکه این اقدام باعث برگشت پول به سازمان می‌شود افزود: کنترل و مدیریت پول نقد دشوار است، اما اینکه پول به حساب می‌آید به همان نسبت نیز می‌توان کار نوسازی اتوبوس‌ها را انجام داد.

او از بهره‌مندی ۶۰ درصد مردم همدان از کارت بلیت الکترونیک اتوبوس خبر داد و گفت: از مردم در استفاده از این کارت‌ها قدردانی می‌کنیم چراکه باعث می‌شوند اقدامات بهتری با بازگشت مبالغ کرایه، در حوزه اتوبوسرانی انجام شود.

رئیس سازمان مدیریت حمل و نقل بار و مسافر شهرداری همدان با اشاره به اینکه امسال به همت شورای شهر و شهرداری کار جدیدی در حوزه توزیع کارت بلیت الکترونیک بین دانش‌آموزان انجام دادیم افزود: هر سال هزینه خدمات اتوبوس در روز اول ماه مهر رایگان می‌شد و همیشه نیز اعتراض می‌شد تنها چرا دانش‌آموزان هدف هستند و برای والدینی که آن‌ها را جابه‌جا می‌کنند هم باید رایگان باشد.

او با بیان اینکه نظارت قوی نبود و برخی از رانندگان بخش خصوصی نیز هزینه‌هایی را دریافت می‌کردند و با وجود اینکه تقریباً ۴۰ میلیون تومان هزینه می‌شد، اما بازخورد چندان خوبی در شهر نداشت گفت: امسال تصمیم گرفتیم کارت‌هایی را با قیمت هرکدام ۴ هزار تومان خریداری و بین جامعه هدف یعنی دانش‌آموزان و دانشجویان توزیع کنیم.

رئیس سازمان مدیریت حمل و نقل بار و مسافر شهرداری همدان با اشاره به اینکه خوشبختانه تعدادی کارت توزیع شد و همچنان نیز ادامه دارد افزود: این کار تاکنون بازخورد خوبی داشته، اما بازخورد نهایی چند ماه آینده با جمع‌بندی آمار تراکنش‌ها مشخص می‌شود.
انتهای پیام/ج

بهره‌مندی ۶۰ درصد مردم همدان از کارت بلیت الکترونیک اتوبوس

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.