سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

مدیر نظارت بر مواد غذایی، آشامیدنی، آرایشی و بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی خراسان شمالی:

شماره تلفن ۱۹۰ آماده پاسخگویی به سؤالات در زمینه دارو‌ها و مسمومیت‌های دارویی است

مدیر نظارت بر مواد غذایی، آشامیدنی، آرایشی و بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی خراسان شمالی با اعلام این خبر گفت: معاونت غذا و دارو از متولیان اصلی نظارت بر مواد غذایی سالم و ایمن است.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از بجنورد ،حسن براتی زاده مدیر نظارت بر مواد غذایی، آشامیدنی، آرایشی و بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی خراسان شمالی  افزود: بر اساس ضوابط سازمان غذا و دارو برچسب گذاری‌های روی محصولات تولید داخل و وارداتی غذایی، آشامیدنی، آرایشی و بهداشتی لازم و ضروری است.

براتی زاده شماره پروانه بهداشتی ساخت برای محصولات تولید داخل و برچسب اصالت و سلامت کالا برای محصولات وارداتی را مهم‌ترین اصل اعلام کرد و اظهار داشت: هر نوع محصول غذایی، آشامیدنی، آرایشی و بهداشتی تولید داخل باید دارای اطلاعاتی نظیر نام و نوع محصول، شماره پروانه بهداشتی ساخت، تاریخ تولید، انقضا و سری ساخت، حجم یا وزن فرآورده، نام و نشانی کارخانه و ... در برچسب خود باشد و در غیر این صورت می‌توان به تقلبی یا غیرمجاز بودن آن شک کرد.

او یاداور شد: به منظور مشارکت مردم در مبارزه با کالا‌های قاچاق و تقلبی و تسهیل در بازرسی و نظارت بر کالا‌های سلامت محور نصب برچسب کنترل اصالت و سلامت کالا روی محصولات اجباری است.

مدیر نظارت بر مواد غذایی، آشامیدنی، آرایشی و بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی خراسان شمالی شناخت برچسب اصالت، کاربرد و نحوه استفاده از آن برای جلوگیری از مصرف کالا‌های قاچاق و ناسالم را برای شهروندان بسیار مهم و ضروری تلقی و عنوان کرد: دارا بودن برچسب اصالت و سلامت کالا نشان دهنده اطمینان از سلامت و اصالت محصول است و می‌توان با انتخاب درست موادغذایی، آرایشی و بهداشتی سلامت خود را تضمین کنیم.

انتهای پیام/د

شماره تلفن ۱۹۰ آماده پاسخگویی به سؤالات در زمینه دارو‌ها و مسمومیت‌های دارویی است

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.