سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

معاون نهاد کتابخانه‌های عمومی کشور خبرداد:

طلسم ۲۵ ساله‌ی کتابخانه مرکزی یزد شکسته شد

معاون نهاد کتابخانه‌های عمومی کشور گفت: کتابخانه مرکزی یزد پس از ۲۵ سال، در اواخر امسال به بهره برداری می‌رسد.

به گزارش  خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از یزد ، مهدی رمضانی، معاون نهاد کتابخانه‌های عمومی کشور با بیان اینکه حدود ۲۵ سال از عمر کتابخانه مرکزی یزد می‌گذرد، گفت: همه تلاش ما این است که کتابخانه مرکزی یزد در سالی که این شهر به عنوان پایتخت کتاب ایران معرفی شده، به بهره‌برداری برسد.

او افزود: تکمیل این کتابخانه که بیش از ۲۵ سال از زمان آغاز احداث آن می‌گذرد، هدیه‌ای از سوی نهاد کتابخانه‌های عمومی به مردم فرهنگ‌دوست یزد است.

رمضانی ادامه داد: برنامه عملیاتی برای افتتاح این کتابخانه دو وجه اساسی دارد؛ اولین بخش، تکمیل پروژه است که اجرای آن با پیمانکار و مشاور بوده و نهاد نیز ضمن نظارت‌های لازم در این بخش، خواستار اجرای زمان‌بندی دقیق در تکیمل کتابخانه است تا این کتابخانه در دهه فجر سال جاری و یا سالروز تأسیس نهاد کتابخانه‌ها در اسفندماه، به بهره‌برداری برسد.

معاون نهاد کتابخانه‌های عمومی کشور اظهارداشت: مبحث مهم دیگر برای تکمیل کتابخانه، تجهیز آن است که این بخش نیز شامل تأمین تجهیزات اداری، الکترونیکی و کتابخانه‌ای می‌شود و نهاد در این زمینه نیز در حال رایزنی، تهیه باکیفیت‌ترین تجهیزات و تأمین هزینه‌های مورد نیاز است.

اسماعیل شفاعی، معاون اداری مالی نهاد کتابخانه‌های عمومی نیز در این نشست با بیان اینکه این نهاد به طور جدی به دنبال تأمین هزینه‌های تکیمل و تجهیز کتابخانه مرکزی یزد است، بیان داشت: مشاور و پیمانکار پروژه نگرانی خاصی بابت تأمین هزینه‌ها نداشته باشند و پرداخت وجوه موردنیاز همزمان با تکمیل کتابخانه، به مرور صورت می‌پذیرد.

او همچنین از واریز ۱۴ درصد مبلغ پیش‌پرداخت پیمانکار در روز‌هایآینده خبر داد و گفت: مبالغ پرداختی به پیمانکار به صورت مستمر و منظم انجام خواهد شد و در مقابل نیز توقع داریم مراحل کار طبق زمان‌بندی صورت گرفته به پیش برود و پروژه در موعد اعلام شده بهره‌برداری شود.

هادی امیری، مدیرکل امور عمرانی نهاد نیز با ارائه گزارشی از اقدامات صورت گرفته در ماه‌های اخیر در کتابخانه مرکزی یزد گفت: پس از برگزاری جلسه مناقصه کتابخانه و انتخاب پیمانکار، عملیات تکمیل کتابخانه به سرعت آغاز شده است و در گام نخست نیز منتظر ارائه لیستی از ایرادات و نواقص پروژه از سوی پیمانکار و مشاور هستیم تا بتوانیم در کمترین زمان ممکن نسبت به رفع نواقص و کمبود‌ها اقدام کنیم.

پس از واگذاری پروژه کتابخانه مرکزی یزد به نهاد کتابخانه‌های عمومی کشور، در نخستین گام برای تکمیل کتابخانه، با برگزاری مناقصه، پیمانکار پروژه انتخاب و معرفی شد و پس از آن نیز عملیات تکمیل و تجهیز کتابخانه به سرعت آغاز شده است.

انتهای پیام/ غ

پس از ۲۵ سال بالاخرهپرونده‌ی کتابخانه مرکزی یزد بسته می شود

برچسب ها: معرفی کتاب ، کتاب
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.