سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

اجرای طرح بوم سازگان زاگرس در بیش از ۶۹۲ هزار هکتار

طرح بوم سازگان زاگرس در بیش از ۶۹۲ هزار هکتار از اراضی چهارمحال و بخیتاری در حال اجراست.

به گزارش گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از شهرکرد، علی‌حسین امینی رئیس اداره جنگل‌کاری و جنگل‌داری اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری چهارمحال و بختیاری گفت: اجرای طرح بوم سازگان زاگرس در استان، به طور میانگین با ۴۳ درصد پیشرفت فیزیکی همراه است.

او افزود: این طرح هم اکنون در ۶۹۲ هزار ۵۷۳ هکتار از عرصه‌های جنگلی، مرتعی و حوزه‌های آبخیز چهارمحال و بختیاری در حال اجراست.

امینی اضافه کرد: با توجه به اینکه حدود ۱۹ درصد مساحت استان را مناطق جنگلی تشکیل می‌دهد، اما بیش از ۵۰ درصد اعتبارات صندوق توسعه ملی به غنی سازی و توسعه این مناطق اختصاص داده شده است.

او ادامه داد: امسال ۲۰۴ میلیارد و ۹۰۰ میلیون ریال اعتبار از محل صندوق توسعه ملی به منظور اجرای طرح بوم سازگان زاگرس در چهارمحال و بختیاری تخصیص یافت.

امینی، هدف از اجرای این طرح را برنامه ریزی و مدیریت بوم سازگان ناحیه رویشی زاگرس، پیشگیری و کنترل خشکیدگی گونه‌های جنگلی، حفظ و ذخیره آب و رطوبت خاک، توسعه و غنی سازی جنگل همراه با بذر و نهال کاری اعلام کرد.

او گفت: تغییر الگوی مصرف سوخت، کاداستر و اصلاح هندسی نقشه‌های مناطق جنگلی، آموزش جوامع محلی و جلب مشارکت آن ها، اجرای عملیات‌های مکانیکی آبخیزداری و تقویت آبخوان‌ها و سفره‌های زیرزمینی از دیگر اهداف اجرای طرح بوم سازگان زاگرس در پنج شهرستان لردگان، اردل، کیار، کوهرنگ و بروجن است.

امینی اظهار داشت: اجرای این طرح از سال گذشته همزمان با ۱۰ استان زاگرس نشین کشور، در چهارمحال و بختیاری آغاز شد وامید است به اجرای آن ایجاد رضایتمندی مردم و اثرات مطلوب معیشتی، اقتصادی و زیست محیطی به دنبال داشته باشد.

انتهای پیام/ز

۴۳  درصد پیشرفت فیزیکی در اجرای طرح بوم سازگان زاگرس

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.