سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

رئیس جهاد کشاورزی لرستان خبر داد؛

۵۰ هزار تن انار از باغات لرستان برداشت می شود

رئیس سازمان جهاد کشاورزی لرستان گفت: پیش‎بینی می‎شود امسال ۴۷ تا ۵۰ هزار تن محصول انار برداشت شود.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از لرستان،  عبدالرضا بازدار  رئیس سازمان جهاد کشاورزی لرستان گفت: پیش‎بینی می‎شود امسال ۴۷ تا ۵۰ هزار تن محصول از سطح ۲ هزار و ۶۰۰ هکتار باغ انار برداشت شود.

بازدار روز چهارشنبه با اعلام این خبر افزود: یکی از ظرفیت‌های لرستان به لحاظ کمی و کیفی تولید محصولات باغی است که با اقدامات موثر از جمله برگزاری کلاس‌های آموزشی و ترویجی و توجه باغداران به توصیه‌های فنی کارشناسان بهره برداری بهینه از این ظرفیت صورت می‌گیرد.

او تصریح کرد: سطح زیر کشت انار لرستان بیش از سه هزار و ۴۰۰ هکتار می‌باشد که ۲ هزار و ۶۰۰ هکتار آن مثمر و بارور شده و مابقی نیز سال‌های آینده به ظرفیت تولید استان اضافه می‌شود.

 رئیس سازمان جهاد کشاورزی لرستان متوسط عملکرد باغات انارلرستان را ۱۸ تن در هکتار اعلام کرد و گفت: انار به لحاظ اقتصادی، امنیت غذایی و تنوع تولید یکی از زیر بخش‌های مهم کشاورزی استان و یک محصول شناخته شده در کشور است.

بازدار افزود: این استان به لحاظ سطح زیر کشت و میزان تولید انار دارای رتبه نهم کشور است و از بخش خصوصی، اتاق بازرگانی و تجار انتظار می‌رود جهت بسته بندی، برندسازی و صادرات این محصول به نام لرستان همکاری موثرتری داشته باشند.

او با اشاره به برگزاری جشنواره انار لرستان در سال‌های گذشته بیان کرد: هیچگونه محدودیتی در راستای کمک و اعطای تسهیلات بانکی به سرمایه‌گذاران در این بخش وجود ندارد.

سالانه ۳۰۷هزارتن میوه از سطح ۵۱ هزار و ۵۰۰ هکتار باغات لرستان تولید می‌شود.

انتهای پیام/ر

پیش‎ بینی برداشت ۵۰ هزار تن انار از باغات لرستان

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.