سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

به منظور مقابله با گرد وغبار اختصاص یافت؛

اعتبار ۸۰ میلیارد ریالی برای ریگان

رییس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری شهرستان ریگان گفت:از محل اعتبارات صندوق توسعه ملی، حدود ۸۰ میلیارد ریال برای انجام پروژه‌های بیابان زدایی این شهرستان اختصاص یافته است.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمان ، عبدالمجید امیرزاده رییس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری شهرستان ریگان با بیان اینکه امسال از محل اعتبارات صندوق توسعه ملی، مبلغ ۹۲ میلیارد و ۹۶۵ میلیون و ۳۵۹ هزار ریال به شهرستان ریگان اختصاص یافته است، گفت: قرار است این اعتبار برای پروژه‌های مختلف در بخش‌های بیابان، آبخیزداری، مرتع و حفاظت هزینه شود.

او با بیان اینکه شهرستان ریگان یکی از مکان‌های بحرانی کانون‌های فرسایش بادی در شرق استان محسوب می‌شود، افزود: حدود ۸۰ میلیارد ریال از اعتبارات صندوق توسعه ملی برای پروژه‌های بخش بیابان این شهرستان اختصاص یافته است.

امیرزاده اظهار کرد: امسال در بخش بیابان این شهرستان، پروژه‌های نهالکاری در سطح ۵۴۰ هکتار، تله رسوب گیر به طول ۳۲۰ کیلومتر، آبیاری و مراقبت سنواتی در سطح ۲۰۰ هکتار، احداث بادشکن زنده به طول ۸۰ کیلومتر، مدیریت روان آب در سطح یک هزار و ۲۰۰ کیلومتر و مدیریت چرا در سطح ۱۵ هزار هکتار در مناطق دشت عباس آباد سردار و ده شهدوست اجرا می‌شود.

او هدف از اجرای این پروژه‌ها را مقابله با پدیده گرد و غبار و فرسایش بادی در این شهرستان بیان کرد و افزود: این پروژه‌ها در مرحله مناقصه قرار دارند.

رییس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری شهرستان ریگان گفت: برای بخش آبخیزداری مبلغ ۸ میلیارد و ۶۶۵ میلیون و ۳۵۹ هزار و ۸۴۸ ریال در نظر گرفته شده است و با بهره بردن از این اعتبار، ۲ بند سنگ سیمانی (ملاتی) و دیوار حائل به حجم ۲ هزار و ۷۸۰ متر مکعب در مناطق کوهستانی احداث می‌شود.

او با بیان اینکه احداث دیوار حائل از دو هفته قبل در حال اجراست، بیان داشت: احداث این بند‌ها باعث کنترل آب و به تبع آن جلوگیری از هدر رفت آب می‌شود و مردم و جوامع محلی در پایین دست می‌توانند از آب آن برای کشاورزی و احشام استفاده کنند.

امیرزاده همچنین گفت: مبلغ ۲ میلیارد و ۸۰۰ میلیون ریال به بخش مرتع این شهرستان اختصاص یافته است که قرار است این اعتبار برای اجرای عملیات‌های ایجاد هلالی آبگیر، حفاظت و بذرکاری در مناطق مرتعی به مساحت ۲۰۰ هکتار این شهرستان هزینه شود.

او افزود: پروژه‌های بخش مرتع، شامل احداث هلالی آبگیر در مناطق مرتعی شیب دار و کاشت بذر در آن‌ها است که امیدواریم با وجود بارندگی امسال، پوشش مرتعی این مناطق احیا شود.

رییس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری شهرستان ریگان گفت: این پروژه نیز در مرحله مناقصه قرار دارد.

او درباره اقدامات این اداره در بخش حفاظت نیز بیان داشت: برای مبارزه با آفت تشی در سطح یک هزار و ۶۰۰ هکتار حوزه آبخیز کنار، مبلغ یک میلیارد و ۵۰۰ میلیون ریال درنظر گرفته شده است.

امیرزاده با بیان اینکه این پروژه از یک ماه قبل در حال اجراست، افزود: در این پروژه با نصب توری و فنس در پایین تنه درختان از آسیب این آفت به درختان بنه و کسور جلوگیری می‌شود.

انتهای پیام/ح

اعتبارمیلیاردی برای مقابله با گرد وغبار ریگان

برچسب ها: گرد وغبار ، اعتبار
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.