سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

مدیر جهاد کشاورزی راز و جرگلان

امکان کاشت سه باره محصولات کشاورزی در راز و جرگلان

مدیر جهاد کشاورزی رازوجرگلان از امکان کاشت سه باره محصولات کشاورزی در دهستان حصارچه از توابع این شهرستان در طول یک سال خبر داد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از بجنورد ،اله وردی خادمی، مدیر جهاد کشاورزی شهرستان رازوجرگلان گفت: بنا به تحقیقات به عمل آمده در دهستان حصارچه در بخش جرگلان شهرستان رازوجرگلان امکان کاشت سه باره محصولات کشاورزی در این دهستان با توجه به آب و هوای بخصوص منطقه  وجود دارد.

خادمی افزود: این دهستان دارای آب و هوای معتدل است و همچنین به دلیل وجود سد چندیر و فراوانی آب و بارندگی خوب از پارسال تاکنون این دهستان از مرکز شهرستان یعنی راز ۴۰ روز جلوتر و از مرکز بخش جرگلان یعنی یکه سعود که نزدیک ۱۵ کیلومتر فاصله دارد نیز ۲۰ روز جلوتر برداشت محصول گندم را دارد.

او ادامه داد: امسال برای تحقق بخشیدن به این موضوع ۵ کشاورز در سطح ده هکتار به صورت آزمایشی سه محصول گندم، هندوانه و سبزی (اسفناج) کاشت و برداشت کردند.

مدیر جهاد کشاورزی رازوجرگلان اظهار کرد: این دهستان تنها منطقه‌ای در استان است که چنین امکانی در آن وجود دارد و در حال حاضر ۷۰۰ هکتار زمین آبی نیز دارد که با همت کشاورزان می توان در سال، سه محصول کشاورزی برداشت کنند و به قطب محصولات کشاورزی در شهرستان تبدیل و نیاز‌های شهرستان و حتی استان را نیز تامین کنند.

 دهستان حصارچه با ۱۴ هزار نفر جمعیت و بیش از ۲۰ روستا و کلاته است که در غرب شهرستان رازوجرگلان در بخش جرگلان واقع شده است.

انتهای پیام/د

امکان کاشت سه باره محصولات کشاورزی در راز و جرگلان

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.