سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

محروم بودن خراسان رضوی از رشته GIS

خراسان رضوی به رغم نیاز به رشته GIS "علم اطلاعات جغرافیایی" از این رشته محروم است.

به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان ، دکتر علی اکبر متکان رئیس انجمن سنجش از دور و GIS ایران در همایش ملی علم اطلاعات جغرافیایی(GIS) ، بنیادها و کاربردهای بین رشته ای در مشهد گفت: دانشگاه فردوسی هم اکنون به عنوان یکی از ۱۰ دانشگاه برتر کشور شناخته شده و راه اندازی رشته GIS در این دانشگاه ضروری است.

او ادامه داد: راه اندازی رشته GIS در مشهد با توجه به سرویسی دهی به انبوه زائران و گردشگران سالانه، قطب کشاورزی و وجود املاک موقوفی آستان قدس رضوی بیش از پیش مورد تاکید است.

رئیس انجمن سنجش از دور و GISایران گفت: طی سال‌های گذشته پیشرفت‌های خوبی در حوزه آکادمیک رشته علم اطلاعات جغرافیایی داشته‌ایم به طوریکه دانشگاه‌های مختلف کشور رشته GIS را آموزش می‌دهند و دکتری این رشته در کشور راه اندازی شده است.

متکان افزود: این در حالی است که نهادینه شدن GIS در دستگاه‌های اجرایی و ارتباط این رشته با صنعت آنچنان که باید مورد توجه قرار نگرفته و فقط نهادهای مختلف مانند جهاد کشاورزی، محیط زیست و وزارت نیرو هر کدام به فراخور نیاز به سوی این رشته سوق پیدا کرده‌اند.

او ادامه داد: GIS یک فناوری نیست بلکه علم است و توسعه و گسترش این رشته نقش مهمی در رفع مشکلات کشور و توسعه پایدار دارد.

رئیس انجمن سنجش از دور و GIS تاسیس انجمن سنجش از دور و GIS کشور را در سال ۱۳۷۲ عنوان کرد و گفت: این انجمن هم اکنون بالاترین رتبه را در بین انجمن های علمی کشور به خود اختصاص داده است.

انتهای پیام /ز

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.