سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

در گفت‌وگو با باشگاه خبرنگاران جوان مطرح شد؛

احداث کلانتری‌های جدید در تهران تا ۱۵ ماه آینده

رئیس پلیس پایتخت نسبت به طرح الزام شهرداری تهران به همکاری با فاتب واکنش نشان داد.

سردار حسین رحیمی فرمانده انتظامی تهران بزرگ در گفت‌وگو با خبرنگار حوزه حوادث و انتظامی گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران جوان، درباره بررسی و ثبت مصوبه شورای شهر تهران در خصوص در اختیار گذاشتن زمین برای احداث کلانتری در پایتخت، گفت: هم به شورای شهر و هم به شهرداری تهران اعلام کردم که سهم شورای شهر و هزینه‌ای که باید برای برقراری امنیت مردم تهران پرداخت کند، بسیار کم است.

وی افزود: در جلسه‌ای که چندی پیش در صحن شورای شهر تهران داشتیم، از مسئولان شهری درخواست کردم تا برای ارائه این سهم اقدام کنند.

سردار رحیمی تصریح کرد: موضوع رساندن تعداد کلانتری‌های تهران به ۴۰ عدد نیز دومین خواسته ما از مسئولان شورای شهر بود تا با در اختیار دادن فضا و محیط برای ساخت کلانتری اقدامات خود را پیش ببریم.

وی افزود: مصوبه‌ای که در این هفته در صحن علنی شورای شهر تهران بررسی شد کمک بسیار زیادی به نیروی انتظامی در جهت برقرار امنیت و ثبات آن در محلات پایتخت خواهد کرد و از این بابت نیز از اعضای شورای شهر نیز تشکر می‌کنم.

رئیس پلیس پایتخت درباره مساحت این زمین‌ها و چگونگی تقسیم بندی آن و احداث کلانتری‌ها در تهران، گفت: تاکنون مساحت ومتراژی در این خصوص به ما اعلام نشده است، لذا خود پلیس براساس آمایش سرزمینی و با توجه به موضوعات جغرافیایی، جرم و جمعیت اهداف خود را تقسیم بندی کرده و قصد داریم با توجه به این سه آیتم کلانتری‌های جدید را در محلات مورد نیاز احداث کنیم.


بیشتر بخوانید: احداث ۱۰ کلانتری جدید در پایتخت


گفتنی است که طرح الزام شهرداری تهران به همکاری با فرماندهی انتظامی تهران بزرگ در زمینه کمک به تأمین زمین در مناطق ۲۲ گانه تهران برای ساخت کلانتری به پیشنهاد علی اعطا سخنگوی شورای شهر تهران و با امضای ۱۰ نفر از اعضای شورا در صحن یکصد و هفتاد و سومین جلسه شورای شهر تهران تقدیم هیئت رئیسه شد.

در صورت تصویب این طرح شهرداری تهران مکلف است ضمن تعامل با نیروی انتظامی در هر منطقه یک قطعه زمین را به منظور ساخت کلانتری مشخص و برای اخذ مجوز واگذاری حق بهره‌برداری به فاتب (فرماندهی تهران بزرگ) به شورای اسلامی شهر تهران معرفی کند.

در این طرح پیش‌بینی شده است نیروی انتظامی هزینه‌های ساخت کلانتری را تأمین و ظرف مدت حداکثر ۱۵ ماه ساختمان آن را احداث و آماده بهره‌برداری کند.

انتهای پیام/

هزینه‌ برقراری امنیت مردم تهران بسیار کم است

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۲
در انتظار بررسی: ۰
ناشناس
۲۲:۳۸ ۲۳ ارديبهشت ۱۳۹۹
وضع امنیت منطقه 22 واقعا افتظاح هست با وجود گستردگی منطقه تنها دو کلانتری وجود دارد که که انها هم در حاشیه منطقه هستند و حداقل به دو کلانتری دیگر نیاز وجود دارد
ناشناس
۰۴:۴۵ ۱۸ آبان ۱۳۹۸
به نظر من همين كلانتري ها كافي هيتند بايد تا ميتونيم دوربين نصب كنيم تا مجرمين نتونن قسر در برن