سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

سوارکاری رشته بدون حامی

دبیر هیات سوار کاری استان اصفهان از نبود حمایت‌های لازم از سوی مسئولین ورزش استان و کشور گلایه کرد.

مسعود محکم کار، دبیر هیات سوار کاری استان اصفهان در گفتگو اختصاصی با خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اصفهان گفت: مسابقات سوارکاری قهرمانی استان اصفهان امسال با استقبال خوبی از سوی سوارکاران همراه بود.

او با ابراز خوش بینی از روند فعالیت باشگاه‌های سوار کاری در اصفهان بیان کرد: بالغ بر ۲ هزار نفر در رشته‌های مختلف پرش، استقامت، ورزش‌های بومی و درساژ در اصفهان مشغول فعالیت هستند. همچنین تعداد سوارکاران حرفه‌ای در سال‌های اخیر از ۲۵ سوار کار حرفه‌ای به تعداد ۱۰۵ رسیده است که این موجب شده که سوار کاری اصفهان بعد از تهران در جایگاه خوبی قرار گیرد.

دبیر هیات سوار کاری اصفهان در رابطه با امکانات و حمایت‌های لازم در سواری کاری اذعان کرد: در بخش مبتدی نیاز چندانی به هزینه‌های بالا نداریم، ولی در بخش حرفه‌ای هزینه‌های بسیاری برای سوارکار و همچنین نگهداری و علوفه اسب نیاز است و از آنجایی که تنها ابزار مورد نیاز این رشته موجود زنده است بایستی هم اسب و هم سوار کار حمایت شوند، ولی گران بودن امکانات ضروری و نبود هیچ گونه حمایت از سوی اداره ورزش و جوانان استان اصفهان و سایر مسئولین ورزش کشور، عمده هزینه‌ها توسط حامیان مالی خصوصی تامین می‌شوند.

او در ادامه افزود: با وجود همه این مشکلات، هیات سوار کاری اصفهان از نظر آمار بالای حضور سوارکاران در رقابت‌های مختلف، به عنوان بهترین هیات استانی در سطح کشور شناخته شده است.

محکم کار سایر مشکلات جدی بر سر راه سوار کاری استان اصفهان را این چنین برشمرد: با توجه به مساحت زیادی که باشگاه‌های اسب سواری در خارج از محدوده شهری نیاز دارند، این باعث به وجود آمدن معضلاتی برای هیات شده است. از طرفی اداره کل ورزش و جوانان باشگاه‌ها را موظف کرده کاربری زمین‌های خود را به ورزشی تغییر دهند و از طرفی جهاد کشاورزی حاضر به انجام این کار نیست و این تناقض باعث شده تا باشگاه‌ها قادر به کسب مجوز‌های لازم نباشند و به همین دلیل از تسهیلات بانکی نیز بی بهره بمانند.

او در پایان اضافه کرد: امیدواریم که تعاملی میان اداره کل ورزش و جوانان و جهاد کشاورزی بر قرار شود تا هرچه سریع‌تر مشکلات باشگاه‌های اسب سواری بر طرف شود.
 
 
انتهای پیام/ش
 

انتقاد دبیر هیات سوارکاری استان اصفهان از مدیران ورزش

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.