سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

حسینی میلانی مطرح کرد؛

جای خالی ایستگاه پایش کیفیت هوا در قلب تهران

عضو شورای شهر تهران از نبود ایستگاه پایش کیفیت هوا در بخش مرکزی تهران انتقاد کرد.

به گزارش خبرنگار حوزه شهری گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران جوان، سید آرش حسینی میلانی عضو شورای شهر تهران در یکصد و هفتاد و چهارمین جلسه شورای شهر تهران با بیان اینکه منطقه ۱۲ به عنوان قلب تهران فاقد ایستگاه پایش کیفی هوا است، گفت: از امروز فصل آلودگی هوای تهران شروع شده است و باید ترتیبات و پیش بینی‌های لازم برای مقابله با آن در نظر گرفته شود.

عضو شورای شهر تهران با بیان اینکه مسئولان شهرداری عدم احداث ایستگاه پایش کیفیت هوا در منطقه ۱۲ را کمبود اعتبارات می‌دانند، گفت: این سخن در شرایطی مطرح می‌شود که این منطقه کانون اصلی تولید تقاضای سفر در شهر تهران است و علاوه بر بازار و مراکز حکومتی مراکز متعدد و مختلف آموزشی، درمانی و خدماتی هم در این منطقه وجود دارند که میزان تردد را افزایش می‌دهند.

حسینی میلانی با اشاره به اینکه در دهه ۷۰ ایستگاه پایش کیفیت هوا در سبزه میدان بازار نصب شد، تصریح کرد: اما در سال ۸۶ این ایستگاه برچیده شد.

وی با بیان اینکه نداشتن ایستگاه پایش آلودگی هوا در منطقه ۱۲ در شرایطی صورت می‌گیرد که این منطقه از آلوده‌ترین مناطق شهر تهران است، گفت: نظر به ضرورت بررسی تغییرات ناشی از اثر طرح ترافیک بر آلودگی هوا مطابق با مصوبه شورای شهر از شهرداری تهران درخواست دارم که احداث ایستگاه در این منطقه را در اولویت خود قرار دهد و در بودجه سال ۹۹ اعتبارات لازم را در نظر گیرد.


بیشتر بخوانید: آیا طرح کنترل آلودگی هوا لغو می‌شود؟


عضو شورای شهر تهران با اشاره به حساسیت‌ها نسبت به ساخت و ساز در حریم شهر تهران ادامه داد: باید به آلودگی هوا هم به همین اندازه حساسیت داشت.

حسینی میلانی با اشاره به نتایج مقدماتی سیاهه انتشار و افزایش سهم آلاینده‌ها با منشأ غیر شهری گفت: باید مطالعات امکان سنجی پایش آلودگی هوا در منطقه شهری تهران در دستور کار شرکت کیفی کنترل هوا برای سال ۹۹ قرار گیرد.

وی خاطرنشان کرد: در این رابطه لازم است توجه ویژه‌ای به محور فرودگاه امام خمینی (ره) صورت گیرد و اندازه‌گیری پارامتر‌های مربوط به پایش بو لحاظ شود.

انتهای پیام/

انتقاد میلانی از نبود ایستگاه پایش کیفیت هوا در بخش مرکزی تهران

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.